Creștere semnificativă a mașinilor diesel în ultimii 4 ani

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Țara din Europa unde prețul motorinei a depășit 12 lei litrul
Țara din Europa unde prețul motorinei a depășit 12 lei litrul
Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 74% comparativ cu anul 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen, reiese dintr-o analiză a organizaţiei Transport şi Environment (T&E) de la Bruxelles, citată de 2Celsius România.

În acest context, România a înregistrat cea mai ridicată rată a importurilor de maşini diesel în regiune, precizează documentul.

'Deşi România se află la mijlocul clasamentului, ţara noastră a înregistrat cea mai mare rată de importuri a dieselurilor poluante în Europa Centrală şi de Est. Acest fapt se datorează taxării precare din ultimii trei ani a maşinilor care emit noxe şi pulberi în suspensie. Pe de altă parte, măsurile administraţiilor locale privind limitarea accesului maşinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calităţii aerului în centrele urbane este semnificativ', declară Raul Cazan, preşedintele 2Celsius.

Eco-vouchere de 9.000 de lei pentru mașini. Ce intenții are Primăria Capitalei

Analiza relevă o creştere cu 18%, în ultimele 12 luni, şi un salt de 74%, din 2016. Realizatorii cercetării susţin că "având în vedere că Volkswagen este încă suspectată că instalează dispozitive de manipulare a emisiilor, numărul real al maşinilor poluatoare ar putea fi mult mai mare".

Calculele se bazează pe date referitoare la vânzările din 2008 până în prezent, precum şi pe date privind emisiile reale din atmosferă. "Acestea arată că producătorii de maşini continuă să vândă autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea sunt în Germania (9,9 milioane), urmată de Franţa (9,8 milioane) şi Marea Britanie (8,5 milioane). Împreună cu Italia, Spania şi Belgia, cele şase ţări reprezintă 81% din flota poluatoare a UE", se menţionează în concluziile analizei de specialitate.

"Principalul motiv pentru creşterea numărului acestor maşini este decizia producătorilor de a-şi maximiza profiturile vânzând în continuare modelele diesel existente în loc de a investi în modele mai curate. Din 2015 când a izbucnit scandalul Dieselgate, primii cinci producători de maşini care au vândut peste două treimi din autovehiculele diesel din UE au înregistrat profituri de peste 140 de miliarde de euro", sunt de părere realizatorii cercetării, relatează Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Birou / sursa foto: Freepik.com

Valul restructurărilor. O mare companie anunţă concedieri

Microsoft pregătește concedieri masive în contextul...

freepik.com
Lingou de aur
Cadastru / Foto: Freepik
Mike Huckabee, ambasadorul SUA în Israel
Jerome Powell

Fed nu mișcă dobânda, dar avertizează: vine stagflația!

Rezerva Federală a Statelor Unite (Fed) a decis miercuri...

Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
BVB
Programe AFM 2025
Oameni pe strada

Doar 3 români din 10 au loc în adăposturi în caz de război

Lipsa unei strategii naționale, adăposturi construite...

Transelectrica
Showroom / Foto: Freepik

APIA condamnă suspendarea programului "Rabla" 2025

APIA avertizează: decizia AFM de suspendare a Rabla Auto...

Avioane Craiova
Reuniunea G7 din Canada
Andrei Șercanean
Ridesharing
Doraly

Comisarii ANPC au găsit nereguli grave la Doraly 1 și 2

Comisarii pentru protecţia consumatorilor au aplicat,...

Cosmin Marinescu
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu

Leul a pierdut teren în faţa euro şi a dolarului

Leul s-a depreciat, miercuri, în raport cu principalele...

București / Foto: Oana Pavelescu
Freepik.com
ANAF
SUA-Rusia / FOTO: Freepik
Kelemen Hunor

pixel