Cum va fi următorul avion de la Airbus? Deosebit

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Directorul general al Airbus, Guillaume Faury, a vorbit despre viitorul avion al companiei. 

Potrivit spuselor sale, este vorba despre o aeronavă cu un singur culoar, care va marca o evoluție tehnologică, nu o revoluție. Totuși, noul aparat de zbor ar putea include un motor cu rotor deschis, precum cel dezvoltat de furnizorul CFM.

Airbus explorează tehnologii avansate

„Noua generație de avioane va reprezenta un progres semnificativ și explorăm tehnologiile care pot face diferența”, a afirmat Faury la Summitul Airbus.

Atât Airbus, cât și Boeing se află la ani distanță de lansarea unor noi modele de avioane cu fuzelaj îngust, deoarece așteaptă progresul tehnologic în industria motoarelor, ceea ce, de obicei, are loc la fiecare 15 ani.

Motoarele cu rotor deschis – soluția viitorului?

Unul dintre proiectele majore aflate în dezvoltare este programul RISE al CFM, un motor bazat pe o suflantă deschisă (cu pale vizibile), care ar putea aduce o economie de combustibil de 20% până în 2035.

Faury a confirmat că Airbus plănuiește lansarea unui nou avion comercial până la sfârșitul acestui deceniu, precizând că designul va fi „evolutiv... poate nu revoluționar, deși un rotor deschis este, în opinia mea, destul de revoluționar”.

Lupta între marii producători de motoare

CFM, un joint-venture între GE Aerospace și Safran, concurează cu Pratt & Whitney pentru a furniza motoare pentru avioanele mediu-curier. De asemenea, Rolls-Royce ia în considerare revenirea pe acest segment.

Faury a apărat decizia Airbus de a amâna dezvoltarea unui avion de 100 de locuri pe hidrogen, explicând că nu dorește să creeze un „Concorde pe hidrogen” – o referire la celebrul avion supersonic din anii 1960, care a fost inovator, dar extrem de costisitor și neprofitabil.

Deși Airbus nu a oferit un nou calendar pentru acest proiect, sindicatul Force Ouvrière a declarat luna trecută că tehnologia necesară este cu 5-10 ani în urmă față de ritmul necesar pentru a susține obiectivul inițial din 2035.

Un obiectiv realist, dar dificil

Faury a reiterat că obiectivul industriei aeronautice de a atinge zero emisii nete de carbon până în 2050 este realizabil, dar fragil, deoarece aprovizionarea cu carburanți alternativi rămâne limitată.

„Nu cred că greșim dacă ne propunem în continuare zero emisii de carbon până în 2050. Poate va dura puțin mai mult, dar să nu ne fie teamă să ne menținem această ambiție”, a concluzionat Faury.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Nimic bun? /FOTO:Freepik
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Tanczos Barna

Ministrul Finanțelor se laudă că a redus din cheltuieli

Tanczos Barna a declarat că măsurile de eficientizare...

Damen Shipyars
Pachete alimente
Service auto / Foto: Freepik
Portul Callao / FOTO: Wikipedia
Cupru

Agitație la bursă: Cuprul depășește pragul de 10.000 dolari

Creștere alimentată de anticipațiile privind tarifele...

Pe litoral
Liberty Galați
Socoteli încurcate
Aparatură de spionaj / FOTO: Freepik
Energie regenerabilă / Sursa: Freepik.com
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Avion la sol / FOTO: Freepik
Turism / FOTO: Freepik
ANRE
JD Vance, vicepteședinte, Pete Hegseth, secretarul Apărării, John Ratcliffe, șeful CIA, și Michael Waltz, consilier pe probleme de securitate
Știrile dimineții

Știrile dimineții. Cinci informații la începutul zilei

Tot ce trebuie să știți la începutul aceste zile de...

Moody's Corporation

Avertisment Moody’s: SUA riscă o retrogradare de rating!

Agenția de rating Moody’s a emis un avertisment dur...

Volodimir Zelenski
Românii, excluși din programul Visa Waiver
Platformă petrolieră / FOTO: Pagina de Facebook a BP
Premierul Marcel Ciolacu / FOTO: Gov.ro
Telefon / FOTO: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness

pixel