Digitalizarea ONRC a mutat cozile în online. Poziția instituției față de problemele reclamate de utilizatori

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Femeie aglomerată cu multe hărtii / Foto: Pexels
Femeie aglomerată cu multe hărtii / Foto: Pexels
EXCLUSIV
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a implementat recent un nou sistem informatic care promitea să simplifice și să digitalizeze complet activitățile instituției însă acest lucru se lasă așteptat.

Sentimentul pe care îl au cei care au nevoie să acceseze noul portal este că cozile fizice s-au mutat în online. De la lansare, acest sistem a generat o serie de probleme tehnice care au afectat grav accesul firmelor și cetățenilor la serviciile oferite. În loc să beneficieze de un proces rapid și eficient, utilizatorii se plâng de dificultăți în utilizarea portalului.

Firmele întâmpină dificultăți în înființarea și modificarea datelor

Una dintre cele mai mari promisiuni ale ONRC a fost facilitarea înființării firmelor și modificării datelor acestora prin intermediul noului portal online. Însă, în practică, utilizatorii raportează probleme semnificative în accesarea și utilizarea acestor funcționalități. Multe firme se confruntă cu întârzieri majore în procesarea cererilor de înregistrare sau de modificare a datelor, ceea ce afectează grav activitatea lor zilnică. În loc să poată finaliza rapid procedurile online, reprezentanții firmelor se găsesc adesea blocați în fața calculatorului, încercând să rezolve probleme tehnice neprevăzute.

O implementare dificilă, plină de provocări tehnice

Implementarea noului sistem informatic al ONRC a fost marcată de provocări încă din primele zile. În perioada 19-25 iulie 2024, ONRC și-a suspendat activitatea pentru lucrări de asistență tehnică, dar acest lucru nu a fost suficient pentru a evita problemele tehnice care au urmat. Volumele mari de cereri depuse înainte și după această perioadă, combinate cu complexitatea noului sistem, au dus la întârzieri considerabile în procesarea cererilor și la frustrări pentru utilizatori, se arată într-un răspuns trimis de ONRC la solicitarea DCBusiness.

De asemenea, ONRC a mai explicat că se confruntă cu un volum de muncă semnificativ mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce pune și mai multă presiune pe sistemul deja problematic. Multe firme și cetățeni sunt nevoiți să aștepte mult timp pentru soluționarea cererilor, iar aceste întârzieri afectează în mod negativ activitatea economică.

Securitatea datelor și dificultățile tehnice

În ciuda eforturilor continue ale echipelor tehnice de a monitoriza și optimiza sistemul, problemele persistente indică faptul că tranziția către acest nou model digital nu a fost gestionată adecvat. Utilizatorii așteaptă soluții rapide și eficiente pentru a putea accesa serviciile ONRC fără întârzieri și fără a mai întâmpina obstacole tehnice.

Intențiile sunt bune însă calea, anevoioasă

Noul sistem informatic al ONRC a fost implementat cu intenția de a simplifica procesele și de a oferi utilizatorilor o experiență mai rapidă și mai eficientă. Cu toate acestea, problemele tehnice majore întâmpinate de la lansare au transformat această promisiune într-o mare dezamăgire pentru firme și cetățeni. În loc de o digitalizare eficientă, utilizatorii se confruntă cu întârzieri și blocaje care aduc aminte de cozile interminabile din trecut.

Nu este pentru prima oară când statul vrea să implementeze pe repede înainte un sistem infromatic. Așa s-a întâmplat și în cazul e-Factura de la ANAF. Un sistem care nu a fost testat suficient înainte de a fi dat în folosință și capacități prea mici ale serverelor care trebuie să facă față unui val  uriaș de accesări în același timp.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
Banca Naţională a României
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...

Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Vânzările Dacia în Europa au scăzut

Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...

Exploatare minieră
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik

pixel