Conflictul din Marea Roșie lovește industria chimică din Germania

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Industria chimică / sursa foto: Freepik.com / aleksandarlittlewolf
Industria chimică / sursa foto: Freepik.com / aleksandarlittlewolf
Sectorul chimic din Germania, cel mai dezvoltat din Europa, începe să resimtă efectele întârzierilor în transportul de mărfuri prin Marea Roșie.

La fel ca în alte domenii, producătorii acestei industrii avertizează cu privire la întreruperile de aprovizionare care au forțat unele companii să reducă producția, relatează Reuters.

Importurile asiatice cruciale pentru Europa, de la piese auto și echipamente de inginerie la produse chimice și jucării, ajung mai greu în prezent, deoarece transportatorii de containere au deviat navele în jurul Africii ocolind Marea Roșie și Canalul Suez, în urma atacurilor lansate de Houthis din Yemen.

În timp ce industria germană s-a obișnuit cu întreruperile de aprovizionare în urma pandemiei și a războiului din Ucraina, impactul reducerii traficului prin această arteră comercială începe să se vadă, fabrica Tesla din Berlin fiind cea mai afectată companie de până acum.

Sectorul chimic din Germania, una dintre cele mai importante industrii ale țării, cu vânzări anuale de aproximativ 260 de miliarde de euro, se bazează pe Asia pentru aproximativ o treime din importurile sale din afara Europei.

"Departamentul de achiziții lucrează în prezent de trei ori mai mult pentru a obține ceva", a declarat Martina Nighswonger, director general și proprietar al Gechem GmbH & Co KG, care amestecă și îmbuteliază produse chimice pentru clienți industriali mari.

Ca urmare a întârzierilor, Gechem, care realizează vânzări anuale de zeci de milioane de euro, a redus producția de tablete pentru mașina de spălat vase și de toaletă, deoarece nu poate obține suficient citrat trisodic, precum și acid sulfamic și citric.

Un organism reprezentativ pentru industria chimică din Germania, VCI, a subliniat de mult timp dependența de importurile asiatice, afirmând că, deși întreruperile de producție ar trebui să se limiteze la cazuri individuale, întârzierile importurilor prin Marea Roșie reprezintă o povară suplimentară pentru o industrie deja slăbită.

"Efectele sunt vizibile în special în companiile de dimensiuni medii din domeniul chimiei fine și al chimiei de specialitate", a declarat economistul-șef al VCI, Henrik Meincke, adăugând că aceste companii se aprovizionează adesea cu o proporție considerabilă de materii prime din Asia.

Criza din Marea Roșie vine în contextul în care economia Germaniei este deja sub presiune din cauza recesiunii, precum și a costurilor ridicate ale forței de muncă și energiei. Potrivit S&P Global, sectorul european al produselor chimice, alături de cel al automobilelor și al comerțului cu amănuntul, este considerat cel mai vulnerabil.

Pe lângă importurile întârziate, grupurile din industria chimică indică și costurile mai mari ale combustibilului, deoarece petrolierele care transportă materii prime esențiale au nevoie de aproximativ 14 zile mai mult pentru a ajunge la destinație, adăugând că aceste costuri pot fi transferate doar parțial către clienți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Un cuplu verifică documente / Foto: Freepik
ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...

Lemne de foc / Foto: Freepik
Românii adora cozonacii

Cozonacul se scumpește cu 12% de sărbători, anunță ROMPAN

Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...

Uzină auto
Banca Națională a României

Avertisment BNR: Companiile intră în zona roșie

Companiile românești traversează o perioadă critică,...

Măcelar tranșează o bucată de carne / Foto: Freepik
Sistemul S-500 Prometheus
PNRR
Jeffrey Epstein / Foto: DoJ
Obligații noi pentru companiile private
Barajul Paltinu
Boris Rotenberg

Vila unui oligarh rus, pusă sub sechestru de Finlanda

Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...

Volodimir Zelenski, la Consiliul European
SUA investesc 3,5 miliarde de dolari în sateliți militar
Fibră optică / Foto: Freepik
Nu a fost semnat acordul cu Mercosur

Ce urmează pentru acordul de liber schimb UE–Mercosur

Uniunea Europeană a amânat aprobarea și semnarea...

Ingineri proiectanți / Foto: Freepik
Muncitori / Foto: Freepik
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Bani. Freepik.com
Un răspuns scurt și la obiect

pixel