Investiție majoră în infrastructura feroviară: 13,45 miliarde lei pentru București–Craiova

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Cale ferată
Cale ferată
Guvernul a aprobat unul dintre cele mai mari proiecte feroviare din ultimii ani: modernizarea liniei București Nord – Craiova, pe subsecțiunea Roșiori Nord – Craiova, cu o valoare totală de 13,45 miliarde de lei. Proiectul, finanțat din fonduri europene, venituri proprii CFR și bugetul de stat, marchează un pas esențial în retehnologizarea infrastructurii feroviare din sudul țării.

Proiect de peste 13 miliarde lei: modernizarea unui tronson esențial pentru transportul de călători și marfă

Documentul publicat în Monitorul Oficial prevede aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea tronsonului Roșiori Nord – Craiova, o porțiune de aproximativ 108 kilometri din magistrala care leagă Capitala de unul dintre cele mai importante noduri economice din Oltenia.

Valoarea totală a investiției se ridică la 13,45 miliarde lei, una dintre cele mai ridicate finanțări alocate unui proiect feroviar în ultimul deceniu. Fondurile au o structură mixtă: finanțare europeană nerambursabilă, bugetul Ministerului Transporturilor și resurse din veniturile proprii CFR SA.

Prin amploarea lucrărilor și costurile asociate, proiectul este comparabil cu investițiile majore realizate pe coridorul feroviar european Curtici – Simeria – Sighișoara.

Citește și: România are nevoie de cofinanțare de 250 mil. euro pentru 2,4 mld. euro fonduri UE

Lucrări complexe de construcții și modernizare: linii, stații și instalații noi

Proiectul include:

  • lucrări de modernizare a căii ferate pe întreaga lungime a tronsonului,

  • aducerea vitezelor de circulație la standarde moderne,

  • lucrări de consolidare a terasamentelor, podurilor și podețelor,

  • reamenajarea și modernizarea stațiilor și halelor CFR,

  • implementarea unor instalații moderne de semnalizare, siguranță și telecomunicații feroviare,

  • eliminarea restricțiilor de viteză și a punctelor vulnerabile.

Proiectul este proiectat pentru o durată de execuție de cinci ani, în regim continuu, ceea ce ar putea aduce îmbunătățiri importante în circulația trenurilor încă din primii ani de implementare.

Beneficii majore pentru industrie și economie: timp mai scurt, costuri reduse și fluxuri logistice rapide

Modernizarea liniei București–Craiova este esențială pentru:

  • transportul de călători pe una dintre cele mai aglomerate rute din țară,

  • transportul industrial, mai ales pentru companiile din sectorul auto, petrochimie, energie și agricultură,

  • legătura feroviară cu portul Constanța și coridoarele europene,

  • fluidizarea fluxurilor logistice din sudul României.

Tronsonul modernizat va permite viteze superioare, reducerea timpilor de tranzit, creșterea frecvenței trenurilor și eficientizarea transportului de marfă. În plus, infrastructura modernizată va diminua costurile operaționale pentru CFR și va crește fiabilitatea circulației.

Proiect strategic în contextul integrării europene a infrastructurii

Modernizarea acestei linii feroviare se înscrie în obiectivul mai larg al României de a aduce infrastructura la standarde europene, pentru a putea integra fluxurile de transport în coridoarele pan-europene.

Investiția consolidează și rolul României în rețeaua feroviară TEN-T, în condițiile în care Uniunea Europeană finanțează prioritar modernizarea infrastructurii feroviare pentru a susține tranziția către transporturi sustenabile.

Acest proiect vine într-un moment în care România are deja mai multe șantiere feroviare în derulare — pe ruta Brașov – Sighișoara, pe tronsonul Predeal – Brașov și pe mai multe linii din Transilvania — confirmând faptul că segmentul feroviar intră într-o etapă de investiții fără precedent.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Națională a României
Michael Burry se retrage de pe Wall Street
Vameși
Banca Central Europeană
Traderi / Foto: Freepik
Showroom Foto: Freepik
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Altcoin / Foto: Freepik
Cale ferată
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Grafic / FOTO: Freepik
Bursa de Valori București
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Bani. Freepik.com

Nou plafon pentru plățile în numerar. Proiect depus la Senat

Schimbare majoră: restricțiile pentru plățile cash ar...

Excavator. Foto: Freepik.com
BVB
Japonia - SUA. Foto: Freepik.com
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
TVA / Foto: DCBusiness
Camera Deputaților / FOTO: Facebook
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Cargo GNL / sursa foto: Freepik.com / sharpiloandrey
Documente ANAF. Foto: AI - Freepik.com

pixel