Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
În ultimele luni se tot vorbește despre această poveste a fondurilor europene, pe care noi le vrem, dar ei nu vor să ni le dea și nu avem capacitatea de a construi autostrăzi cu fonduri europene, deși există bani cu grămada. Care este adevărul? Avem capacitatea de a accesa bani europeni?
Din punctul de vedere al CNAIR-ului, am avut o țintă de absorbție la începutul anului, gradul de realizare a țintei este de peste sută la sută, va fi până la sfârșitul anului. Noi, din punctul acesta de vedere ne-am atins scopul. Da, deci am luat tot, chiar peste. Deci am luat mai mult. Avem de unde lua, a declarat Narcis Neaga.
Referitor la fondul întrebării. Există capacitatea României de a absorbi aceste fonduri pentru infrastructură rutieră. Există proiecte care acum au fost lansate, au fost lansate și în 2017, vor fi lansate și în 2018. Ca paranteză, până la sfărșitul anului vor fi lansate proiecte de 1,2 miliarde de euro. Adică o sumă foarte mare. Va fi de lucru foarte mult în România.
Pașii spre Bruxelles
Referitor la posibilitatea de absorbție. Știu în spațiul public s-a discutat foarte mult despre când trimitem proiectele la Bruxelles, de ce nu le trimitem, care sunt pașii. A apărut chiar și un atac la adresa companiei, cum că ar fi mințit că ar fi trimis proiectul Centurii de sud la Bruxelles. Procedura este următoarea: în momentul în care compania are toate documentele pregătite, le introducem în sistem. Este primul pas spre Bruxelles.
Asta nu înseamnă că dacă astăzi le introducem, diseară sunt pe masa cuiva de la Bruxelles. Nu. Proiectele și toată documentație trebuie verificate de o instituție numită JASPERS. Această instituție este poarta de intrare a banilor europeni în România. Fără viza JASPERS nu intră nici un ban în România. În momentul în care ne-am introdus în sistem, cei de la JASPERS le-au primit oficial, le-au luat (Centura sud, despre asta vorbim acum), le-au verificat și le-au trimis mai departe. Acum sunt la Bruxelles.
Așa am introdus documentația referitoare la Podul de la Brăila și urmează să introducem în sistem tot ce ține de Craiova-Pitești, astfel ca JASPERS să le verifice și să le trimită mai departe la Bruxelles. Deci, din acest punct de vedere, targhetul este sută la sută realizat de companie. Nu am avut probleme. Asta e realitatea. Ce spune lumea...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...