Cum câștigă teren companiile aeriene low-cost

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Călătorie
Călătorie
Companiile aeriene low-cost atacă acum piața zborurilor pe distanțe lungi.

Companiile aeriene low-cost câștigă tot mai mult teren în fața marilor companii istorice. După ce au ocupat cele mai aglomerate rute pe distanțe medii, aceste firme de transport vizează acum zboruri pe distanță lungă. 

Au șanse de reușită? Analiștii consideră că da, din moment ce ofertele nu pot deloc ignorate. În ultimă instanță, companiile low-cost propun mai multe destinații, mai îndepărtate și la prețuri atractive. Poți rezista în fața unei asemenea tentații? Greu. Iată cum, avioanele companiilor aeriene low-cost sunt în permanență pline și ocupă tot mai mult spațiu pe o piață dominată până de curând de giganții transportului aerian.

Spre exemplu, foarte tânăra companie norvegiană Norse Atlantic Airways va oferi zboruri directe între Paris și Los Angeles. Va fi a treia conexiune transatlantică de la Roissy Charles-de-Gaulle, după Miami și New York. Zborurile directe între Big Apple și cele două aeroporturi din capitala franceză ating cote record.

Prin urmare, concurența face furori. Air France și Delta se confruntă acum cu oferte atât de la istoricul United, cât și de la American Airlines, dar și de la La Compagnie (sau La Compagnie Boutique Airline) și trei companii low-cost: Norse, Jet Blue și franceză French Bee. Vești bune pentru clienți, deoarece prețurile zborurilor Paris-New York este puțin probabil să crească.

În acest context de concurență puternică, Air France nu intenționează să fie depășită și răspunde cu propria sa companie aeriană low-cost, Transavia. Prin urmare, aceasta ar trebui să ofere zboruri către Dakar, Senegal, din Paris, Lyon, Bordeaux, Toulouse și Marsilia. Transavia vrea să concureze și cu Emirates, cu o rută Lyon-Dubai. O destinație care va fi deservită în această iarnă și din Marsilia, ca răspuns preventiv la Air Arabia. În august anul trecut, Ryanair a doborât un nou record pentru numărul de pasageri: 18,9 milioane într-o singură lună. În Franța, liderul european low-cost deservește acum 26 de aeroporturi. Compania ar trebui să pună în vânzare 5,7 milioane de locuri în sezonul de iarnă doar pe rutele sale către Franța.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de valori
Fum alb care anunță că un nou papă a fost ales de conclav

Habemus papam! A ieșit fum alb din hornul Capelei Sixtine

Vestea bună a zilei vine de la Vatican unde pe hornul...

Tribunal
Banca Naționala a României
Ministerul Finanțelor
Marcel Boloș / Foto: gov.ro
Arme / Foto: Freepik
Nicolae Giugea este noul șef al Casei Naționalede Pensii
Carrefour Baneasa, închis de ANPC / Foto: Crișan Andreescu
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Donald Trump
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Se impune o revizuire profundă / FOTO:Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Dan Șucu, președintele Concordia
Ucraina. Foto: Freepik.com
Banca Norvegiei / FOTO: Wikipedia

Banca centrală a Norvegiei menține rata dobânzii la 4,5%

Norvegia, în contrast cu restul Occidentului.

Stație de transformare
Submarin

Compania Hyundai va dezvolta un nou submarin

Transferurile de tehnologie din anii ’80 au deschis...

Freepik.com
Robor
Foto: Freepik.com
Bursa / Foto: Freepik
Bani / FOTO: Freepik
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Aston Martin / FOTO: Wikipedia

Aston Martin, risc de ieșire de pe traseu la următorul viraj

Obiective ambițioase, realitate dezamăgitoare.

Aeroportul JFK / FOTO: wikipedia

SUA modifică sistemul de control al traficului aerian

Un sistem considerat învechit și subdimensionat.


pixel