Criza containerelor. Cum își transportă Coca-Cola produsele

Autor: Antonio Grigore
Data actualizării:
Data publicării:
Coca Cola alege varianta cargo
Coca Cola alege varianta cargo
Într- perioadă în care costul transportului mărfurilor cu containerele maritime a crescut de aproximativ cinci ori, grupul Coca-Cola Co. a ajuns să recurgă la nave care în mod normal sunt utilizate pentru transportul de materii prime industriale, transmite Bloomberg.

În perioade normale, Coca-Cola transportă materialele în întreaga lume în aceleaşi containere maritime care sunt utilizate pentru a transporta orice tip de produse.

Însă, în condiţiile în care capacităţile de transport sunt supuse la presiuni, Coca-Cola a ales să utilizeze aşa-numitele "bulk carriers", care sunt utilizate pentru trasportul materiilor prime precum cărbunele sau minereul de fier, a dezvăluit Alan Smith, director de achiziţii de la Coca-Cola, într-o postare pe LinkedIn.

"Atunci când nu poţi să faci rost de containere sau spaţiu din cauza actualei crize din transportul maritim, atunci am fost nevoiţi să gândim creativ", a spus Alan Smith.

Principalul avantaj al utilizării containerelor este că acestea sunt un element integral al unui lanţ logistic care poate transporta bunuri în mod eficient de unde sunt produse acolo unde sunt utilizate.

Navele cargo sunt mai ieftine dar sunt mai puţin convenabile pentru că mărfurile trebuie să ajungă în port şi de la un port la altul.

Pentru a avea o imagine a dificultăţilor cu care se confruntă Coca-Cola şi alte multinaţionale, în prezent, un container care transportă bunuri din Shanghai la Rotterdam costă 14.558 de dolari, potrivit firmei Drewry Shipping. Preţurile au crescut în acest an la cel mai ridicat nivel înregistrat în ultimele decenii.

Atât de tensionată este situaţia pe piaţa containerelor maritime încât au existat chiar unele cereri pentru unii transportatori cargo să transporte containere pe punţile navelor lor de marfă.

Prețul petrolului, la cel mai ridicat nivel din 2014 încoace. OPEC limitează în continuare producția

Din păcate pentru companiile care închiriază nave au început să crească exploziv şi tarifele pentru transportul mărfurilor în vrac. Indicele Baltic Dry Index, un indicator al costului închirierii navelor cargo, a urcat marţi la 5.409 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, potrivit bursei londoneze Baltic Exchange.

Dacă această tendinţă va continua, şi unii analişti spun că aşa se va întâmpla, soluţia găsită de unele firme pentru a ocoli criza containerelor ar putea să îşi piardă din atractivitate. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Sediu Agenției Naționale de Integritate
Reabilitare termică a unui bloc / Foto: Arhivă
ANAF
Black Friday / Foto: Freepik

Cum să nu iei țeapă de Black Friday

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor...

OpenAI
Aptiv, Ineu
Lucrători manevrează o vană de pe o conductă de gaze

Șantierul Naval Mangalia, salvat prin programul SAFE

Statul român are în vedere salvarea șantierului naval de...

Importuri mașini / sursa foto: Freepik.com
Sultan Al Jaber, ADIPEC
Freepik.com
Lukoil

Bulgarii, loviți în plin de sancțiunile impuse Lukoil

Bulgaria s-ar putea confrunta cu pierderi economice...

Numărul fimelor care pun lacătul crește
Foto: Mihai Ciobanu
Energie. Foto:Freepik.com
Bani
Explozie în cartierul Rahova
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Freepik.com
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Sonde. Freepik.com
Reclamă 7Up / Foto: Dave Fey / Flickr

pixel