Cum au reușit statele occidentale să prevină accidentele rutiere. Vision Zero, modelul suedez

Autor: Mihai Paul
Data actualizării:
Data publicării:
Siguranța rutieră trebuie promovată
Siguranța rutieră trebuie promovată
În perioada 2001 – 2017 mortalitatea rutieră în UE a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda.

România se află la polul opus alături de vecinii din Bulgaria şi de Croaţia. Una din cauze este lipsa infrastructurii adecvate dar și lipsa oricăror măsuri inteligente de reducere a unor astfel de accidente.

Modelul de urmat pe această cale este Suedia considerată a fi cea mai sigură țară din lume din acest punct de vedere. Astfel, Suedia a reușit ca printr-o politică dedicată acestei probleme încă din anii 70 să devină un exemplu.

Programul s-a numit Vision Zero si a constat în primul rând în realizarea de drumuri special făcute pentru siguranță și nu pentru viteză, precum și celebrele 2+1, autostrăzi cu două benzi într-o direcție și o bandă pe celălalt, acestea alternând însă. Separarea bicicliștilor a fost iarăși un punct forte.

Pietonii au foarte multe zone sigure pentru traversat, acolo existând și limitatoare de viteză. Poduri pentru pietoni, treceri semaforizate peste tot și limitare drastică de viteză au făcut ca drumurile suedeze să devină foarte sigure.

Suedia a mai implementat și alte măsuri precum avertizoare de viteză, camere de luat vederi pentru viteză și teste automate de alcoolemie la intrarea pe autostradă.

În plus, Volvo testează un automobil care avertizează șoferul dacă a trecut de limita de alcoolemie.

Monaco, măsuri de siguranță

Monaco este un stat care este considerat foarte sigur din acest punct de vedere având o monitorizare foarte eficientă a rețelei de transport. Digitalizarea și modul de concepție al drumurilor sunt secretul acestor măsuri.

Uniunea Europeană va implementa reguli noi care ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Astfel, cea mai importantă este lansarea avertizorului de viteză care va încetini și chiar opri mașina prin utilizarea inteligenței artificiale dacă șoferul nu o va face singur.

România ar putea lua un exemplu și ar putea demara un astfel de program de reducere al accidentelor cât mai curând.

Citește și:Colonelul Lucian Diniţă, interviu. Cum putem reduce numărul de accidente pe drumurile publice

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Alexandru Nazare
Lan de grâu / FOTO: Unsplash

România, cel mai mare exportator de grâu moale din UE

Exporturile de grâu moale ale Uniunii Europene de la...

Revolut, pe cale să dea o lovitură istorică

Unicornul european Revolut își ridică miza: vrea...

Chatgpt. Freepik.com

ChatGPT se transformă în browser şi ar putea schimba totul

OpenAI pregătește lansarea unui browser AI care...

Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă
Donald Trump
Contabil / Foto: Freepik
Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Freepik.com
Avion Boeing / FOTO: Unsplash
Foto: NVIDIA
Freepik.com

Dispută europeană pe seama Cubului Rubik

Producătorul Cubului Rubik, înfrânt în instanță: UE...

Freepik.com
Eximbank
Alexandru Nazare la condilul ECOFIN
Cursul valutar al zilei
Codul fiscal se modifică / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TVA
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Alexandru Nazare
ROBOR a început să scadă
Reciclarea sticlelor de plastic / Foto: Freepik
Cupru / Foto: Freepik

Piața metalelor, în șoc! Trump impune 50% tarif pe cupru

Prețul cuprului a înregistrat marți cea mai mare...

Caniculă
Se schimbă impozitul pe profit / Foto: Freepik

pixel