Cum au reușit statele occidentale să prevină accidentele rutiere. Vision Zero, modelul suedez

Autor: Mihai Paul
Data actualizării:
Data publicării:
Siguranța rutieră trebuie promovată
Siguranța rutieră trebuie promovată
În perioada 2001 – 2017 mortalitatea rutieră în UE a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda.

România se află la polul opus alături de vecinii din Bulgaria şi de Croaţia. Una din cauze este lipsa infrastructurii adecvate dar și lipsa oricăror măsuri inteligente de reducere a unor astfel de accidente.

Modelul de urmat pe această cale este Suedia considerată a fi cea mai sigură țară din lume din acest punct de vedere. Astfel, Suedia a reușit ca printr-o politică dedicată acestei probleme încă din anii 70 să devină un exemplu.

Programul s-a numit Vision Zero si a constat în primul rând în realizarea de drumuri special făcute pentru siguranță și nu pentru viteză, precum și celebrele 2+1, autostrăzi cu două benzi într-o direcție și o bandă pe celălalt, acestea alternând însă. Separarea bicicliștilor a fost iarăși un punct forte.

Pietonii au foarte multe zone sigure pentru traversat, acolo existând și limitatoare de viteză. Poduri pentru pietoni, treceri semaforizate peste tot și limitare drastică de viteză au făcut ca drumurile suedeze să devină foarte sigure.

Suedia a mai implementat și alte măsuri precum avertizoare de viteză, camere de luat vederi pentru viteză și teste automate de alcoolemie la intrarea pe autostradă.

În plus, Volvo testează un automobil care avertizează șoferul dacă a trecut de limita de alcoolemie.

Monaco, măsuri de siguranță

Monaco este un stat care este considerat foarte sigur din acest punct de vedere având o monitorizare foarte eficientă a rețelei de transport. Digitalizarea și modul de concepție al drumurilor sunt secretul acestor măsuri.

Uniunea Europeană va implementa reguli noi care ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Astfel, cea mai importantă este lansarea avertizorului de viteză care va încetini și chiar opri mașina prin utilizarea inteligenței artificiale dacă șoferul nu o va face singur.

România ar putea lua un exemplu și ar putea demara un astfel de program de reducere al accidentelor cât mai curând.

Citește și:Colonelul Lucian Diniţă, interviu. Cum putem reduce numărul de accidente pe drumurile publice

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Plată online / Foto: Freepik
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Mașină veche, o rablă / FOTO: Facebook AFM

Programul Rabla, modificat. Câţi bani veţi primi

Ghidul Rabla Auto a intrat în dezbatere publică....

Legea mirosului. freepik.com
Freepik.com
Factură energie electrică
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Daniel Torok
foto: pexels.com
Aur vs argint. Freepik.com
Foto: Facebook Hidroelectrica

Schimbări majore în facturile Hidroelectrica

Hidroelectrica transmite clarificări referitoare la cota...

Conductă de transport
Contabili / Foto: Freepik
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska

Ce vrea Putin în schimbul unui acord de pace în Ucraina

Putin cere cedarea Donbasului și renunțarea Ucrainei la...

TVA
Birou. Foto: Freepik.com
Nunta. Freepik.com
Contabili
Muncitori / FOTO: Freepik
Factura. Foto: Pexels.com
Nord Stream 2
Uzina Volkswagen din Wolfsburg, Germania
Criptomonezi / Foto: Freepik
Google
Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Bursa de Valori București / Foto: BVB.ro

pixel