Efectul Jocurilor Olimpice asupra consumului din Franța: Zero, cu două excepții

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
În așteptarea Jocurilor Olimpice / FOTO: https://www.facebook.com/Paris2024?locale=fr_FR
În așteptarea Jocurilor Olimpice / FOTO: https://www.facebook.com/Paris2024?locale=fr_FR
Potrivit firmei de specialitate NielsenIQ, Jocurile Olimpice din această vară de la Paris vor avea „un impact limitat asupra consumului” în Franța. Doar condițiile meteo ar putea schimba situația.

În pofida scăderii inflației, francezii și turiștii nu vor da buzna în magazine pe durata Jocurilor Olimpice. În orice caz, aceasta este concluzia la care a ajuns firma de specialitate NielsenIQ într-un studiu elaborat pe această temă. 

Cum trebuie să există însă și excepții de la regulă, unele produse alimentare s-ar putea bucura de ceva mai multă atenție în timpul marii competiții sportive. Este vorba despre bere, ale cărei vănzări ar putea crește, ca volum, cu 10 de până la 20%, pizza (de la +5 la +10%), băuturi de fructe (de la +10 la +15%) și carbogazoase (de la +10 la +15%). +5 la +10%), sau chiar produse sărate de patiserie (de la +8 la +12%).

Ce se va întâmpla dacă sportivii francezi ar aduce mai multe medalii de aur? NielsenIQ atenuează puțin speranțele distribuitorilor și mărcilor: nu este de așteptat vreun impact suplimentar. În schimb, profesioniștii vor trebui să monitorizeze cu atenție cerul.

Efectul meteo

”Efectul meteo este mai important decât performanțele sportivilor francezi”, subliniază NielsenIQ. Drep argument, este adus exemplul Cupei Mondiale de Fotbal: în 2006, Franța a ajuns în finală, dar consumul a fost mai mic decât în ​​timpul Cupei Mondiale din 2010, o adevărată traumă pentru suporterii francezi cu o eliminare jalnică în faza grupelor.

Înainte de Cupa Mondială din Brazilia din 2014, NielsenIQ a rezumat această observație într-o singură propoziție: „Pentru consumul din Franța, 3 grade în plus în termometre este mai bine decât 3 goluri de la Karim Benzema în Brazilia”. 

La fel va fi și în această vară: „Efectul meteo poate aduce un surplus semnificativ de creștere pentru categoriile de alimente, de la +0,5 până la +1, în cazul în care vremea va fi favorabilă în timpul evenimentului sportiv”, precizează institutul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
Banca Naţională a României
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Dumitru Nancu
Dumitru Nancu
Tineri / Foto: Freepik

CCIR a organizat Forumul de Afaceri România – Polonia

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...

Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Vânzările Dacia în Europa au scăzut

Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...

Exploatare minieră
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik

pixel