Știrile dimineții. Cele mai importante informații la început de weekend
Grupaj de știri.
"Deși inițial am fost rezervat (ca mare parte a târgoviștenilor), este o veste excelentă pentru industria dâmbovițeană, poate cea mai bună din ultimele 3 decenii, în condițiile în care, o infuzie de capital de câteva sute de milioane de euro, va reașeza orașul nostru pe harta metalurgiei europene, iar producătorul de oțel va redeveni principalul pion al economiei locale, cu beneficii multiple, de la crearea locurilor de muncă, de ordinul miilor, atât directe, cât și indirecte, până la recâștigarea unui mare contribuabil la bugetul local.
Reamintesc că grupul 'Beltrame' a prezentat planul de investiții care vizează activele COS Târgovişte, plan care presupune un aport financiar de peste 400.000.000 euro, conturându-se astfel poate cea mai mare investiție din judeţul Dâmboviţa de după Revoluţia din decembrie 1989 și realizarea uneia dintre cele mai moderne capacități de producție a oțelului din Europa, cu respectarea strictă a legislației de protecție a mediului.
Referitor la demersurile din viitorul apropiat, sunt convins ca investitorul va face pașii necesari în vederea reluării producției de oțel, de la angajarea treptată a personalului, până la investițiile substanțiale în retehnologizare prezentate în urmă cu aproximativ o lună", a anunţat Cristian Stan, primarul municipiului Târgovişte, într-o postare pe Facebook.
Mașinile Lada au fost un simbol al autosuficienței Rusiei în timpul Războiului Rece.
Miercuri, fabricile Lada au fost oprite din cauza sancțiunilor occidentale care au privat compania de piesele și consumabilele de care are nevoie pentru a produce mașini, potrivit unor persoane familiarizate cu această chestiune. Mii de muncitori au fost trimiși în concediu.
Perturbarea arată cum economia Rusiei începe să resimtă sancțiunile pe care Occidentul le-a impus Moscovei după ce Vladimir Putin a decis să invadeze Ucraina. Excluderea Rusiei din sistemul de plăți interbancare Swift a îngreunat tranzacțiile companiilor rusești cu furnizorii. Rutele de aprovizionare, în special prin Ucraina, sunt închise, iar devalorizarea rublei a făcut ca plata pieselor din afara Rusiei să fie mult mai scumpă.
O astfel de oprire era cândva de neconceput. În perioada sovietică, compania mamă a Lada, AvtoVAZ, a ridicat o fabrică uriașă pe malul Volgăi, capabilă să hrănească un lanț de aprovizionare autohton.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...