De ce în Uniunea Europeană sunt atât de puțin zgârie-nori?

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Zgârie-nori / FOTO: Freepik
Zgârie-nori / FOTO: Freepik
Uniunea Europeană se poate lăuda doar cu 7 zgârie-nori dintre cele mai înalte 1000 de clădiri din lume. Și nu pentru că europenii ar duce lipsă de know-how sau de ambiție.

În timp ce Uniunea Europeană reprezintă mai mult de 7% din populația lumii și peste 21% din PIB-ul (Produsul Intern Brut) al planetei, ea deține doar 0,7% dintre cele mai înalte clădiri de pe glob. Revista The Economist a remarcat recent acest fapt surprinzător într-o anchetă menită să identifice cauzele acestei situații. 

Compilând cifrele din Chicago Council on Tall Buildings and Urban Habitat (CTBUH), The Economist scrie că, în prezent, cel mai înalt zgârie-nori din Europa este Varso Tower din centrul Varșoviei (Polonia), înalt de 310 metri și care, în clasamentul mondial ocupă doar poziția 172.

Constrângeri financiare, dezamăgire, standarde prea presante? Un lucru este cert: acest lucru nu se datorează lipsei de know-how. Arhitectul Jean Nouvel are la activ numeroase blocuri turn, atât la Marsilia, cât și în străinătate. Mai mult, Christian de Portzamparc a proiectat mai mutle astfel de imobile în Manhattan, în timp ce Françoise Raynaud și-a finalizat primul zgârie-nori american în urmă cu trei ani. Dacă know-how-ul tehnic există, dorința de a locui în aceste turnuri mari este adesea mai discretă în inima vechii Europe. Mai mult, majoritatea construcțiilor europene foarte înalte se realizează la marginea continentului: pe partea rusă, în principal, dar și la Istanbul sau Londra.

Trebuie recunoscut faptul că orașelor tradiționale europene nu oferă o primire foarte caldă turnurilor. Spre deosebire de Statele Unite sau Asia, în UE un zgârie-nori este privit, în general ca un stereotip de calitate proastă, o construcție periferică, adesea pentru locuințe sociale. Cazarea a suferit, mai degrabă decât dorită. 

Reglementările stricte privind urbanismul și conservarea patrimoniului reprezintă, de asemenea, un obstacol major. Mai mult, articolul din The Economist aduce alte argumente pentru această prezență redusă a blocurilor-turn: vechile orașe europene sunt deja foarte aglomerate, chiar dacă nu sunt și cele mai populate de pe planetă (niciuna dintre cele 25 de metropole mari din lume nu se găsește în Europa). 

Mai mult, bogații lumii prețuiesc mai mult o clădire istorică și de patrimoniu când cumpără ceva în Europa, decât un apartament ultra-modern dintr-un zgârie-nori. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Donald Trump vorbește la telefon
nicusor dan - FOTO: Agerpres
migratie - FOTO: Freepik@ruslan23-02
Șofer de TIR / Foto: Freepik
Administrator de bloc / Foto: Arhivă
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu

pixel