Criza TAROM. Cristina Trăilă (PNL): Cum poate ieşi din impas compania aeriană română

Autor: Vlad Roibu
Data actualizării:
Data publicării:
TAROM
TAROM
EXCLUSIV
Greva mascată a celor 29 de piloți ai companiei române de transport aerian a declanșat haosul pe Aeroportul Otopeni în urmă cu două zile. 

Nu mai puțin de 2000 de oameni au avut zboruri anulate iar, în consecință, Tarom trebuie să le plătească fiecăruia dintre aceștia despăgubiri în valoare de până la 600 euro. Toate acestea din cauza salariilor slabe pe care acești piloți le primeau.

În cadrul emisiunii ”Ce se întâmplă?”, de pe DCNews, a fost invitat deputatul PNL Cristina Trăilă. Ea a vorbit despre șansele pe care le are compania pentru a se redresa, și despre un potențial motiv pentru care s-a ajuns la această situație.

Deputatul este de părere că o mare problemă care aduce cheltuieli mari este reprezentată de surplusul de angajați. Întrebată de gazda emisiunii, Răzvan Dumitrescu, dacă se mai poate salva ceva, ea a răspuns:

”Da, dacă se eficientizează activitatea acestei companii. În momentul de față înțeleg că exist 1.200 de angajați dintre care jumătate sunt personal de bord, respectiv piloți și așa mai departe. Cum să eficientizezi o astfel de companie când ai o asemenea situație?”. Ea a invocat argumentul că digitalizarea ar trebui să reducă din personal, astfel încât compania să eficientizeze modul în care își gestionează veniturile.

În continuare, Răzvan Dumitrescu a adăugat că, în ciuda acestui fapt, Tarom are un deficit de piloți datorită faptului că, având mai multe modele de aeronave, fiecare sunt instruiți să piloteze anumite modele.

Cristila Trăilă a continuat: ”Taromul a primit o gură de oxigen cu acest ajutor de 100 milioane (de euro – n.r.). Dacă acești bani nu sunt utilizați în al doisprezecelea ceas într-un mod eficient, anume, să reformezi și să restructurezi această instituție și să nu mai ai 1.200 de angajați – din ce înțeleg companiile similare au undeva între 500 - 600 de angajați.

Slavă domnului că avem acești piloți și știm că ei sunt extrem de performanți și că zborurile sunt sigure, că noi nu am avut incidente așa cum au fost în afară, chiar și cu astfel de aeronave care nu sunt dintre cele mai bune. Cred că trebuie să fim corecți și să spunem că piloții sunt cei care, într-adevăr, merită veniturile respective în raport cu ceilalți angajați, nu aș vrea să spun categoria, dar care nu aduc plus valoare companiei Tarom, așa cum face fiecare pilot.”

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BVB

Bursa de Valori București începe săptămâna cu evoluții mixte

BET și BET-NG în scădere, BET-FI și BET-BK în ușoară...

Strângere de mână / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
Investitorii români sunt îngrijorați
Indici bursieri
Autoturisme noi, transportate pe un trailer / Foto: Freepik

Furnizorii auto își joacă viitorul la bursă

Sectorul furnizorilor de echipamente auto traversează o...

Marcel Boloș
Bani

Băncile au împrumutat statul cu peste 540 milioane lei

Împrumuturi mai reduse în luna mai față de aprilie.

Foto: Freepik.com
Tractor
Farmacie

Trump a pus gând rău producătorilor de medicamente

Nu este pentru dată când președintele american atacă...

Diamante
Christine Lagarde / Foto: BCE / Flickr
Platformă
Banca Naționala a României
ANAF / Foto: DCBUsiness
Inquam Photos / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cu ochii pe grafice / FOTO: Freepik
Statul vrea să investească în fabricile de alimente / Foto: Freepik
foto: pexels.com
Pensionară / Foto: Freepik
Freepik.com
Firmele scapă de încă o serie de hârtii / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Contor electric / Foto: Arhivă

pixel