Criză de containere maritime. Țara care înghite cele mai multe

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Cererea globală pentru produsele chineze a fost atât de puternică în ultima perioadă, încât a creat o criză de containere maritime şi a împins în sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei în lunile următoare, transmite Bloomberg.

Începând din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au fost în creştere, stimulate de achiziţiile de produse care au legătură cu pandemia, precum măşti şi echipamente pentru munca de acasă, inclusiv computere. În schimb, importurile Chinei nu au înregistrat o creştere similară, ceea ce a avut drept rezultat o lipsă de containere maritime care să ajungă în China pentru a fi umplute şi trimise din nou spre pieţele externe.

Această situaţie a dus la creşterea costurilor cu shipping-ul şi la majorarea preţurilor pentru produsele chineze pe pieţele externe, ceea ce ar putea afecta cererea la export, susţine Serena Zhou, analist la Mizuho Financial Group Inc. în Hong Kong.

Brexit-ul a scumpit de patru ori transportul mărfurilor

"Majorarea preţurilor pentru livrările externe ale Chinei, din cauza lipsei de capacităţi de shipping, va afecta creşterea exporturilor chineze, în pofida unei cereri externe solide stimulată de sezonul sărbătorilor şi închiderii uzinelor din Europa", susţine Serena Zhou.

Aceasta avertizează că criza de containere maritime ar putea să se agraveze pe măsură ce exportatorii vor căuta să îşi prioritizeze livrările înaintea Anului nou lunar chinezesc, care începe în februarie.

Repercusiunile acestei crize de containere se fac resimţite în întreaga Asie, un raport publicat la mijlocul lunii decembrie de Agenţia de promovare a comerţului din Japonia menţionând creşterea costurilor cu shipping-ul şi lipsa de containere în Asia de Sud-Est şi India.

La rândul său, cea mai mare companie sud-coreeană de shipping, HMM Co., a estimat joi că lipsa de containere şi spaţii pe nave ar putea continua în prima jumătate a lui 2021. HMM Co. a fost nevoită să introducă un număr suplimentar de nave pe rutele spre SUA, pentru a ajuta companiile sud-coreene să îşi livreze bunurile şi va introduce o navă suplimentară spre Europa la finele acestei luni. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
freepik.com
Mână care ține cheile unei locuințe / Foto: Freepik
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
freepik.com
Premierul Ilie Bolojan / Foto: Guvernul României
TVA / Foto: DCBusiness
Foto: Freepik.com
Pompe de petrol
Investiții / Foto: Freepik
Uniunea Europeana
Vedere aeriană a unei localități / Foto: Freepik
Volodimir Zelenski și Ursula von der Leyen
Bursa de Valori București
Centre de date / FOTO: Freepik
Bărbat cu umbrelă roșie merge prin ploaie / Foto: MTI
Pensionari
Donald Trump și fii săi, Eric Trump și Donald Trump Jr. la Casa Albă
Dosare / Foto: Arhivă
ANAF și insolvența / Foto: DCBusiness
În 2021 erau 9.600 de pensii speciale
ABandonul nou născuților a devenit un fenomen extrem de grav
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Goldman Sachs, New York
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska

pixel