De ce renunță românii la produsele ECO
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Mai mult de jumătate din românii consumatori de produse ECO au renunțat să le mai cumpere
Mai mult de jumătate din românii consumatori de produse ECO au renunțat să le mai cumpere
Mai mult de jumătate din consumatorii de produse ECO au renunțat să achiziționeze produse sustenabile.

Conform unui studiu de specialitate intitulat "Consumatorul Etic din România în 2024", realizat de Mkor și publicat recent, șase din zece români (58%) renunță la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat. Aproximativ 38% dintre consumatori sunt însă atenți la impactul asupra mediului generat de obiceiurile lor de consum.

Printre concluziile cercetării, se remarcă faptul că peste o treime (35%) dintre respondenți nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% consideră că alternativele eco în magazine sunt reduse. Mai mult, 56% dintre cei chestionați sunt indeciși în ceea ce privește achiziționarea de produse prietenoase cu mediul, în timp ce 6% nu manifestă interes pentru sustenabilitate și etică.

Factori care influențează decizia de cumpărare

Neîncrederea în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor: Un procent semnificativ (24%) afirmă că neîncrederea în informațiile furnizate de companii privind sustenabilitatea produselor este un motiv pentru evitarea acestora.

Lipsa informațiilor despre impactul și originea produselor: Pentru 24% dintre respondenți, lipsa de informații privind impactul și originea produselor este un factor care îi împiedică să opteze pentru produsele sustenabile.

Lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile: 21% dintre participanți susțin că lipsa timpului îi determină să renunțe la a căuta alternative sustenabile.

Profilul consumatorului etic în 2024

Predominant reprezentat de femei din generația Millennials, cu studii superioare, locuind în mediul urban, având copii minori și venituri medii sau mici.

Interese cheie

Sănătate și starea de bine: 41% dintre respondenți sunt interesați de beneficiile pentru sănătate atunci când fac achiziții.
Sustenabilitate și responsabilitate față de mediu: 39% sunt atenți la aspecte legate de sustenabilitate și responsabilitate față de mediu.

70% dintre participanți declară că evită risipa de alimente, iar alții aleg să cumpere produse aproape de termenul de expirare.

45% dintre consumatorii etici cumpără mai puține haine și evită consumul excesiv de modă.

Categorii de produse căutate de consumatorii români

Alimente: 67% dintre consumatori caută variante sustenabile.

Cosmetice și îngrijire personală: 36%.

Cafea și băuturi: 30%.

Cu toate acestea, 58% dintre români renunță la produsele sustenabile din cauza costului ridicat, subliniind o nevoie crescută de conștientizare și educație în domeniul sustenabilității pentru a stimula adoptarea de către consumatori a unui comportament mai etic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
Munca la birou. Pexels.com
Recep Tayyip Erdogan / Foto: flickr.com
Wall Street
Bani

Cursul BNR. Leul, indecis la sfârșit de săptămână

Banca Națională a României a calculat valoarea leului...

Barbie. Foto: pexels.com

Vânzările de păpuşi Barbie scad, iar explicaţia e simplă

Vânzările de păpuși Barbie scad în lipsa unei...

Blue screen / sursa foto: Wikimedia Commons
Bernard Arnault
Aur

Aurul se redresează după o scădere bruscă

Prețul aurului a recuperat, vineri, din terenul pierdut...

Economia Rusiei
Rubla rusească
Ceaiul de la ora 5 / FOTO: Freepik

Tradiția britanică a ceaiului de la ora cinci, amenințată!

Inundații, secete... În India și Kenya, efectele...

Dolari / sursa foto: Freepik.com
OpenAI

Inteligență artificială: OpenAI amenință Google

Un anunț care a făcut ca acțiunile Alphabet,...

China Japonia / sursa: Freepik.com
Skoda Auto
Centrală pe cărbune / sursa foto: Freepik.com
Jocurile Olimpice / FOTO: Facebook JO Paris 2024
Romgaz

Dividendele Romgaz ajung, începând de astăzi, la acționari

Valoarea dividendului brut pe acțiune este de 0,1425 lei.

pexels.com
TVA
Wall Street. Foto: Pexels.com
Actualizarea CrowdStrike / sursa foto: Wikimedia Commons / Dulles Airport CrowdStruck
Dolari
Foto: Pexels.com
Cosmin Marinescu

pixel