Trump pierde din sprijinul fermierilor care acum se tem de consecințele tarifelor
Donald Trump a câștigat...
În ultimele luni se tot vorbește despre această poveste a fondurilor europene, pe care noi le vrem, dar ei nu vor să ni le dea și nu avem capacitatea de a construi autostrăzi cu fonduri europene, deși există bani cu grămada. Care este adevărul? Avem capacitatea de a accesa bani europeni?
Din punctul de vedere al CNAIR-ului, am avut o țintă de absorbție la începutul anului, gradul de realizare a țintei este de peste sută la sută, va fi până la sfârșitul anului. Noi, din punctul acesta de vedere ne-am atins scopul. Da, deci am luat tot, chiar peste. Deci am luat mai mult. Avem de unde lua, a declarat Narcis Neaga.
Referitor la fondul întrebării. Există capacitatea României de a absorbi aceste fonduri pentru infrastructură rutieră. Există proiecte care acum au fost lansate, au fost lansate și în 2017, vor fi lansate și în 2018. Ca paranteză, până la sfărșitul anului vor fi lansate proiecte de 1,2 miliarde de euro. Adică o sumă foarte mare. Va fi de lucru foarte mult în România.
Pașii spre Bruxelles
Referitor la posibilitatea de absorbție. Știu în spațiul public s-a discutat foarte mult despre când trimitem proiectele la Bruxelles, de ce nu le trimitem, care sunt pașii. A apărut chiar și un atac la adresa companiei, cum că ar fi mințit că ar fi trimis proiectul Centurii de sud la Bruxelles. Procedura este următoarea: în momentul în care compania are toate documentele pregătite, le introducem în sistem. Este primul pas spre Bruxelles.
Asta nu înseamnă că dacă astăzi le introducem, diseară sunt pe masa cuiva de la Bruxelles. Nu. Proiectele și toată documentație trebuie verificate de o instituție numită JASPERS. Această instituție este poarta de intrare a banilor europeni în România. Fără viza JASPERS nu intră nici un ban în România. În momentul în care ne-am introdus în sistem, cei de la JASPERS le-au primit oficial, le-au luat (Centura sud, despre asta vorbim acum), le-au verificat și le-au trimis mai departe. Acum sunt la Bruxelles.
Așa am introdus documentația referitoare la Podul de la Brăila și urmează să introducem în sistem tot ce ține de Craiova-Pitești, astfel ca JASPERS să le verifice și să le trimită mai departe la Bruxelles. Deci, din acest punct de vedere, targhetul este sută la sută realizat de companie. Nu am avut probleme. Asta e realitatea. Ce spune lumea...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Donald Trump a câștigat...
Guvernul s-a decis în privința...
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Declarația Unică a suferit...
Premierul Marcel Ciolacu a...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...
Unii investitori încep să-și piardă răbdarea și, prin...
Anunțul a fost făcut de...
Comisia Europeană va căuta soluții alternative pentru...
Suma totală depășește 130 de milioane de dolari.
Buget record pentru apărare.
Un demers care vizează bateriile.
Creșteri semnificative pentru...
Donald Trump și administrația...
DCBusiness aduce în atenția cititorilor săi cele mai...
Anglo American reduce valoarea De Beers cu 2,9 miliarde...