Digital Fairness: comercianții cu amănuntul solicită măsuri mai bune pentru protejarea consumatorului

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Comisia Europeană a publicat mult așteptatul său raport privind verificarea adecvării legislației UE în materie de protecție a consumatorilor, cu accent pe echitatea digitală. Raportul evaluează dacă legislația UE privind protecția consumatorilor este adecvată pentru era digitală.

Comercianții cu amănuntul și angrosiștii sunt de acord cu Comisia că actualul cadru juridic este foarte relevant în peisajul digital de astăzi.

Directorul general al EuroCommerce, Christel Delberghe, a comentat: „Comercianții cu amănuntul și angrosiștii sunt angajați să sprijine încrederea consumatorilor, asigurându-se că aceștia sunt bine protejați și răspund așteptărilor consumatorilor. Raportul Comisiei Europene privind echitatea digitală arată că, în general, consumatorii sunt protejați. Având în vedere că în mandatul trecut au fost adoptate multe norme noi și uneori suprapuse, noua Comisie ar trebui să se concentreze pe creșterea gradului de conștientizare a acestor norme în rândul comercianților și consumatorilor și să militeze pentru o punere în aplicare mai eficace și mai eficientă.”

În raportul său, Comisia a identificat domenii în care sunt necesare îmbunătățiri suplimentare pentru consolidarea protecției consumatorilor în mediile digitale și pentru combaterea practicilor dăunătoare. Cu toate acestea, EuroCommerce consideră că autoritățile competente ar trebui să încerce mai întâi să aplice normele existente înainte de a introduce o nouă legislație. Însuși raportul Comisiei concluzionează că aplicarea normelor existente este în prezent insuficientă. Prin urmare, anunțarea unui „Digital Fairness Act” în scrisoarea de misiune către comisarul desemnat Michael McGrath pare prematură în acest stadiu.

Comercianții cu amănuntul și angrosiștii recunosc provocările reprezentate de evoluția rapidă a tehnologiei și a piețelor, atât pentru întreprinderi, cât și pentru consumatori, și își mențin angajamentul de a asigura o protecție puternică a consumatorilor în mediile digitale. Ei consideră, de asemenea, că actualul cadru juridic al UE oferă o bază solidă pentru abordarea acestor provocări și subliniază importanța consolidării punerii în aplicare.

EuroCommerce subliniază, de asemenea, că comercianții și piețele din țările terțe vând adesea produse neconforme, care sunt potențial periculoase pentru consumatori sau furnizează informații ambigue ce induc în eroare consumatorii online. Acest lucru conduce la avantaje concurențiale neloiale pentru aceste întreprinderi, deoarece ele aparent nu funcționează în conformitate cu aceleași norme ca și comercianții cu amănuntul din UE și subminează eforturile UE de protecție a consumatorilor.

„Îndemnăm Comisia și statele membre să intensifice aplicarea legislației, astfel încât consumatorii să poată avea încredere că toate produsele pe care le cumpără sunt sigure și conforme, că drepturile lor sunt respectate și că au acces la despăgubiri, indiferent de unde, de la cine și cum achiziționează produse și servicii”, conchide Christel Delberghe.

Asociațiile de comerț cu amănuntul din UE vor prezenta în curând rezultatele unui studiu privind corectitudinea digitală în comerțul cu amănuntul.

_____________

Pentru mai multe informații despre opiniile noastre cu privire la viitoarea politică UE în domeniul protecției consumatorilor, citiți documentul nostru de poziție.

EuroCommerce este principala organizație europeană care reprezintă sectorul comerțului cu amănuntul și cu ridicata. Aceasta cuprinde asociații naționale din 27 de țări și 5 milioane de întreprinderi, inclusiv jucători de top la nivel mondial și multe întreprinderi mici. De peste un miliard de ori pe zi, comercianții cu amănuntul și angrosiștii distribuie bunuri și furnizează un serviciu esențial pentru milioane de întreprinderi și clienți individuali. Sectorul generează 1 din 7 locuri de muncă, oferind o carieră variată pentru 26 de milioane de europeni, mulți dintre ei tineri. De asemenea, acesta susține milioane de locuri de muncă suplimentare de-a lungul lanțului de aprovizionare, de la micii furnizori locali la întreprinderile internaționale.

EuroCommerce este partenerul social european recunoscut pentru sectorul comerțului cu amănuntul și cu ridicata.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

pixel