Pista nr. 1 de la Otopeni va fi refăcută integral; lucrările durează 16 luni

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Aeroportul Otopeni
Aeroportul Otopeni
Licitație de 106 milioane euro pentru modernizarea Pistei 1 de la Aeroportul Henri Coandă. Cea mai mare investiție din istoria CNAB: pistă refăcută integral, căi de rulare noi și balizaj modern

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a lansat licitația publică pentru modernizarea integrală a Pistei nr. 1 (08R–26L) de la Aeroportul Internațional „Henri Coandă”, un proiect evaluat la 106 milioane de euro, cel mai mare din istoria aeroportului. Ofertele pot fi depuse până la 18 decembrie 2025, iar lucrările sunt prevăzute să dureze maximum 16 luni, cu o perioadă de proiectare de 9 luni și o garanție minimă de 5 ani.

Refacere completă pentru pista 08R–26L și infrastructură de rulare extinsă

Proiectul presupune o modernizare totală a pistei principale de decolare și aterizare, inclusiv:

  • refacerea completă a structurii Pistei 1,

  • construirea a 5 căi de rulare noi,

  • modernizarea a 2 căi de rulare existente,

  • înlocuirea integrală a instalațiilor de balizaj,

  • modernizarea magistralelor de cabluri subterane,

  • reconfigurarea zonei de siguranță,

  • relocarea unor segmente ale drumului perimetral,

  • construirea platformelor anti-suflu la ambele capete ale pistei, pentru protejarea terasamentelor.

CNAB subliniază că proiectul va aduce infrastructura aeroportuară la standardele internaționale cele mai stricte.

Citește și: Aeroportul Băneasa intră în șantier de la întâi octombrie

Lucrări etapizate: traficul comercial și accesul militar vor fi menținute

Din motive operaționale, lucrările vor fi realizate în etape, astfel încât:

  • activitatea aeroportuară să continue fără întreruperi,

  • aeronavele militare să poată accesa pista dinspre Baza 90 Transport Aerian.

Această abordare este necesară având în vedere traficul record de pe Henri Coandă și rolul strategic al bazei militare.

Prima modernizare majoră în peste trei decenii

CNAB amintește că ultima modernizare capitală a Pistei nr. 1 a avut loc în 1994, acum 31 de ani. Ulterior, pista a beneficiat doar de lucrări de reparații, cele mai importante fiind cele din 2017, realizate în mandatul anterior al actualului director general, Bogdan Mîndrescu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF / Foto: DCBusiness
Factură energie
Percheziții
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness

Avertisment al meteorologilor: Vremea se schimbă radical

ANM avertizează: vremea se răcește puternic și revin...

Steve Witkoff, Vladimir Putin, Yury Ushakov si Kirill Dimitriev / Foto: Kremlin.ru
Conductă de petrol / Foto: Freepik
Ședință CSAT / Foto: Președinția României
Aeroportul Otopeni
Uzină Great Wall Motor / Foto: GWM
Pacient în spital / Foto: Freepik
Petarde confiscate

Dosar penal pentru comerț ilegal cu articole pirotehnice

Peste 13.000 de petarde și artificii confiscate în...

Contabilă la calculator / Foto: Freepik
Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Rabla. Foto: Pexels.com
Platforma care forează în zăcământul Neptun Deep / Foto: Romgaz

Ungaria a pus ochii pe gazele din Neptun Deep

Ungaria, interesată de gazele din Neptun Deep.

Foto: Freepik.com
Rompetrol
Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Casă de schimb valutar
Plata cu cardul / Foto: Freepik
O persoană alimentează cu carburant / Foto: Freepik

Ce scrie pe drona care a căzut în Puiești

O nouă dronă s-a prăbușit marți pe teritoriul României,...

Muncitori instalează panouri solare / Foto: Freepik
Resturi de dronă în Republica Moldova
Bani / Foto: DCBusiness

pixel