Electrica Furnizare: Nu am greșit, dar vom recalcula facturile
Autor: Georgel Simionică
Data actualizării:
Data publicării:
Contor electric
Contor electric
ANPC a anunțat miercuri că Electrica Furnizare a stornat peste 2,2 milioane de facturi care nu cuprindeau compensarea şi plafonarea de la 1 noiembrie și că urmează să emită un număr egal de noi facturi recalculate.

Azi, Electrica Furnizare transmite într-un comunicat de presă că: ”Respectă legea, punând pe primul loc protejarea clienților, stornarea și recalcularea facturilor aferente consumului din lunile noiembrie și decembrie 2021”.

Conform rezultatelor financiare publicate de companie, Grupul Electrica a obținut, în primele nouă luni din 2021, un profit net consolidat de 72 milioane RON, față de 396 milioane RON în aceeași perioadă a anului precedent. Scăderea a fost generată, în principal, de creșterea semnificativă a costurilor cu achiziția de energie electrică.

În comunicatul companiei se mai spune că Electrica Furnizare a depus eforturi majore, deși cu impact negativ în rezultatele financiare pentru primele 9 luni ale anului 2021, pentru a-și păstra angajamentele față de clienții săi, menținând prețurile din ofertele acceptate de către aceștia pe parcursul anului trecut, chiar dacă prețul de achiziție a energiei de pe piețele angro a crescut cu aproximativ 400% în 2021 față de anul precedent.

Cine profită de creșterea prețului la gaze. Dumitru Chisăliță explică

Documentul emis de companie mai explică faptul că la momentul începerii perioadei de aplicare a măsurilor de plafonare și compensare, aproximativ 99% din portofoliul de clienți casnici beneficiau deja de un preț sub cel plafonat, respectiv 1 leu/kWh, motiv pentru care, în lunile noiembrie și decembrie 2021, nu se încadrau pentru a li se aplica măsura plafonării. Totodată, aproximativ 700.000 de clienți nu au fost eligibili pentru a deveni beneficiari ai măsurii de compensare.

Compania mai spune că la momentul începerii perioadei de aplicare a măsurilor de plafonare și compensare, aproximativ 99% din portofoliul de clienți casnici beneficiau deja de un preț sub cel plafonat, respectiv 1 leu/kWh, motiv pentru care, în lunile noiembrie și decembrie 2021, nu se încadrau pentru a li se aplica măsura plafonării. Totodată, aproximativ 700.000 de clienți nu au fost eligibili pentru a deveni beneficiari ai măsurii de compensare.

Și cu toate acestea ANPC spune că inspectorii au constatat că nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021. Totodată tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei, nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%; informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea; nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel