Costul încărcării mașinilor electrice crește cu 46% în România

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Crește prețul pentru alimentarea mașinilor electrice
Crește prețul pentru alimentarea mașinilor electrice
Costurile de încărcare a vehiculelor electrice cresc cu 46% în România, țara noastră devenind al cincilea cel mai scump loc pentru încărcarea unui vehicul electric din Europa

Încărcarea unei mașini în România costă 21,01 EUR per încărcare completă și 6,12 EUR pentru a conduce 100 km.

Costurile medii de încărcare a vehiculelor electrice în România au crescut cu 46% la sfârșitul anului 2022 față de prima jumătate a anului.

Cea mai scumpă și cea mai ieftină țară

Danemarca este cea mai scumpă țară din Europa pentru a încărca un prețul fiin de de 36,17 EUR per încărcare.

Kosovo este acum cea mai ieftină țară pentru a încărca o mașină electrică, prețul fiind de numai 3,92 EUR per încărcare.

La sfârșitul anului 2022, costul mediu al unei călătorii de 100 km în Europa a crescut cu 21%, costând acum 4,02 EUR față de 3,32 EUR în prima jumătate a anului 2022.

Kosovo, Georgia și Serbia sunt primele 3 țări cu cele mai mici prețuri, în timp ce Danemarca, Belgia și Cehia se află în fruntea clasamentului pentru cele mai scumpe.

Față de Kosovo, șoferii români plătesc de cinci ori mai mult pentru o încărcare.

Noi cercetări de la Switcher.ie dezvăluie costurile actualizate ale încărcării unui vehicul electric (EV) în Europa, de la cele mai ieftine la cele mai scumpe țări.

Costurile medii de încărcare a vehiculelor electrice în România au crescut cu 45,70%, până la 21,01 EUR în 2022, dar vânzările de mașini electrice, care pot fi cu până la 75% mai ieftine de rulat decât benzina sau motorina, continuă să crească.

Top 10 cele mai scumpe țări in Europa

Cele mai scumpe țări pentru a încărca vehiculele electrice tind să aibă o cotă de piață mai mare de vehicule electrice în vânzările de mașini noi și mai multe vehicule electrice și hibride pe șosea, cu excepția Ciprului și a Cehiei.

1. Danemarca

Costul mediu de taxat : 36,17 €

Cost mediu 100 km: 10,53 €

2. Belgia

Costul mediu de taxat : 27,66 €

Cost mediu 100 km: 8,05 €

3. Cehia

Costul mediu de taxat : 23,68 €

Cost mediu 100 km: 6,90 €

4. Italia

Costul mediu de taxat : 22,43 €

Cost mediu 100 km: 6,53 €

5. România

Costul mediu de taxat : 21,01 €

Cost mediu 100 km: 6,12 €

6. Germania

Costul mediu de taxat : 20,68 €

Cost mediu 100 km: 6,02 €

7. Spania

Costul mediu de taxat : 20,64 €

Cost mediu 100 km: 6,01 €

8. Cipru

Costul mediu de taxat : 20,09 €

Cost mediu 100 km: 5,85 €

9. Irlanda

Cost mediu de taxare: 16,63 EUR

Cost mediu 100 km: 4,87 €

10. Letonia

Costul mediu de taxat : 18,43 €

Cost mediu 100 km: 5,37 €

Top 10 cele mai ieftine țări din Europa pentru a încărca o mașină electrică

Cele mai ieftine locuri din Europa pentru a rula un vehicul electric sunt în principal în centrul și sud-estul Europei, unde deținerea de vehicule electrice este mai puțin populară. Aceste țări tind să aibă vânzări mai mici și o cotă de piață mai mică a vehiculelor electrice din cauza costurilor prohibitive ale multor vehicule electrice și hibride.

1. Kosovo

Costul mediu de taxat : 3,92 €

Cost mediu 100 km: 1,14 €

2. Georgia

Costul mediu de taxat : 5,21 €

Cost mediu 100 km: 1,52 €

3. Serbia

Costul mediu de taxat : 5,35 €

Cost mediu 100 km: 1,56 €

4. Bosnia și Herțegovina

Costul mediu de taxat : 5,50 €

Cost mediu 100 km: 1,60 €

5. Albania

Costul mediu de perceput : €6.01

Cost mediu 100 km: 1,75 €

6. Muntenegru

Costul mediu de taxat : 6,05 €

Cost mediu 100 km: 1,76 €

7. Macedonia de Nord

Costul mediu de taxat : 6,35 €

Cost mediu 100 km: 1,85 €

8. Ungaria

Costul mediu de taxat : 6,68 €

Cost mediu 100 km: 1,94 €

 9.Bulgaria

Costul mediu de taxat : 7,07 €

Cost mediu 100 km: 2,06 €

 10.Malta

Costul mediu de taxat : 7,87 €

Cost mediu 100 km: 2,29 €

Piața vehiculelor electrice continuă să crească

Deși cea mai recentă cercetare a lui Switcher.ie a constatat că prețul încărcării unei mașini electrice a crescut în majoritatea țărilor UE, acestea  nu sunt încă la fel de costisitoare de rulat ca vehiculele pe benzină sau diesel. 

Prețul mediu al încărcării în UE este în creștere, dar prețurile încă fluctuează enorm în funcție de țară și depind de lucruri precum utilizarea surselor regenerabile în mixul energetic al țării și de cantitatea de taxe și subvenții disponibile.

Pe măsură ce mai mulți șoferi virează către mașinile electrice, unele guverne ale UE elimină treptat inițiative precum ar fi subvențiile pentru achiziții sau beneficiile fiscale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik

pixel