Criza containerelor. Cum își transportă Coca-Cola produsele

Autor: Antonio Grigore
Data actualizării:
Data publicării:
Coca Cola alege varianta cargo
Coca Cola alege varianta cargo
Într- perioadă în care costul transportului mărfurilor cu containerele maritime a crescut de aproximativ cinci ori, grupul Coca-Cola Co. a ajuns să recurgă la nave care în mod normal sunt utilizate pentru transportul de materii prime industriale, transmite Bloomberg.

În perioade normale, Coca-Cola transportă materialele în întreaga lume în aceleaşi containere maritime care sunt utilizate pentru a transporta orice tip de produse.

Însă, în condiţiile în care capacităţile de transport sunt supuse la presiuni, Coca-Cola a ales să utilizeze aşa-numitele "bulk carriers", care sunt utilizate pentru trasportul materiilor prime precum cărbunele sau minereul de fier, a dezvăluit Alan Smith, director de achiziţii de la Coca-Cola, într-o postare pe LinkedIn.

"Atunci când nu poţi să faci rost de containere sau spaţiu din cauza actualei crize din transportul maritim, atunci am fost nevoiţi să gândim creativ", a spus Alan Smith.

Principalul avantaj al utilizării containerelor este că acestea sunt un element integral al unui lanţ logistic care poate transporta bunuri în mod eficient de unde sunt produse acolo unde sunt utilizate.

Navele cargo sunt mai ieftine dar sunt mai puţin convenabile pentru că mărfurile trebuie să ajungă în port şi de la un port la altul.

Pentru a avea o imagine a dificultăţilor cu care se confruntă Coca-Cola şi alte multinaţionale, în prezent, un container care transportă bunuri din Shanghai la Rotterdam costă 14.558 de dolari, potrivit firmei Drewry Shipping. Preţurile au crescut în acest an la cel mai ridicat nivel înregistrat în ultimele decenii.

Atât de tensionată este situaţia pe piaţa containerelor maritime încât au existat chiar unele cereri pentru unii transportatori cargo să transporte containere pe punţile navelor lor de marfă.

Prețul petrolului, la cel mai ridicat nivel din 2014 încoace. OPEC limitează în continuare producția

Din păcate pentru companiile care închiriază nave au început să crească exploziv şi tarifele pentru transportul mărfurilor în vrac. Indicele Baltic Dry Index, un indicator al costului închirierii navelor cargo, a urcat marţi la 5.409 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, potrivit bursei londoneze Baltic Exchange.

Dacă această tendinţă va continua, şi unii analişti spun că aşa se va întâmpla, soluţia găsită de unele firme pentru a ocoli criza containerelor ar putea să îşi piardă din atractivitate. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Document / Foto: Freepik

Extras de carte funciară gratis. ANCPI face precizări

Proprietarii de imobile nu vor mai plăti taxa pentru...

Știrile dimineții
Bursa de Valori București
Prelungitor

Schema de plafonare: Cine plătește cu adevărat nota de plată

Daniela Dărăban, directorul executiv al Federației...

La ghișeu

Această taxă dispare începând de săptămâna viitoare

O măsură ce se va aplica în conformitate cu unordin al...

Cipuri mici, dar indispensabile
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Dolari / FOTO: Unsplash

Perspectivele dolarului american devin tot mai întunecate

Este concluzia unui sondaj Reuters realizat în rândul...

Ucraina / FOTO: Freepik

Bani pentru Ucraina: Peste 3 miliarde de euro de la UE

Anunțul a fost făcut marți de guvernul de la Kiev, citat...

Grafice / FOTO: Freepik
Câmp petrolier / FOTO: Freepik

Decizia care ar putea da peste cap piața petrolului

Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliații...

Spital Regina Maria
Banca Națională a României
Lingouri de aur
Kremlinul moscovit / FOTO: Freepik
Bursă / sursa foto: Freepik.com

Simona Bucura-Oprescu, anunț despre pensii, la DC NEWS

Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității...

Jonas Gahr Støre, premierul Norvegiei

Norvegienii s-au răzgândit și vor în UE! Ce i-a convins?

Norvegia revine pe radarul geopolitic european, pe...

Lucian Romașcanu
Sebastian Burduja / FOTO: gov.ro
Europa nu stă cu mâinile încrucișate / Ilustrație: Oana Pavelescu
Turiști / Foto: Freepik
Accident / Sursa: Freepik.com
Foto: Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness

pixel