Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Șoferii de mașini electrice eliberează în aer, fără să vrea, mai multe particule toxice din pneuri decât cei care conduc vehicule pe benzină, au avertizat experții.
Oamenii de știință, analiștii și autoritățile de reglementare britanici sunt din ce în ce mai îngrijorați de cantitatea de particule minuscule potențial dăunătoare care se desprind de pe anvelope, în special de pe cele ale mașinilor mai grele, cum ar fi cele electrice, din cauza numărului de substanțe petrochimice toxice din care sunt fabricate.
În Marea Britanie se discută deja de o "taxă pe anvelope" pentru a reduce emisiile nocive.
Cu toate acestea, experții au avertizat că poluarea în afara gazelor de eșapament va crește atunci când vor fi mai multe mașini electrice pe șosele.
Experții spun că emisiile, altele decât gazele de eșapament, provenite din traficul rutier în țările dezvoltate depășesc acum emisiile de gaze de eșapament, deci aceasta este o problemă. Și este o problemă care se va înrăutăți pe măsură ce se trece la un parc de vehicule electrice cu baterii și pe măsură ce volumele de trafic vor crește.
Anvelopele moderne conțin aproximativ 400 de compuși organici, dintre care mulți sunt derivați din petrol brut. Unii dintre aceștia sunt substanțe chimice foarte toxice, cum ar fi naftalina, toluenul și izoprenul, precum și metale grele precum zincul și plumbul.
De fiecare dată când cineva conduce, mici bucăți din anvelopele mașinii se desprind, eliberând o serie de astfel de substanțe chimice toxice, atât în bucăți mai mari, cât și sub formă de nanoparticule. Bucățile mai mari vor fi spălate de ploaie de pe șosea în râuri și în canalizare, unde se pot infiltra în pământ sau se pot scurge în mare. Particulele mai mici vor ajunge în aer și vor fi inhalate de oameni și animale, ajungând adânc în plămâni.
Experții în poluarea cauzată de pneuri spun că la ora actuală, industria auto merge în direcția greșită dat fiindcă mașinile electrice sunt din ce în ce mai grele ceea ce detemină eliminarea unei cantități imense de substanțe chimice toxice.
Un test efectuat în 2022 relevă că poluarea de particule toxice produsă de anvelope este de 2.000 de ori mai mare decât cea făcută de gazele de eșapament.
Experții mai spun că dacă gazele de eșapament poluează numai aerul, substanțele toxice emise din cauza uzurii cauciucurilor poluează și aeru, și solul și pânza freatică.
Producătorul de anvelope Michelin a declarat că anvelopele convenționale se uzează cu aproximativ 20 de procente mai repede într-un vehicul electric, în timp ce Goodyear a declarat că acestea se pot uza cu până la 50 de procente mai repede, notează The Telegraph.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...