Florin Georgescu (BNR): Avem un capitalism semi-socialist
Asociaţii şi acţionarii companiilor au bani să le...
România se află la polul opus alături de vecinii din Bulgaria şi de Croaţia. Una din cauze este lipsa infrastructurii adecvate dar și lipsa oricăror măsuri inteligente de reducere a unor astfel de accidente.
Modelul de urmat pe această cale este Suedia considerată a fi cea mai sigură țară din lume din acest punct de vedere. Astfel, Suedia a reușit ca printr-o politică dedicată acestei probleme încă din anii 70 să devină un exemplu.
Programul s-a numit Vision Zero si a constat în primul rând în realizarea de drumuri special făcute pentru siguranță și nu pentru viteză, precum și celebrele 2+1, autostrăzi cu două benzi într-o direcție și o bandă pe celălalt, acestea alternând însă. Separarea bicicliștilor a fost iarăși un punct forte.
Pietonii au foarte multe zone sigure pentru traversat, acolo existând și limitatoare de viteză. Poduri pentru pietoni, treceri semaforizate peste tot și limitare drastică de viteză au făcut ca drumurile suedeze să devină foarte sigure.
Suedia a mai implementat și alte măsuri precum avertizoare de viteză, camere de luat vederi pentru viteză și teste automate de alcoolemie la intrarea pe autostradă.
În plus, Volvo testează un automobil care avertizează șoferul dacă a trecut de limita de alcoolemie.
Monaco, măsuri de siguranță
Monaco este un stat care este considerat foarte sigur din acest punct de vedere având o monitorizare foarte eficientă a rețelei de transport. Digitalizarea și modul de concepție al drumurilor sunt secretul acestor măsuri.
Uniunea Europeană va implementa reguli noi care ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Astfel, cea mai importantă este lansarea avertizorului de viteză care va încetini și chiar opri mașina prin utilizarea inteligenței artificiale dacă șoferul nu o va face singur.
România ar putea lua un exemplu și ar putea demara un astfel de program de reducere al accidentelor cât mai curând.
Citește și:Colonelul Lucian Diniţă, interviu. Cum putem reduce numărul de accidente pe drumurile publice
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Asociaţii şi acţionarii companiilor au bani să le...
Parlamentul European a aprobat...
Este aproape incredibil cum...
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...
Anul trecut, banca pe care o conduce Jamie Damon, a...
Valoarea activelor rusești...
Este îndemnul lansat de Bernd...
Nu a durat mult până când cineva a găsit o modalitate de...
Altfel spus, nimic nu este imposibil.
Curs valutar BNR, 23 aprilie 2023.
O veste bună vine pentru șoferii care au nevoie de...
Numărul unu mondial al produselor de frumusețe a...
În perioada 16-21 aprilie,...
Revolut prezintă primul său raport global despre...
La debutul şedinţei de Guvern...
Google a ales Olanda pentru noul său centru de date în...
Nu mai puțin de 7 din 10 români...
Pfizer și BioNTech au cerut...
50.406 persoane au fost...
Platforma electronică...
Majoritatea angajatorilor, în...
Compania americană de software...
În cadrul unei conferințe a...
Adnumus intermediază cu succes achiziția de către Eleco...
Creșterea vânzărilor pentru...