Efectul Jocurilor Olimpice asupra consumului din Franța: Zero, cu două excepții
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
În așteptarea Jocurilor Olimpice / FOTO: https://www.facebook.com/Paris2024?locale=fr_FR
În așteptarea Jocurilor Olimpice / FOTO: https://www.facebook.com/Paris2024?locale=fr_FR
Potrivit firmei de specialitate NielsenIQ, Jocurile Olimpice din această vară de la Paris vor avea „un impact limitat asupra consumului” în Franța. Doar condițiile meteo ar putea schimba situația.

În pofida scăderii inflației, francezii și turiștii nu vor da buzna în magazine pe durata Jocurilor Olimpice. În orice caz, aceasta este concluzia la care a ajuns firma de specialitate NielsenIQ într-un studiu elaborat pe această temă. 

Cum trebuie să există însă și excepții de la regulă, unele produse alimentare s-ar putea bucura de ceva mai multă atenție în timpul marii competiții sportive. Este vorba despre bere, ale cărei vănzări ar putea crește, ca volum, cu 10 de până la 20%, pizza (de la +5 la +10%), băuturi de fructe (de la +10 la +15%) și carbogazoase (de la +10 la +15%). +5 la +10%), sau chiar produse sărate de patiserie (de la +8 la +12%).

Ce se va întâmpla dacă sportivii francezi ar aduce mai multe medalii de aur? NielsenIQ atenuează puțin speranțele distribuitorilor și mărcilor: nu este de așteptat vreun impact suplimentar. În schimb, profesioniștii vor trebui să monitorizeze cu atenție cerul.

Efectul meteo

”Efectul meteo este mai important decât performanțele sportivilor francezi”, subliniază NielsenIQ. Drep argument, este adus exemplul Cupei Mondiale de Fotbal: în 2006, Franța a ajuns în finală, dar consumul a fost mai mic decât în ​​timpul Cupei Mondiale din 2010, o adevărată traumă pentru suporterii francezi cu o eliminare jalnică în faza grupelor.

Înainte de Cupa Mondială din Brazilia din 2014, NielsenIQ a rezumat această observație într-o singură propoziție: „Pentru consumul din Franța, 3 grade în plus în termometre este mai bine decât 3 goluri de la Karim Benzema în Brazilia”. 

La fel va fi și în această vară: „Efectul meteo poate aduce un surplus semnificativ de creștere pentru categoriile de alimente, de la +0,5 până la +1, în cazul în care vremea va fi favorabilă în timpul evenimentului sportiv”, precizează institutul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Pogramul IMM Plus: Credite de la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească continuă să susțină antreprenorii...

Marea Britanie: Încep controalele la importurile din UE

O decizie dificilă, cu două tăișuri, ce vine la opt ani...

Cum reușește Airbus să cumpere titan din Rusia?

În ciuda sancțiunilor impuse Moscovei în urma invaziei...

Constelația europeană Galileo primește noi sateliți

Comisia Europeană, care tocmai a lansat, din Statele...

Spania se confruntă cu o rată a șomajului în creștere

Contractelor temporare, precum și productivitatea...

Informaţia zilei de la Ministerul Muncii

Vestea zilei pentru seniori.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel