Cum va fi următorul avion de la Airbus? Deosebit

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Directorul general al Airbus, Guillaume Faury, a vorbit despre viitorul avion al companiei. 

Potrivit spuselor sale, este vorba despre o aeronavă cu un singur culoar, care va marca o evoluție tehnologică, nu o revoluție. Totuși, noul aparat de zbor ar putea include un motor cu rotor deschis, precum cel dezvoltat de furnizorul CFM.

Airbus explorează tehnologii avansate

„Noua generație de avioane va reprezenta un progres semnificativ și explorăm tehnologiile care pot face diferența”, a afirmat Faury la Summitul Airbus.

Atât Airbus, cât și Boeing se află la ani distanță de lansarea unor noi modele de avioane cu fuzelaj îngust, deoarece așteaptă progresul tehnologic în industria motoarelor, ceea ce, de obicei, are loc la fiecare 15 ani.

Motoarele cu rotor deschis – soluția viitorului?

Unul dintre proiectele majore aflate în dezvoltare este programul RISE al CFM, un motor bazat pe o suflantă deschisă (cu pale vizibile), care ar putea aduce o economie de combustibil de 20% până în 2035.

Faury a confirmat că Airbus plănuiește lansarea unui nou avion comercial până la sfârșitul acestui deceniu, precizând că designul va fi „evolutiv... poate nu revoluționar, deși un rotor deschis este, în opinia mea, destul de revoluționar”.

Lupta între marii producători de motoare

CFM, un joint-venture între GE Aerospace și Safran, concurează cu Pratt & Whitney pentru a furniza motoare pentru avioanele mediu-curier. De asemenea, Rolls-Royce ia în considerare revenirea pe acest segment.

Faury a apărat decizia Airbus de a amâna dezvoltarea unui avion de 100 de locuri pe hidrogen, explicând că nu dorește să creeze un „Concorde pe hidrogen” – o referire la celebrul avion supersonic din anii 1960, care a fost inovator, dar extrem de costisitor și neprofitabil.

Deși Airbus nu a oferit un nou calendar pentru acest proiect, sindicatul Force Ouvrière a declarat luna trecută că tehnologia necesară este cu 5-10 ani în urmă față de ritmul necesar pentru a susține obiectivul inițial din 2035.

Un obiectiv realist, dar dificil

Faury a reiterat că obiectivul industriei aeronautice de a atinge zero emisii nete de carbon până în 2050 este realizabil, dar fragil, deoarece aprovizionarea cu carburanți alternativi rămâne limitată.

„Nu cred că greșim dacă ne propunem în continuare zero emisii de carbon până în 2050. Poate va dura puțin mai mult, dar să nu ne fie teamă să ne menținem această ambiție”, a concluzionat Faury.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.

Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI / Flickr

Scădere uşoară a numărului de firme dizolvate

Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...

Foto: Freepik.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României scade, importurile cresc

Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Sol

Ucraina rămâne fără gaze. Rezervele sunt pe sfârşite

Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Nissan / FOTO: Unsplash
Foto: Freepik.com
Boeing 737 Max / FOTO: Unsplash
Protest masiv în New York împotriva lui Donald Trump și Elon Musk
Vânzător stradal într-o localitate din California / Foto: Dave Parker / Flickr
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Gândim alte planuri / FOTO: Freepik

Bancherii, obligați să-și pună mintea la contribuție

În noile condiții generate de războiul tarifelor,...

Bursa de la Tokyo / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

Cine mai are încredere în dolar?

Indicele dolarului scade sub pragul de 100, în timp ce aliați tradiționali...

Mină de cupru

10 mega-mine care țin planeta în priză: cine dă cupru lumii?

Cererea globală de cupru explodează: investiții de peste...


pixel