Conflictul din Marea Roșie lovește industria chimică din Germania

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Industria chimică / sursa foto: Freepik.com / aleksandarlittlewolf
Industria chimică / sursa foto: Freepik.com / aleksandarlittlewolf
Sectorul chimic din Germania, cel mai dezvoltat din Europa, începe să resimtă efectele întârzierilor în transportul de mărfuri prin Marea Roșie.

La fel ca în alte domenii, producătorii acestei industrii avertizează cu privire la întreruperile de aprovizionare care au forțat unele companii să reducă producția, relatează Reuters.

Importurile asiatice cruciale pentru Europa, de la piese auto și echipamente de inginerie la produse chimice și jucării, ajung mai greu în prezent, deoarece transportatorii de containere au deviat navele în jurul Africii ocolind Marea Roșie și Canalul Suez, în urma atacurilor lansate de Houthis din Yemen.

În timp ce industria germană s-a obișnuit cu întreruperile de aprovizionare în urma pandemiei și a războiului din Ucraina, impactul reducerii traficului prin această arteră comercială începe să se vadă, fabrica Tesla din Berlin fiind cea mai afectată companie de până acum.

Sectorul chimic din Germania, una dintre cele mai importante industrii ale țării, cu vânzări anuale de aproximativ 260 de miliarde de euro, se bazează pe Asia pentru aproximativ o treime din importurile sale din afara Europei.

"Departamentul de achiziții lucrează în prezent de trei ori mai mult pentru a obține ceva", a declarat Martina Nighswonger, director general și proprietar al Gechem GmbH & Co KG, care amestecă și îmbuteliază produse chimice pentru clienți industriali mari.

Ca urmare a întârzierilor, Gechem, care realizează vânzări anuale de zeci de milioane de euro, a redus producția de tablete pentru mașina de spălat vase și de toaletă, deoarece nu poate obține suficient citrat trisodic, precum și acid sulfamic și citric.

Un organism reprezentativ pentru industria chimică din Germania, VCI, a subliniat de mult timp dependența de importurile asiatice, afirmând că, deși întreruperile de producție ar trebui să se limiteze la cazuri individuale, întârzierile importurilor prin Marea Roșie reprezintă o povară suplimentară pentru o industrie deja slăbită.

"Efectele sunt vizibile în special în companiile de dimensiuni medii din domeniul chimiei fine și al chimiei de specialitate", a declarat economistul-șef al VCI, Henrik Meincke, adăugând că aceste companii se aprovizionează adesea cu o proporție considerabilă de materii prime din Asia.

Criza din Marea Roșie vine în contextul în care economia Germaniei este deja sub presiune din cauza recesiunii, precum și a costurilor ridicate ale forței de muncă și energiei. Potrivit S&P Global, sectorul european al produselor chimice, alături de cel al automobilelor și al comerțului cu amănuntul, este considerat cel mai vulnerabil.

Pe lângă importurile întârziate, grupurile din industria chimică indică și costurile mai mari ale combustibilului, deoarece petrolierele care transportă materii prime esențiale au nevoie de aproximativ 14 zile mai mult pentru a ajunge la destinație, adăugând că aceste costuri pot fi transferate doar parțial către clienți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps

Mine antitanc la Ikea! Gafă de proporții în Polonia

Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com

pixel