Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Primul val de concedieri a avut loc în 1999. Tineri, mai puțin tineri și persoane în prag de pensionare au fost trimiși în șomaj. Chemați de șefi li s-a spus că vor fi dați afară. Unii dintre ei au întrebat de ce, alții, mai timizi, au făcut ochii mari a mirare fără margini, plecând fără putința de a rosti vreun cuvânt. Nu înțelegeau. Salariile se plăteau la timp. Deci, în opinia lor, nu puteau exista probleme financiare. ”Nu ne-au explicat ce și cum și nici după ce criterii s-au făcut concedierile”, povestesc foștii angajați ai Fabricii de Mase Plastice, acum pensionari.
Au fost aproape 1400 de angajați
Au mai rămas destui în cartier. În serile de vară se adună în parc și deapănă amintiri. După ce au fost dați afară, unii au reușit să-și găsească alt loc de muncă, poate chiar mai bănos și sunt mulțumiți pentru ceea ce li s-a întâmplat cu mulți ani în urmă. Alții însă, din cauza vârtei, au bătut inutil la uși neprienoase. Atunci, au fost furioși, acum merg în groapă, la cumpărături. După cele două valuri de restructurări, din cei aproape 1400 de angajați au rămas 70. A urmat oprirea producției, apoi renașterea fabricii.
Două firme distincte
Întreprinderea a fost readusă la viață. Dar sub alt nume. ProdPlast. Vechea fabrică s-a împărțit în două firme distincte: ProdPlast Imobiliare S.A, care acum se numește Professional Imo Partners S.A. și fabrica ProdPlast, care s-a mutat în Buftea, într-o zonă mai retrasă, unde își poate desfășura activitatea într-un loc potrivit pentru o unitate care produce mase plastice, departe de forfota orașului. E adevărat, Buftea a fost a doua locație după plecarea de la Obor. Prima, în parcul Faur, a fost un eșec, pentru că s-a procedat haotic, fără un plan. Și s-au pierdut clienți.
Povești care merită știute
A fost greu, dar a reușit. Acum, ProdPlast o duce bine. Și angajații o duc bine. Unii sunt dintre cei care au lucrat și la Fabrica de Mase Plastice. Viața lor s-a schimbat odată cu întreprinderea lor, nu a stat pe loc. Pe loc a rămas cartierul unde s-a aflat, oamenii care au muncit aici în trei schimburi. Veneau cu primul tranvai care ieșea în zori de zi pe traseu și plecau cu ultimul care se retrăgea și el la depou.
Citește și Un gigant auto prezent în România, producție-record într-o țară rivală
Astfel de povești, cu tristețe și bucurii, se găsesc, practic, în orice cartier din orașele României, nu doar în București. Dacă e bine să le știm? Desigur, pentru că, de fapt, sunt povești despre părinți și bunici, despre ce a fost și ce este, despre schimbare, despre progres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...