Covid-19: Coreea de Sud a fost ocolită de pandemie

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Gestionarea rapidă a crizei COVID-19 de către Coreea de Sud a permis o creştere semnificativă a cererii pentru automobile premium şi de lux
Gestionarea rapidă a crizei COVID-19 de către Coreea de Sud a permis o creştere semnificativă a cererii pentru automobile premium şi de lux
Gestionarea rapidă a crizei COVID-19 de către Coreea de Sud a permis o creştere semnificativă a cererii pentru automobile premium şi de lux, susţin dealerii şi oficialii sud-coreeni, în condiţiile în care oamenii înstăriţi protejaţi de cele mai grave efecte ale pandemiei vor să îşi arate noii bolizi, transmite Reuters.

"Porsche este maşina mea de vis. Nu simt efectele pandemiei de COVID-19, deoarece compania mea este mai puţin afectată", a spus Hwang Min-yong, un om de afaceri sud-coreean de 37 de ani care deţine o mică firmă de IT şi care recent a luat în primire noul său Porsche Cayenne coupe după o perioadă de aşteptare de şapte luni.

"Anul acesta va fi unul din cei mai buni ani pentru noi", spune directorul Porsche Korea, Holger Gerrmann în condiţiile în care în perioada ianuarie-mai vânzările mărcii au crescut cu 46% până la 3.433 de vehicule, comparativ cu 4.285 de vehicule vândute pe întreaga perioadă a anului 2018 şi 4.204 de unităţi în 2019.

Fiat și PSA. Comisia Europeană a deschis ANCHETA

De asemenea, în perioada ianuarie-mai, vânzările BMW au crescut cu 46% până la 21.361 de vehicule în timp ce vânzările de Lamborghini au crescut de patru ori până la 115 unităţi în aceiaşi perioadă, arată datele furnizate de Asociaţia importatorilor şi distribuitorilor de automobile din Coreea de Sud.

În primele patru luni ale acestui an Coreea de Sud a depăşit SUA devenind cea mai mare piaţă pentru vânzările de automobile BMW seria 5. "În condiţiile în care virusul a trecut mai repede decât se aştepta, consumatorii au reluat achiziţiile", spune Kim Hyo-hyun, un dealer BMW în cartierul de lux Gangnam din Seul.

Experţii avertizează însă că creşterea vânzărilor de automobile importate ilustrează o creştere a inegalităţii veniturilor în Coreea de Sud în perioada pandemiei, în condiţiile în care această ţară are deja una din cele mai mari inegalităţi a veniturilor din rândul ţărilor avansate.

"Vânzările solide sunt o dovadă a creşterii puterii de consum a clasei superioare în pofida pandemiei", spune Yang Jun-ho, profesor de economie la Universitatea din Incheon. Potrivit acestuia, cei înstîriţi profită de pe urma creşterii cotaţiei acţiunilor şi a preţului proprietăţilor imobiliare, în timp ce muncitorii vulnerabili de la magazinele de cartier şi-au pierdut locurile de muncă. Datele oficiale arată că rata şomajului în luna mai a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani.

Însă pentru cei care îşi permit acest lucru, automobilele de lux sunt o alternativă la achiziţionarea de proprietăţi, susţin dealerii. "La începutul anilor 2000, un BMW 320 costa aproximativ cât un apartament în cartierul Gangnam. Între timp preţul caselor a crescut enorm iar achiziţionarea unui automobile este o alegere mai realistă", menţionează dealerul auto Ro Chang-whan.

Potrivit cifrelor oficiale, în perioada ianuarie-mai vânzările de automobile importate cu un preţ mai mare de 100 milioane woni (82.511 dolari) au crescut cu 70% în ritm anual până la 15.667 de vehicule. În schimb, vânzările de autoturisme mici produse în Coreea de Sud au scăzut cu 10% în perioada ianuarie-aprilie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...


pixel