"Porsche este maşina mea de vis. Nu simt efectele pandemiei de COVID-19, deoarece compania mea este mai puţin afectată", a spus Hwang Min-yong, un om de afaceri sud-coreean de 37 de ani care deţine o mică firmă de IT şi care recent a luat în primire noul său Porsche Cayenne coupe după o perioadă de aşteptare de şapte luni.
"Anul acesta va fi unul din cei mai buni ani pentru noi", spune directorul Porsche Korea, Holger Gerrmann în condiţiile în care în perioada ianuarie-mai vânzările mărcii au crescut cu 46% până la 3.433 de vehicule, comparativ cu 4.285 de vehicule vândute pe întreaga perioadă a anului 2018 şi 4.204 de unităţi în 2019.
Fiat și PSA. Comisia Europeană a deschis ANCHETA
De asemenea, în perioada ianuarie-mai, vânzările BMW au crescut cu 46% până la 21.361 de vehicule în timp ce vânzările de Lamborghini au crescut de patru ori până la 115 unităţi în aceiaşi perioadă, arată datele furnizate de Asociaţia importatorilor şi distribuitorilor de automobile din Coreea de Sud.
În primele patru luni ale acestui an Coreea de Sud a depăşit SUA devenind cea mai mare piaţă pentru vânzările de automobile BMW seria 5. "În condiţiile în care virusul a trecut mai repede decât se aştepta, consumatorii au reluat achiziţiile", spune Kim Hyo-hyun, un dealer BMW în cartierul de lux Gangnam din Seul.
Experţii avertizează însă că creşterea vânzărilor de automobile importate ilustrează o creştere a inegalităţii veniturilor în Coreea de Sud în perioada pandemiei, în condiţiile în care această ţară are deja una din cele mai mari inegalităţi a veniturilor din rândul ţărilor avansate.
"Vânzările solide sunt o dovadă a creşterii puterii de consum a clasei superioare în pofida pandemiei", spune Yang Jun-ho, profesor de economie la Universitatea din Incheon. Potrivit acestuia, cei înstîriţi profită de pe urma creşterii cotaţiei acţiunilor şi a preţului proprietăţilor imobiliare, în timp ce muncitorii vulnerabili de la magazinele de cartier şi-au pierdut locurile de muncă. Datele oficiale arată că rata şomajului în luna mai a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani.
Însă pentru cei care îşi permit acest lucru, automobilele de lux sunt o alternativă la achiziţionarea de proprietăţi, susţin dealerii. "La începutul anilor 2000, un BMW 320 costa aproximativ cât un apartament în cartierul Gangnam. Între timp preţul caselor a crescut enorm iar achiziţionarea unui automobile este o alegere mai realistă", menţionează dealerul auto Ro Chang-whan.
Potrivit cifrelor oficiale, în perioada ianuarie-mai vânzările de automobile importate cu un preţ mai mare de 100 milioane woni (82.511 dolari) au crescut cu 70% în ritm anual până la 15.667 de vehicule. În schimb, vânzările de autoturisme mici produse în Coreea de Sud au scăzut cu 10% în perioada ianuarie-aprilie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...