De ce preferă românii maşinile second-hand din Germania şi la ce trebuie să fie atenţi - Studiu

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Șoferii români preferă mașinile la mâna a doua din Germania, potrivit unui studiu.

Multe mașini la mâna a doua sunt importate dintr-o țară în alta pentru a satisface cererea locală de vehicule rulate. Germania, Franța, Belgia și Italia sunt cei mai mari exportatori de mașini rulate din Europa, alimentând restul continentului cu vehicule second-hand. Cu toate acestea, mașinile din aceste țări nu sunt lipsite de defecte.

Cele mai recente cercetări ale carVertical, o companie de date auto, au dezvăluit că multe vehicule importate în România au kilometrajul dat înapoi și au fost avariate în trecut.

 

Multe mașini importate din Germania au un istoric dubios

 

carVertical a analizat rapoartele care prezintă istoricul vehiculelor achiziționate de utilizatorii platformei în 2023 și le-a numărat pe cele care au înregistrări istorice din alte țări. Dintre toate mașinile importate anul trecut în România și verificate pe carVertical, 44,2% au fost importate din Germania, 16,1% – Franța, 11,7% – Italia, 11% – Belgia și 6,4% – Olanda.

În timp ce aproape jumătate dintre vehiculele la mâna a doua de import au sosit în România din Germania, 3,4% dintre ele aveau kilometrajul dat înapoi și 22,8% au fost avariate în trecut. Situația nu este mai bună cu mașinile franceze: 3,3% dintre ele aveau kilometrajul falsificat și 41,2% au fost avariate. 4,8% dintre mașinile din Italia au avut odometrul modificat și 13,1% au suferit daune minore sau majore.

„Germania este cel mai mare exportator de mașini second-hand din Europa. Deoarece țara are o infrastructură bună de autostrăzi, exportă multe mașini premium și diesel care au kilometraj ridicat. Oamenii cred, de asemenea, că germanii acordă mai multă atenție întreținerii mașinilor. Cu toate acestea, atunci când vehiculele rulate trec în mâinile proprietarilor din alte țări, unele informații precum istoricul de service sau chiar kilometrajul pot fi editate, ceea ce sporește riscul”, spune Matas Buzelis, expert auto și șeful Departamentului de Comunicare carVertical.

 

Uneori cumpărătorii pot să nu știe că iau o mașină importată

 

Cumpărătorii pot să-și ia o mașină de import alegându-și modelul preferat de pe un site de anunțuri auto din străinătate și ulterior cumpărând-o direct sau prin intermediul unei companii specializate în servicii de import. Astfel, compania se ocupă de întocmirea tuturor documentelor și livrează mașina la ușa cumpărătorului.

O altă modalitate este cumpărarea unei mașini în România care nu a fost încă înmatriculată pe piața internă. În acest caz, cumpărătorul trebuie să înregistreze el însuși vehiculul și să-l treacă de inspecția tehnică.

„Există și a treia și cea mai riscantă opțiune. Un cumpărător poate rata complet faptul că mașina a fost importată în România pentru că aceasta este deja înmatriculată și vândută ca vehicul fără istoric peste hotare. Uneori, vânzătorii nu informează cumpărătorii despre trecutul vehiculului”, explică Buzelis.

În timp ce selecția largă de mașini importate îi poate tenta pe cumpărătorii de mașini second-hand să ia o decizie spontană, este important să inspectați istoricul unui vehicul rulat înainte de a-l cumpăra pentru a evita surprizele neplăcute care pot apărea câteva luni mai târziu.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Declaratia unica. Foto: Freepik.com
Tractoare / Foto: Freepik
Vladimir Putin
Bursa. Foto: pexels.com
Donald Trump în timpul vizitei din Arabia Saudită din anul 2017
Femeie în fața unui calculator / Foto: Freepik
Freepik.com
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Guvern sediu
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Locuri de muncă / FOTO: Freepik
Tren de mare viteză / FOTO: Freepik
Dolarul american / FOTO: Freepik

Dolarul continuă să cadă, ignorând orice acalmie

Datele privind inflația americană, o dezamăgire pentru...

Bursă / FOTO: Freepik

Scăderi pe linie la BVB: SIF-urile, cele mai mari pierderi

Bursa de Valori București (BVB) a încheiat sesiunea de...

Casă de schimb valutar
Sondă / FOTO: Freepik

Piața petrolului: OPEC nu știe ce se va întâmpla cu cererea

Câteva zile s-a spus că Orgnizația Țărilor Exportatoare...

Tancuri în Piața Roșie / Foto: Kremlin.ru

Rusia repune pe șine marele program de reînarmare

Rusia pare determinată să se pregătească pentru o...

Tractor pe câmp / FOTO: Freepik
Google / FOTO: Freepik

Google: Una dintre cele mai mari actualizări din ultimii ani

Material 3 Expressive: un nou suflu pentru Android.

Freepik.com
India / FOTO: Freepik
Blackout în Spania / Foto: Jorge Zapata / EPA / Agerpres

Pana de curent din Spania: Cauze tehnice, nu atac cibernetic

Executivul spaniol continuă să lucreze pentru a „face...

Banca Națională a României
Bani

Dobânzile joacă la milimetru: azi scad, mâine cine știe

Dobânzile scad ușor, dar randamentele titlurilor de stat...

Bucureștiul și-a luat bani de la bursă
Albacher
Freepik.com
România găzduiește una dintre cele mai avansate fabrici din lume pentru produse fără fum. foto: PMI

pixel