BNR modifică dobânzile la rezervele minime obligatorii în lei și euro
Banca Națională a României a...
Documentul publicat în Monitorul Oficial prevede aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea tronsonului Roșiori Nord – Craiova, o porțiune de aproximativ 108 kilometri din magistrala care leagă Capitala de unul dintre cele mai importante noduri economice din Oltenia.
Valoarea totală a investiției se ridică la 13,45 miliarde lei, una dintre cele mai ridicate finanțări alocate unui proiect feroviar în ultimul deceniu. Fondurile au o structură mixtă: finanțare europeană nerambursabilă, bugetul Ministerului Transporturilor și resurse din veniturile proprii CFR SA.
Prin amploarea lucrărilor și costurile asociate, proiectul este comparabil cu investițiile majore realizate pe coridorul feroviar european Curtici – Simeria – Sighișoara.
Citește și: România are nevoie de cofinanțare de 250 mil. euro pentru 2,4 mld. euro fonduri UE
Proiectul include:
lucrări de modernizare a căii ferate pe întreaga lungime a tronsonului,
aducerea vitezelor de circulație la standarde moderne,
lucrări de consolidare a terasamentelor, podurilor și podețelor,
reamenajarea și modernizarea stațiilor și halelor CFR,
implementarea unor instalații moderne de semnalizare, siguranță și telecomunicații feroviare,
eliminarea restricțiilor de viteză și a punctelor vulnerabile.
Proiectul este proiectat pentru o durată de execuție de cinci ani, în regim continuu, ceea ce ar putea aduce îmbunătățiri importante în circulația trenurilor încă din primii ani de implementare.
Modernizarea liniei București–Craiova este esențială pentru:
transportul de călători pe una dintre cele mai aglomerate rute din țară,
transportul industrial, mai ales pentru companiile din sectorul auto, petrochimie, energie și agricultură,
legătura feroviară cu portul Constanța și coridoarele europene,
fluidizarea fluxurilor logistice din sudul României.
Tronsonul modernizat va permite viteze superioare, reducerea timpilor de tranzit, creșterea frecvenței trenurilor și eficientizarea transportului de marfă. În plus, infrastructura modernizată va diminua costurile operaționale pentru CFR și va crește fiabilitatea circulației.
Modernizarea acestei linii feroviare se înscrie în obiectivul mai larg al României de a aduce infrastructura la standarde europene, pentru a putea integra fluxurile de transport în coridoarele pan-europene.
Investiția consolidează și rolul României în rețeaua feroviară TEN-T, în condițiile în care Uniunea Europeană finanțează prioritar modernizarea infrastructurii feroviare pentru a susține tranziția către transporturi sustenabile.
Acest proiect vine într-un moment în care România are deja mai multe șantiere feroviare în derulare — pe ruta Brașov – Sighișoara, pe tronsonul Predeal – Brașov și pe mai multe linii din Transilvania — confirmând faptul că segmentul feroviar intră într-o etapă de investiții fără precedent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Națională a României a...
Profesorul Mircea Coșea afirmă...
Michael Burry, investitorul...
Autoritatea Vamală Română face...
Guvernul a actualizat...
Ediția din luna noiembrie a...
Autoritatea de Supraveghere...
Piața auto din România a...
Acţiunile companiei Alphabet...
Piața cripto trece printr-o...
Evoluţie mixtă a monedei...
Bursa de Valori București a...
Din punct de vedere...
Schimbare majoră: restricțiile pentru plățile cash ar...
Noile cote de TVA introduse...
Persoanele şi familiile...
Prețuri mai mici, riscuri mai...
Fraudatorii imită numere...
Zi scadentă pentru depunerea la...