COTAR, reacție virulență după afirmațiile lui Bogdan Chirițoiu legate de Uber
Autor: Matei Ion
Data publicării:
COTAR cere modificarea OUG-ului privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto
COTAR cere modificarea OUG-ului privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto
Declaraţiile preşedintelui Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, potrivit căruia "noile tehnologii din domeniul transportului de persoane în regim de taxi conduc la îmbunătăţirea calităţii vieţii consumatorilor", reprezintă o idee progresistă care invită la încălcarea legii, se arată într-un comunicat al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR)

Aceasta după ce, joi, Chiriţoiu a afirmat, pentru AGERPRES, că instituţia pe care o conduce susţine crearea unui cadru legal pentru noile tehnologii din sectorul transportului de persoane şi a venit cu mai multe propuneri pentru ca taximetriştii şi nou-intraţii pe această piaţă să nu se elimine reciproc. 

Totodată, Consiliul Concurenţei are derulare o investigaţie privind o posibilă încălcare a Legii concurenţei de COTAR şi membrii acesteia, prin coordonarea comportamentului concurenţial pe piaţa serviciului de transport public de călători în regiunea Bucureşti-Ilfov. 

În replică, reprezentanţii COTAR susţin că "practic, Bogdan Chiriţoiu a declarat oficial că s-a răzbunat pe membrii COTAR care l-au atacat în urma acţiunilor care arată clar implicarea în susţinerea unor companii ce fac concurenţă neloială taximetriştilor şi încalcă toate legile în vigoare. COTAR cere în continuare demiterea preşedintelui Consiliului Concurenţei şi anchetarea acestuia în legatură cu implicarea în activităţile economice la care ar fi trebuit sa se raporteze cu totul diferit, din poziţia pe care o ocupă". 

În opinia taximetriştilor, Uber a primit o lovitură grea la Cluj, după o decizie a Curţii de Apel care le-a dat dreptate. 

"Începând de săptămâna trecută, numărul şoferilor Uber este drastic scăzut, iar Uber poate lucra doar cu operatori de transport autorizaţi. E un mic pas înainte către normalitate, într-o ţară unde ar trebui să se respecte legea. Bogdan Chiriţoiu se încăpăţânează, însă, să susţină că "noile tehnologii din domeniul transportului de persoane în regim de taxi conduc la îmbunătăţirea calităţii vieţii consumatorilor" - idee progresistă care invită efectiv la încălcarea legii", se mai arată în comunicat. 

Joia trecută, Chiriţoiu a mai afirmat, pentru AGERPRES, că, în general, există un grad satisfăcător de concurenţă şi preţuri reduse pentru consumatori în acest domeniu. 

"Cum mereu este loc de îmbunătăţire, cred că mai sunt câteva aspecte din legislaţia din domeniu care trebuie ajustate. Am propus eliminarea obligaţiei de a aparţine unui dispecerat, cel puţin în localităţile mici, deoarece activitatea de dispecerizare este o activitate conexă a transportului taxi şi considerăm că trebuie să fie opţiunea taximetriştilor dacă sunt arondaţi sau nu unui dispecerat", a arătat Chiriţoiu. 

Potrivit acestuia, pentru a fi cât mai multă concurenţă, Consiliul susţine crearea unui cadru legal corespunzător noilor tehnologii, care să asigure reglementări cu efect echivalent transportului de persoane în regim de taxi, în special din punctul de vedere al siguranţei clienţilor, dar şi al achitării obligaţiilor fiscale către stat. 

"Este firesc să încercăm să ne adaptăm la evoluţiile tehnologiei. Progresul tehnologic conduce la îmbunătăţirea calităţii vieţii consumatorilor, însă nu trebuie să conducă la eliminarea formelor care deja îşi desfăşoară activitatea. Trebuie să găsim soluţii astfel încât cei din piaţă să funcţioneze fără să se elimine reciproc. Am propus ca taximetriştii să utilizeze şi aplicaţiile de tip-ehailing (ex: Clever) pentru a prelua comenzile, chiar dacă taximetriştii aparţin sau nu unui dispecerat", a adăugat preşedintele Concurenţei. 

El a amintit că transportul de persoane în regim de taxi este unul dintre sectoarele în care CC s-a implicat de-a lungul timpului, atât din punctul de vedere al comportamentului jucătorilor din piaţă, cât şi al reglementărilor în domeniu. 

"Am derulat o serie de investigaţii pe această piaţă, care s-au finalizat cu sancţiuni. De exemplu, am amendat opt companii active pe piaţa transportului de persoane în regim de taxi şi dispecerat din Bucureşti şi judeţul Ilfov cu aproximativ 500.000 de euro pentru participarea la un cartel având ca obiect fixarea tarifului. De asemenea, alte 36 de companii de taxi din Constanţa, Timişoara, Baia Mare, Târgu-Mureş şi Râmnicu Vâlcea au fost sancţionate cu peste 400.000 de euro pentru constituirea unor carteluri în vederea fixării tarifului. Cele mai multe dintre companiile de taximetrie sancţionate de noi erau membre în Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). Companiile au contestat, însă instanţa a menţinut decizia Autorităţii de concurenţă", a mai spus Chiriţoiu. 

Şi în prezent, instituţia are derulare o investigaţie privind o posibilă încălcare a Legii concurenţei de COTAR şi membrii acesteia, prin coordonarea comportamentului concurenţial pe piaţa serviciului de transport public de călători în regiunea Bucureşti-Ilfov. 

Pe 17 aprilie, COTAR a organizat un protest amplu în Capitală, sute de taxiuri fiind parcate în Piaţa Victoriei. Transportatorii au acuzat Guvernul că vrea să emită o Ordonanţă de Urgenţă care ar menţine pirateria în sector. 

Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a declarat, cu acea ocazie, pentru AGERPRES, că "Guvernul creează un paradis fiscal pentru companiile de ridesharing, care sifonează bani în afara ţării", iar în acest context unii şoferi de taxi iau în calcul să intre în greva foamei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel