Agenția Fitch trimite un avertisment dur guvernanților de la București
Fără măsuri suplimentare,...
Potrivit spuselor sale, este vorba despre o aeronavă cu un singur culoar, care va marca o evoluție tehnologică, nu o revoluție. Totuși, noul aparat de zbor ar putea include un motor cu rotor deschis, precum cel dezvoltat de furnizorul CFM.
Airbus explorează tehnologii avansate
„Noua generație de avioane va reprezenta un progres semnificativ și explorăm tehnologiile care pot face diferența”, a afirmat Faury la Summitul Airbus.
Atât Airbus, cât și Boeing se află la ani distanță de lansarea unor noi modele de avioane cu fuzelaj îngust, deoarece așteaptă progresul tehnologic în industria motoarelor, ceea ce, de obicei, are loc la fiecare 15 ani.
Motoarele cu rotor deschis – soluția viitorului?
Unul dintre proiectele majore aflate în dezvoltare este programul RISE al CFM, un motor bazat pe o suflantă deschisă (cu pale vizibile), care ar putea aduce o economie de combustibil de 20% până în 2035.
Faury a confirmat că Airbus plănuiește lansarea unui nou avion comercial până la sfârșitul acestui deceniu, precizând că designul va fi „evolutiv... poate nu revoluționar, deși un rotor deschis este, în opinia mea, destul de revoluționar”.
Lupta între marii producători de motoare
CFM, un joint-venture între GE Aerospace și Safran, concurează cu Pratt & Whitney pentru a furniza motoare pentru avioanele mediu-curier. De asemenea, Rolls-Royce ia în considerare revenirea pe acest segment.
Faury a apărat decizia Airbus de a amâna dezvoltarea unui avion de 100 de locuri pe hidrogen, explicând că nu dorește să creeze un „Concorde pe hidrogen” – o referire la celebrul avion supersonic din anii 1960, care a fost inovator, dar extrem de costisitor și neprofitabil.
Deși Airbus nu a oferit un nou calendar pentru acest proiect, sindicatul Force Ouvrière a declarat luna trecută că tehnologia necesară este cu 5-10 ani în urmă față de ritmul necesar pentru a susține obiectivul inițial din 2035.
Un obiectiv realist, dar dificil
Faury a reiterat că obiectivul industriei aeronautice de a atinge zero emisii nete de carbon până în 2050 este realizabil, dar fragil, deoarece aprovizionarea cu carburanți alternativi rămâne limitată.
„Nu cred că greșim dacă ne propunem în continuare zero emisii de carbon până în 2050. Poate va dura puțin mai mult, dar să nu ne fie teamă să ne menținem această ambiție”, a concluzionat Faury.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Fără măsuri suplimentare,...
Curs valutar BNR, 26 martie 2025.
Tanczos Barna a declarat că măsurile de eficientizare...
Ministrul Bogdan Ivan a vorbit...
Lipsa nesfârșită de muncitori...
Macaralele așază blocuri masive...
Creștere alimentată de anticipațiile privind tarifele...
Noi reguli pentru acordarea...
Marile companii de petrol și...
Parisul este hotărât să...
Capacitatea globală de...
Adrian Voican, vicepreședintele...
George Mădălin Borș avertizează...
Laurențiu Urluescu,...
ANRE anunță o schimbare majoră...
Tot ce trebuie să știți la începutul aceste zile de...
Agenția de rating Moody’s a emis un avertisment dur...
SUA suspendă accesul României...
Piața petrolieră rămâne bine...
Administrația Trump a reușit...
Ministerul Muncii modifică...