Cum și-au cheltuit românii bugetul de vacanță la mare și cum i-au primit hotelierii în această vară

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Stațiunea Saturn / Foto: Litoralul Românesc
Stațiunea Saturn / Foto: Litoralul Românesc
Bugetul românilor care au ales să își petreacă concediile pe litoralul țării noastre în vara acestui an a fost echivalent cu cel de anul trecut. Vă prezentăm câteva date despre cum și-au cheltuit românii banii la mare și cât de mulțumiți au fost de serviciile puse la dispoziție din unitățile de cazare de pe litoralul nostru.

Valoarea medie a unei vacanţe pe litoralul românesc a fost de 546 de euro pentru două persoane, în acest an, iar durata medie a unui sejur a fost de 4,8 nopţi, relevă datele centralizate de către un turoperator specializat în destinaţii estivale autohtone.

Potrivit Litoralulromanesc.ro, bugetul mediu plătit în 2023 pentru un concediu la malul mării a fost similar cu cel înregistrat în 2022.

Din totalul rezervărilor, 26% au fost achitate cu vouchere de vacanţă, iar durata medie a sejurului a fost 4,8 nopţi.

Datele citate relevă faptul că pentru cei aproape 12.000 de turişti care au oferit feedback la finalul sejururilor petrecute pe litoral, curăţenia din hoteluri a fost evaluată cu nota 8,59 din 10, serviciile primite - cu 8,28, poziţionarea hotelului - cu 8,99, personalul hotelului - cu 8,56, raportul calitate-preţ - cu 8,15, şi dotarea unităţilor de cazare - cu 7,82.

Totodată, părerile turiştilor legate de modul în care au interacţionat cu consilierii de turism din cadrul agenţiei depăşesc media 9 la toate categoriile analizate, respectiv receptivitate, amabilitate, informaţii oferite, procedură şi recomandare.

Peste 36% din totalul celor care au ales litoralul românesc în această vară sunt din Capitală. Pe locul secund se află judeţul Prahova, cu 5,92% din totalul turiştilor veniţi pe litoral, iar pe poziţia a treia se află judeţul Cluj, cu 5,27% din total. Topul este continuat, în ordine, de Timiş (5,20%), Braşov (4,44%), Iaşi (4,30%), Argeş (2,75%), Bacău (2,14%), Dolj (2,14%) şi Suceava (2,10%).

La polul opus se situează judeţele Tulcea, Ialomiţa, Mehedinţi şi Sălaj, care, cumulat, nu adună două procente.

Conform sondajului, principala categorie de turişti care alege staţiunile de la Marea Neagră ca destinaţie de vacanţă, respectiv 68% din total, este formată din familii, urmată de cupluri, cu 22% din total.

În ceea ce priveşte clasamentul pe criteriul "vârstă", 41,9% dintre turiştii care preferă staţiunile româneşti de pe Litoral sunt între 25 şi 44 ani, 28% între 45 şi 54 de ani, respectiv 12% reprezintă seniorii din categoria de vârstă 55 - 64 de ani.

Turoperatorul menţionează că, deja, unii turişti au început să se intereseze de achiziţionarea sejururilor la Marea Neagră pentru vara viitoare, iar cea mai mare parte a ofertelor vor fi disponibile la finele lunii septembrie prin intermediul programului "Înscrieri Timpurii", pentru a beneficia de avantaje precum un discount de până la 50% şi posibilitatea de a plăti pachetul în tranşe.

Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohtone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări.

Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Carne / FOTO: Freepik
În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...


pixel