Drumurile României, cele mai NENOROCITE! Verdict european

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Avem cele mai multe decese
Avem cele mai multe decese
În timp ce drumurile europene au fost şi în 2019 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE), a anunţat joi Comisia Europeană.

Un număr estimat de 22.800 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019, cu aproape 7.000 de persoane, sau 23%, mai puţin decât în 2010, şi cu 2% mai puţin decât în 2018.

Cifrele publicate de Executivul comunitar arată că tendinţa generală este una descrescătoare. Opt state membre au înregistrat în 2019 cel mai mic număr de decese provocate vreodată de accidentele rutiere: Croaţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg şi Suedia.

Cele mai sigure drumuri din UE sunt în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori) şi Irlanda (29 de decese la un milion de locuitori). În schimb, în România anul trecut s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori în accidente rutiere, cel mai ridicat procent din UE. Urmează Bulgaria şi Polonia cu 89 respectiv 77 de decese la un milion de locuitori.

România a înregistrat totuşi progrese în ultimii 10 ani, în condiţiile în care numărului de accidente rutiere mortale a scăzut de la 117 decese la un milion de locuitori în anul 2010 până la 96 de decese la un milion de locuitori, ceea ce înseamnă o reducere de 22%.

Citește și Bode îi trimite pe români pe drum forestier. E mai liber

Alte state membre au înregistrat progrese şi mai mari: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei state baltice (Letonia, Lituania şi Estonia) precum şi Croaţia au înregistrat reduceri peste medie (cuprinse între 30% şi 40%) ale deceselor în accidente rutiere.

Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 280 de miliarde de euro, sau aproximativ 2% din Produsul Intern Brut al UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României
Casă de schimb valutar
Foto: Freepik.com
Ceaușescu pe șantier / Foto: Fototeca online a comunismului românesc / Cota: 116/1979
Declarația unică - Foto ilustrativ
Samsung

Samsung pregătește o achiziție importantă în Europa

Este vorba despre preluarea unui specialist în sisteme...

Indicele ROBOR la 3 luni a început să scadă
Tanczos Barna

România va încasa 1,3 miliarde euro din tranşa 3 din PNRR

România va încasa, pe 10 iunie, 1,3 miliarde euro din...

Cristian Popa, BNR
Calendar fiscal

Modificări în declarația 100. Apare o nouă obligație fiscală

ANAF actualizează formularul 100, apare o nouă obligație...

OECD
București interbelic
Indici bursieri
Ședință de Guvern
Deficit comercial / Foto: Freepik
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB
Foto ilustrativ: Freepik.com
Jocuri de noroc
Bună dimineața! /FOTO: Freepik
Gazprom / Foto: Gazprom
BVB

Bursa de Valori București începe săptămâna cu evoluții mixte

BET și BET-NG în scădere, BET-FI și BET-BK în ușoară...

Strângere de mână / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar

pixel