Egiptul va avea tren de mare viteză. A semnat un contract de 8,7 miliarde dolari

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Va fi o linie extrem de lungă
Va fi o linie extrem de lungă
Proiectul la care participă compania Siemens Mobility presupune utilizarea unor trenuri capabile să atingă 230 de kilometri pe oră, iar linia va fi complet electrificată.

Pe liniile complet electrificate, trenurile vor circula de la Marea Roșie la Marea Mediterană, printre alte destinații. Potrivit Siemens Mobility, electrificarea rețelei va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 70% față de călătoria cu autobuzul sau cu mașina. Reprezentanții companiei au subliniat că proiectul va avea ca rezultat "al șaselea cel mai mare sistem feroviar de mare viteză" din lume.

Siemens Mobility - o companie administrată separat de gigantul industrial Siemens - a semnat contractul de dezvoltare a liniei de cale ferată cu Autoritatea Națională Egipteană pentru Tuneluri, precum și cu partenerii de consorțiu The Arab Contractors și Orascom Construction.

Într-o declarație, Siemens Mobility a precizat că partea sa din contractul combinat va fi în valoare de 8,1 miliarde de euro, adică aproximativ 8,7 miliarde de dolari. Această cifră include un contract de 2,7 miliarde de euro semnat în septembrie 2021 pentru linia inițială a proiectului.

Noua rețea din Egipt va fi formată din trei părți: o linie de 660 de kilometri, anunțată anterior, care va lega Ain Sokhna, la Marea Roșie, de Alexandria și Marsa Matrouh, pe coasta mediteraneană a Egiptului; o linie de aproximativ 1.100 de kilometri între Cairo și Abu Simbel, în apropiere de granița cu Sudanul; și o secțiune de 225 de kilometri între Luxor și Hurghada, la Marea Roșie.

"Împreună cu partenerii noștri, vom dezvolta de la zero o rețea feroviară cuprinzătoare, de ultimă generație, care va reprezenta un model pentru regiune în ceea ce privește modul de instalare a unui sistem de transport integrat, durabil și modern", a declarat Michael Peter, CEO-ul Siemens, Michael Peter Mobilitate, a declarat.

Citește și Rusia își va plăti datoria externă utilizând o schemă similară cu plata în ruble pentru gaze

Agenția Internațională pentru Energie a descris calea ferată ca fiind "unul dintre cele mai eficiente moduri de transport din punct de vedere energetic". Potrivit AIE, acest mijloc reprezintă 9% din transportul motorizat de pasageri și 7% din transportul de marfă la nivel mondial, dar numai 3% din consumul de energie în domeniul transporturilor. 

În schimb, este puternic dependent de petrol, care a reprezentat 55% din consumul total de energie al sectorului în 2020. Conform scenariului AIE pentru un sistem energetic net-zero până în 2050, utilizarea petrolului în transportul feroviar ar urma să scadă la "aproape zero" până la jumătatea secolului, cu trecerea la electricitate, pentru majoritatea cazurilor, și la hidrogen, acolo unde vor exista condițiile tehnice necesaare. 

În ceea ce privește hidrogenul, Siemens Mobility este una dintre cele câteva companii care lucrează la trenuri pe bază de hidrogen, alături de East Japan Railway și producătorul feroviar european Alstom, care a transportat deja pasageri în Germania și Austria cu trenuri pe bază de hidrogen.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com

pixel