Criza din Marea Roșie și consecințele ei mai puțin știute

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Navă de transport marfă / FOTO: Freepik
Navă de transport marfă / FOTO: Freepik
Angajamentul industriei de transport maritim de a-și limita amprenta de carbon tinde să eșueze lamentabil, deoarece criza din Marea Roșie o obligă să folosească mai multe nave și rute mai lungi pentru a menține fluxul comerțului maritim global.

Atacurile militanților Houthi susținuți de Iran asupra navelor care traversează sudul Mării Roșii au blocat comerțul prin Canalul Suez, ceea ce a prelungit cu 10 până la 14 zile durata drumului parcurs de navele de transport mărfuri, obligând, totodată, companiile de resort să crească numărul de ambarcațiuni.

Aceste măsuri de forță majoră au ridicat semne de întrebare în ceea ce privește capacitatea sectorului de a îndeplini mandatul Organizației Maritime Internaționale (IMO), care solicită o reducere cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030. Transportul maritim reprezintă aproape 3% din emisiile globale de dioxid de carbon.

„Prelungirea timpilor de călătorie necesită adăugarea a cel puțin două nave pentru a menține serviciile săptămânale Asia-Europa per operator, crescând și mai mult emisiile totale ale flotei pentru aceeași cantitate de marfă”, a explicat Yiannis Parganas, expert în domeniu.

Redirecționarea, care are ca rezultat un consum crescut de combustibil, ar urma să antreneze o creștere cu 42% a emisiilor per navă pentru un serviciu de linie săptămânal standard între Asia și Europa de Nord, a adăugat Parganas. 

În aceste condiții, emisiile provenite de la navele de containere vor ajunge la 231 de milioane de tone în 2023, atingând nivelurile dinaintea pandemiei.

Niels Rasmussen, analist maritim șef la asociația armatorilor BIMCO, a declarat că extinderea rutei a necesitat o creștere cu 8-10% a utilizării navelor portacontainere față de anul precedent, ceea ce a dus la o creștere echivalentă a emisiilor.

Potrivit companiei de consultanță AlixPartners, emisiile de la navele de containere ar putea crește cu 11%, până la 257 de milioane de tone în 2024, dacă perturbările, în special în Marea Roșie și Canalul Panama, vor continua.

Criza Mării Roșii a pus, de asemenea, în așteptare planurile unor operatori de a înlocui flotele învechite cu nave mai noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului. „Tarifele sunt foarte bune, iar cei care intenționează să-și abandoneze nava s-au răzgândit”, a declarat Symeon Pariaros, directorul administrativ al armatorului Euroseas.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ședință de guvern / Foto: gov.ro
Dolari și aur / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Despre prosumatori
Mina Șuior
Majorarea salariilor costă
Pensiile private se modifică / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Om de afaceri la calculator / Foto: Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Facebook
Start-up Nation
Piața luxului a încasat o lovitură puternică / Foto: Freepik
Bursa
Foto: Freepik.com
Figurine / FOTO: Wikipedia

Japonia și curiozitățile ei: Secretul figurinelor Daruma

La nord de Osaka, ascuns în colinele împădurite ale...

Previziuni / FOTO: Freepik

Adio petrol scump pentru următorii cel puțini doi ani

Experții băncii HSBC au revizuit în scădere prognozele...

Foto: Freepik.com

Producţia industrială a României, în scădere

În perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2025, comparativ...

Analistul economic Adrian Negrescu
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr
Leadership creativ
Foto: Freepik.com
Muncitor
Card bancar / Foto: Freepik
Exploatare de litiu

Experții reduc estimările pentru piața litiului

Pe fondul temerilor privind tarifele și impactul asupra...

Dolari
Donald Trump
FNGCIMM / Foto: DCBusiness

Ministrul Finanţelor, discuţii cu noua conducere a FNGCIMM

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru...


pixel