Criza din Marea Roșie și consecințele ei mai puțin știute

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Navă de transport marfă / FOTO: Freepik
Navă de transport marfă / FOTO: Freepik
Angajamentul industriei de transport maritim de a-și limita amprenta de carbon tinde să eșueze lamentabil, deoarece criza din Marea Roșie o obligă să folosească mai multe nave și rute mai lungi pentru a menține fluxul comerțului maritim global.

Atacurile militanților Houthi susținuți de Iran asupra navelor care traversează sudul Mării Roșii au blocat comerțul prin Canalul Suez, ceea ce a prelungit cu 10 până la 14 zile durata drumului parcurs de navele de transport mărfuri, obligând, totodată, companiile de resort să crească numărul de ambarcațiuni.

Aceste măsuri de forță majoră au ridicat semne de întrebare în ceea ce privește capacitatea sectorului de a îndeplini mandatul Organizației Maritime Internaționale (IMO), care solicită o reducere cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030. Transportul maritim reprezintă aproape 3% din emisiile globale de dioxid de carbon.

„Prelungirea timpilor de călătorie necesită adăugarea a cel puțin două nave pentru a menține serviciile săptămânale Asia-Europa per operator, crescând și mai mult emisiile totale ale flotei pentru aceeași cantitate de marfă”, a explicat Yiannis Parganas, expert în domeniu.

Redirecționarea, care are ca rezultat un consum crescut de combustibil, ar urma să antreneze o creștere cu 42% a emisiilor per navă pentru un serviciu de linie săptămânal standard între Asia și Europa de Nord, a adăugat Parganas. 

În aceste condiții, emisiile provenite de la navele de containere vor ajunge la 231 de milioane de tone în 2023, atingând nivelurile dinaintea pandemiei.

Niels Rasmussen, analist maritim șef la asociația armatorilor BIMCO, a declarat că extinderea rutei a necesitat o creștere cu 8-10% a utilizării navelor portacontainere față de anul precedent, ceea ce a dus la o creștere echivalentă a emisiilor.

Potrivit companiei de consultanță AlixPartners, emisiile de la navele de containere ar putea crește cu 11%, până la 257 de milioane de tone în 2024, dacă perturbările, în special în Marea Roșie și Canalul Panama, vor continua.

Criza Mării Roșii a pus, de asemenea, în așteptare planurile unor operatori de a înlocui flotele învechite cu nave mai noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului. „Tarifele sunt foarte bune, iar cei care intenționează să-și abandoneze nava s-au răzgândit”, a declarat Symeon Pariaros, directorul administrativ al armatorului Euroseas.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Timpul de lucru. Foto: Freepik.com
Factura. Freepik.com
Fotografie de la cottonbro studio: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/birou-masa-de-lucru-laptop-barba-i-6803551/
Banca Naționala a României
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Factură energie electrică

România, din nou în zona roșie a hărții energetice europene

Prețul energiei electrice în România a ajuns joi, 23...

Benzinărie Lukoil
Google / Foto: Unsplash
Un fermier culege boabe de cafea / Foto: Unsplash
Petroliști Aramco / Foto: Aramco
George Niculescu
Tom Ford Oud Voyager, Dior Bois d’Argent Esprit de Parfum, Van Cleef & Arpels Moonlight Cherry, Hermès Barénia Eau de Parfum Intense, Gucci Muschio di Luce
Radu Miruță
Procesoare / Foto: Freepik
Contor electric
Bursa de Valori București

Companiile energetice și băncile domină rulajele la BVB

Bursa de Valori București a încheiat ședința de...

Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Rabla. Foto: Pexels.com
Blocul din cartierul bucureștean Rahova, distrus de o explozie provocată de o acumulare de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
TVA / Foto: Freepik.com
Cosmin Marinescu
Un muncitor manevrează un utilaj industrial / Foto: Freepik
Bani
Tanc distrus în Ucraina / Foto: Freepik
Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro
București / Foto: Oana Pavelescu
Ședință de guvern
Transfăgărășan / Foto: Freepik
Wall Street. Foto: Freepik.com
Bogdan-Gruia Ivan

pixel