Egiptul va avea tren de mare viteză. A semnat un contract de 8,7 miliarde dolari

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Va fi o linie extrem de lungă
Va fi o linie extrem de lungă
Proiectul la care participă compania Siemens Mobility presupune utilizarea unor trenuri capabile să atingă 230 de kilometri pe oră, iar linia va fi complet electrificată.

Pe liniile complet electrificate, trenurile vor circula de la Marea Roșie la Marea Mediterană, printre alte destinații. Potrivit Siemens Mobility, electrificarea rețelei va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 70% față de călătoria cu autobuzul sau cu mașina. Reprezentanții companiei au subliniat că proiectul va avea ca rezultat "al șaselea cel mai mare sistem feroviar de mare viteză" din lume.

Siemens Mobility - o companie administrată separat de gigantul industrial Siemens - a semnat contractul de dezvoltare a liniei de cale ferată cu Autoritatea Națională Egipteană pentru Tuneluri, precum și cu partenerii de consorțiu The Arab Contractors și Orascom Construction.

Într-o declarație, Siemens Mobility a precizat că partea sa din contractul combinat va fi în valoare de 8,1 miliarde de euro, adică aproximativ 8,7 miliarde de dolari. Această cifră include un contract de 2,7 miliarde de euro semnat în septembrie 2021 pentru linia inițială a proiectului.

Noua rețea din Egipt va fi formată din trei părți: o linie de 660 de kilometri, anunțată anterior, care va lega Ain Sokhna, la Marea Roșie, de Alexandria și Marsa Matrouh, pe coasta mediteraneană a Egiptului; o linie de aproximativ 1.100 de kilometri între Cairo și Abu Simbel, în apropiere de granița cu Sudanul; și o secțiune de 225 de kilometri între Luxor și Hurghada, la Marea Roșie.

"Împreună cu partenerii noștri, vom dezvolta de la zero o rețea feroviară cuprinzătoare, de ultimă generație, care va reprezenta un model pentru regiune în ceea ce privește modul de instalare a unui sistem de transport integrat, durabil și modern", a declarat Michael Peter, CEO-ul Siemens, Michael Peter Mobilitate, a declarat.

Citește și Rusia își va plăti datoria externă utilizând o schemă similară cu plata în ruble pentru gaze

Agenția Internațională pentru Energie a descris calea ferată ca fiind "unul dintre cele mai eficiente moduri de transport din punct de vedere energetic". Potrivit AIE, acest mijloc reprezintă 9% din transportul motorizat de pasageri și 7% din transportul de marfă la nivel mondial, dar numai 3% din consumul de energie în domeniul transporturilor. 

În schimb, este puternic dependent de petrol, care a reprezentat 55% din consumul total de energie al sectorului în 2020. Conform scenariului AIE pentru un sistem energetic net-zero până în 2050, utilizarea petrolului în transportul feroviar ar urma să scadă la "aproape zero" până la jumătatea secolului, cu trecerea la electricitate, pentru majoritatea cazurilor, și la hidrogen, acolo unde vor exista condițiile tehnice necesaare. 

În ceea ce privește hidrogenul, Siemens Mobility este una dintre cele câteva companii care lucrează la trenuri pe bază de hidrogen, alături de East Japan Railway și producătorul feroviar european Alstom, care a transportat deja pasageri în Germania și Austria cu trenuri pe bază de hidrogen.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Parcare. Foto: Freepik.com
Metrou Unirii 2

Guvernul a aprobat bugetul Metrorex. Care sunt cifrele

În şedinţa de joi, 16 octombrie, a Executivului, a fost...

Ghișeu / Foto: Freepik
Vedere aeriană a unui terminal petrolier din Portul Constanța / Foto: Oil Terminal

Guvernul vrea să taxeze și terminalele petroliere private

Guvernul pregătește o modificare amplă a legislației...

Calcule și socoteli

ANAF: procedura de anulare TVA trece exclusiv online

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...

Grecia. Foto: Freepik.com
ASF trebuie să mai lucreze pe text
CET Grozăvești / Foto: Radu Tuta / Agerpres
Fabrică de îmbuteliere a apei / Foto: Freepik

Guvernul scumpește apa minerală „la izvor”: cât va costa

Executivul dezbate în ședința de miercuri, 16 octombrie,...

Șofer de TIR / Foto: Freepik

CCR are o veste proastă pentru șoferi

Curtea Constituțională a României (CCR) a respins...

Jurnaliștii părăsesc Pentagonul / Foto: Captură video

O ruptură istorică între Pentagon și presă

Peste 30 de jurnaliști de apărare și corespondenți...

Livrator de mâncare / Foto: Freepik
Salariu / Foto: pexels.com
Economii. Sursa: Freepik.com
Declaratia Fiscala Unica. Foto: AI Freepik.com
Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Daniel Dăianu / Foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

Afaceri cu ”aromă” de profit. O nouă nișă de lux în România

Industria aromatizării spațiilor – o nișă puțin...

Sef. Sursa: Freepik.com
Foto: AI Freepik.com

Rusia, în situaţia de a importa benzină

Se îngroaşă gluma pentru Rusia, după atacurile Ucrainei...

Fermier face curat într-o cocină / Foto: Freepik
Sofer. Freepik.com
Foto: Oana Pavelescu
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Pensii private
Românii pot își pot accesa ăpropriile dosarele electronice de sănătate

pixel