Drone de mare performanță, ultimul pariu industrial al Indiei
Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
India vrea să devină un centru de performanță al acestor aparate
India vrea să devină un centru de performanță al acestor aparate
În luna februarie a acestui an, India a interzis importul de drone, cu excepția celor militare necesare armatei sau a celor pentru cercetare. Guvernul de la New Delhi are planuri mari.

De-a lungul anilor, aparatele de zbor fără pilot au devenit extrem de diversificate, atât prin dimensiuni, cât și prin destinația lor. Cele mai mici au, de obicei, trei sau patru rotoare și pot transporta ceva mic, cum ar fi o cameră foto. Cele mai mari, utilizate de obicei de armată, seamănă mai mult cu avioanele și pot transporta încărcături utile substanțiale.

Guvernul indian și-a propus să dezvolte o industrie locală care să acopere întreg procesul de realizare a dronelor, de la proiectare, la asamblare, fabricare și perfecționare. 

"Producția de drone are darul de a crea un număr mare de locuri de muncă și de a impulsiona creșterea economică versatilității lor și ușurinței de utilizare, în special în zonele îndepărtate ale Indiei", spune Amber Dubey, fost secretar de stat în Ministerul Aviației Civile al Indiei.

"Având în vedere punctele sale forte tradiționale în domeniul inovației, tehnologiei informației și ingineriei, ținând cont, de asemenea, de cererea internă uriașă, India are potențialul de a deveni un centru global al dronelor până în 2030", a declarat el pentru BBC. Dubey consideră că, în următorii trei ani, în acest sector vor fi investite până la 50 de miliarde de rupii (550 de milioane de lire sterline; 630 de milioane de dolari).

Foaie de parcurs bine conturată

Neel Mehta este co-fondatorul companiei Asteria Aerospace, care construiește drone de 10 ani. El salută eforturile guvernului de a impulsiona acest sector. Experiența acumulată, dar și evoluția pieței l-au determinat pe omul de afaceri să extindă aria de activitate a întreprinderii pe care o conduce și să intre în alte domenii care au nevoie de astfel de aparate de zbor fără pilot. 

"Companiile producătoare drone au acum o foaie de parcurs foarte clar desenată, dispun deja de caiete de comenzi, unele impresionante, și o traiectorie de dezvoltată extrem de promițătoare. În India, avem acum drone care sunt utilizate în viața de zi cu zi, în aplicații de impact la scară largă, fiind în același timp viabile din punct de vedere economic", spune Mehta.

Diferite misiuni 

În prezent, dronele îndeplinesc tot felul de misiuni. Poliția le folosește pentru monitorizarea traficului, iar forțele de securitate la frontieră le utilizează pentru a căuta contrabandiști și traficanți. Aceste echipamente sunt, de asemenea, tot mai frecvent întâlnite în sectorul agricol, unde sunt folosite pentru a observa evoluția culturilor și pentru a efectua lucrări de stropire cu îngrășăminte și pesticide.

Cu toate acestea, în ciuda entuziasmului și a investițiilor în drone, chiar și cei mai nerăbdători recomandă prudență. "India și-a stabilit obiectivul de a deveni un centru al dronelor până în 2030, dar cred că ar trebui să fim precauți, deoarece în prezent nu avem un ecosistem și inițiative tehnologice în acest sens", spune Rajiv Kumar Narang, de la Drone Federation of India.

În opinia lui, industria are nevoie de un organism de reglementare robust care să supravegheze siguranța și să ajute la dezvoltarea unui sistem de control al traficului aerian pentru drone. ”Este cu atât mai important cu cât aceste aparate vor deveni tot mai mari”, explică Narang.

O singură entitate 

"Inițiativele trebuie să vină din partea guvernului. Dacă vrem cu adevărat că devenin un hub al dronelor până în 2030, trebuie ca o singură entitate, un minister să gestioneze întreaga această activitate", a adăugat el. Mai ales că India nu dispune nici de un lanț de firme care să asigura întreaga paletă de componente necesare fabricării dronei.

"Industria de componente va avea nevoie de doi-trei ani pentru a se dezvolta, deoarece lucrează cu marje reduse și volume mari", completează Dubey.

Chirag Shara este directorul executiv al Drone Destination, care a instruit peste 800 de piloți și instructori de când regulile privind utilizarea dronelor au fost relaxate pentru prima dată în august 2021. El estimează că India va avea nevoie de până la 500.000 de piloți certificați în următorii cinci ani. "Cu 5G la tot pasul, tehnologia dronelor va avea platforma necesară pentru a-și elibera întregul potențial, în special pentru operațiunile cu rază lungă de acțiune și de înaltă rezistență", spune el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...


pixel