Cum își cumpără românii hainele. Care sunt preferințele Studiu

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Bucureștenii se uită la eticheta hainelor
Bucureștenii se uită la eticheta hainelor
Consumatorii de fashion din România preferă produsele care au un raport bun calitate-preț, mai ales dacă se regăsesc pe raftul ofertelor speciale, așa cum arată studiul Digital Fasion Consumer Trends, dat publicității de MKOR Consulting.

Atunci când aleg un articol vestimentar, consumatorii români țin cont în primul rând de raportul calitate-preț (4,63 puncte din 5), urmat apoi de preferințele personale, fără a pune accent pe brand (4,13 puncte din 5).

Citește și: Consiliul Concurenței a amendat unul dintre cei mai cunoscuți retaileri online

Consumatorii care cumpără îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii țin cont în primul rând de preferințele personale (4,16 puncte) și mai puțin în funcție de eticheta pe care o poartă (3,83 puncte). Spre deosebire de restul consumatorilor români, bucureștenii pun mai mult preț pe brand. Când merg cumpărături, pentru ei contează mai mult ca hainele să fie de marcă (3,90 puncte), chiar în detrimentul gusturilor personale (3,88 puncte).

Magazinele viturale

În mediul online, principalul criteriu de departajare pentru consumatorii români de fashion atunci când decid să cumpere dintr-un magazin de îmbrăcăminte virtual îl reprezintă prețul final.

Citește și Site-ul unei reviste de fițe, cumpărat cu 30.000 de euro

Principalele trei criterii în selecția magazinului de unde își fac cumpărăturile sunt de natură financiară: 52% dintre cei care cumpără articole de fashion din online caută magazine care oferă promoții, 42% caută prețuri reduse în magazinele fizice, iar 37% cumpără online dacă transportul este gratuit.

Calitatea produselor și brandurile puse la dispoziție reprezintă abia al patrulea criteriu de care țin cont consumatorii atunci când aleg un magazin de fashion online și care este important pentru 32% dintre cumpărătorii de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

75% dintre consumatori folosesc smartphone-ul în sesiunile de cumpărături, înregistrând astfel o creștere de 8 procente în comparație cu anul trecut. Cei mai mulți dintre consumatori , atunci când se află în magazinele fizice, caută cu ajutorul telefonului oferte speciale (40%) sau compară produsele similare și prețurile acestora cu cele ale competitorilor (37%).

Citește și: KiK, retailer german de îmbrăcăminte, s-a lansat pe piața din România

„Cea mai mare provocare a retailerilor rămâne așadar crearea unei simbioze între mediul online și cel offline, iar tehnologiile digitale (oglinzi digitale in-store sau inteligența artificială pentru magazinele online) sunt cele care pot oferi răspunsul atât pentru nevoile consumatorilor dar și pentru cele ale retailerilor”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bogdan Hossu
Criză economică / Foto: Freepik
Membrii Guvernului Ciolacu 2
Gazprom

Gazprom taie gazele către Moldova. Reacția Chișinăului

Gigantul energetic rus Gazprom a anunţat sâmbătă că va...

Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Oameni pe stradă / Foto: Arhiva DCBusiness
Imagine cu rol ilustrativ
Guvernul României / Ilustrație: Oana Pavelescu
CE Oltenia
USB C / Foto: Freepik
Banca Centrală Europeană

BCE ia o pauză de la reducerea dobânzii

Banca Centrală Europeană ar putea să aştepte o perioadă...

logo-ul Tesla

Tesla, marele câștigător după victoria republicanilor în SUA

Tesla valorează acum aproape cât toți ceilalți...

Un an prost pentru companiile europene
Conductă de gaze
Donald Trump se vede pe ecranul unui telefon mobil / Foto: Casa Albă

Trump cere eliminarea legii care interzice TikTok

Preşedintele ales al SUA, Donald Trump, i-a cerut vineri...

Loterie
Foto: pexels.com
TVA / Grafică: DCBusiness
Wall Street
Foto: Oana Pavelescu
Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook

Optimism la Bursa de Valori Bucureşti, în şedinţa de vineri

Bursa de Valori Bucureşti a început în creştere şedinţa...

PPC
Foto ilustrativ: Pexels.com
Foto: pexels.com
Bani

Creştere uşoară a depozitelor pe care le au românii în bănci

Masa monetară în sens larg a înregistrat la sfârșitul...

Palatul Victoria
Portul Constanta Sud Agigea
Volkswagen / Foto: Chris Verwymeren / Flickr
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik

pixel