Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Uriașa clădire gri se ridică brusc în pădurea de bambus și copaci tropicali din Dongguan, în extremul sud al Chinei, în inima provinciei producătoare și exportatoare Guangdong. Privită din afară, această fabrică nu iese cu nimic în relief față de celelalte din jur. Dar pentru Huawei, campionul chinez în telecomunicații, este un site cheie. Acolo, în această fabrică care se întinde pe o suprafață de 3 kilometri pătrați, liderul în echipamente de telecomunicații produce unele dintre antenele 4G-5G pe care le vinde operatorilor din întreaga lume, routere Wi-Fi, convertoaree, dar și smartphone-uri, tablete și alte dispozitive conectate.
În total, 30.000 de angajați lucrează 10 ore pe zi în această fabrică inaugurată în 2008 și extinsă de atunci. În partea dedicată stațiilor de bază (unul dintre elementele critice ale antenelor), sunt organizate două „ture”, cu o oră de pauză pentru prânz și 10 minute de relaxare la fiecare două ore. Însă pe liniile de producție, muncitorii în haine albe, cu bonete galbene pe cap, abia se remarcă. Fabrica este în mare parte automatizată.
« No worker, no mistake »
În depozit, chiar la începutul procesului, un braț telecomandat alege componentele necesare, toate aranjate în cele aproape 2.800 de cutii negre ordonate pe rafturi de 10 metri înălțime. Piesele pornesc apoi către liniile de producție pe niște mici șine verzi ce traversează tot tavanul. Pe fiecare dintre aceste « picking stations », 3 persoane supraveghează expedierea componentelor. « No worker, no light, no mistake ! », explică reprezentanții fabricii. La sol, un robot autonom asemănător unui mic aspirator poate căra componentele ”cu spinarea”.
Pe liniile de producție propriu-zise, acum este nevoie doar de 8 angajați, „față de 35 anterior”. Mașinile plasează cu precizie componentele pe plăcile de circuite. Cu recunoașterea imaginii și inteligența artificială, lucrătorii pot spune imediat dacă o piesă a fost așezată corect. Circuitele trec apoi printr-un cuptor încins până la 260 de grade, înainte de a fi testate, apoi integrate într-o carcasă de plastic și, într-un final, ambalate în cutii de carton.
Situația s-a schimbat
Acest tipar de producție se regăsește și în alte fabrici ale Huawei din China, fie că sunt unități proprii sau ale unor subcontractanți. Capacitatea companiei de a produce la costuri reduse și la scară foarte mare a fost mult timp un avantaj decisiv față de rivalii Ericsson și Nokia care dețin, la rândul lor, întreprinderi în China. Dar străini fiind, nu au beneficiat niciodată de aceleași facilități (acces la teren etc.), ca să nu mai vorbim de accesul la cei trei operatori de telecomunicații chinezi, deserviți în mod covârșitor de Huawei. Avantaje care i-au permis gigantului din Shenzhen să se extindă în 170 de țări de la înființarea sa în 1987, vânzând antene cu un raport preț-calitate foarte bun.
Dar astăzi, creșterea salariilor în China, explozia prețului la transportul internațional de mărfuri din perioada pandemiei de Covid și sancțiunile americane care obligă Huawei să producă cipuri interne, odată ce sunt disponibile imediat pe piață, au redus decalajul competitiv. Atât de mult încât Huawei se pregătește acum să producă în Europa, dar inspirându-se din cele mai bune procese din China.
Grupul a demarat deja lucrările la prima sa fabrică din afara Chinei, în Alsacia, pentru a deservi mai rapid operatorii de telecomunicații europeni. Dar și pentru a se ancora pe termen lung pe Bătrânul Continent, într-un moment în care Thierry Breton, Comisarul European pentru Piața Internă, îndeamnă cele 27 de țări UE să restricționeze în continuare Huawei de la construirea rețelelor 5G pentru a se proteja de eventualele riscuri din partea Beijingului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...