Conflictul din Marea Roșie lovește industria chimică din Germania

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Industria chimică / sursa foto: Freepik.com / aleksandarlittlewolf
Industria chimică / sursa foto: Freepik.com / aleksandarlittlewolf
Sectorul chimic din Germania, cel mai dezvoltat din Europa, începe să resimtă efectele întârzierilor în transportul de mărfuri prin Marea Roșie.

La fel ca în alte domenii, producătorii acestei industrii avertizează cu privire la întreruperile de aprovizionare care au forțat unele companii să reducă producția, relatează Reuters.

Importurile asiatice cruciale pentru Europa, de la piese auto și echipamente de inginerie la produse chimice și jucării, ajung mai greu în prezent, deoarece transportatorii de containere au deviat navele în jurul Africii ocolind Marea Roșie și Canalul Suez, în urma atacurilor lansate de Houthis din Yemen.

În timp ce industria germană s-a obișnuit cu întreruperile de aprovizionare în urma pandemiei și a războiului din Ucraina, impactul reducerii traficului prin această arteră comercială începe să se vadă, fabrica Tesla din Berlin fiind cea mai afectată companie de până acum.

Sectorul chimic din Germania, una dintre cele mai importante industrii ale țării, cu vânzări anuale de aproximativ 260 de miliarde de euro, se bazează pe Asia pentru aproximativ o treime din importurile sale din afara Europei.

"Departamentul de achiziții lucrează în prezent de trei ori mai mult pentru a obține ceva", a declarat Martina Nighswonger, director general și proprietar al Gechem GmbH & Co KG, care amestecă și îmbuteliază produse chimice pentru clienți industriali mari.

Ca urmare a întârzierilor, Gechem, care realizează vânzări anuale de zeci de milioane de euro, a redus producția de tablete pentru mașina de spălat vase și de toaletă, deoarece nu poate obține suficient citrat trisodic, precum și acid sulfamic și citric.

Un organism reprezentativ pentru industria chimică din Germania, VCI, a subliniat de mult timp dependența de importurile asiatice, afirmând că, deși întreruperile de producție ar trebui să se limiteze la cazuri individuale, întârzierile importurilor prin Marea Roșie reprezintă o povară suplimentară pentru o industrie deja slăbită.

"Efectele sunt vizibile în special în companiile de dimensiuni medii din domeniul chimiei fine și al chimiei de specialitate", a declarat economistul-șef al VCI, Henrik Meincke, adăugând că aceste companii se aprovizionează adesea cu o proporție considerabilă de materii prime din Asia.

Criza din Marea Roșie vine în contextul în care economia Germaniei este deja sub presiune din cauza recesiunii, precum și a costurilor ridicate ale forței de muncă și energiei. Potrivit S&P Global, sectorul european al produselor chimice, alături de cel al automobilelor și al comerțului cu amănuntul, este considerat cel mai vulnerabil.

Pe lângă importurile întârziate, grupurile din industria chimică indică și costurile mai mari ale combustibilului, deoarece petrolierele care transportă materii prime esențiale au nevoie de aproximativ 14 zile mai mult pentru a ajunge la destinație, adăugând că aceste costuri pot fi transferate doar parțial către clienți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Donald Trump
Foto: pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
Lansarea dronei germane Rheinmetall KZO în timpul exercițiului Iron Wolf II în Lituania / Foto: NATO / Flickr
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
pexels.com
Donald Trump
Foto: Pexels.com
Contabil
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Foto: Pexels.com
Portul Constanța
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Câmp petrolier / FOTO: Freepik

OPEC+ riscă să piardă controlul asupra pieței petrolului

OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...


pixel