Elon Musk: Voi fi surprins dacă nu vom ateriza pe Marte în cinci ani

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Tesla la cuțite cu JPMorgan! Ce s-a întâmplat
Tesla la cuțite cu JPMorgan! Ce s-a întâmplat
Elon Musk spune că are o nouă cronologie pentru marele său proiect pe Marte: „Voi fi surprins dacă nu vom ateriza pe Marte în cinci ani”.

Musk, fondatorul și CEO-ul SpaceX, în vârstă de 50 de ani, care a fost numit Persoana Anului de către Time, are planuri mari pentru Planeta Roșie: și anume, un oraș autosusținut cu ferme hidroponice alimentate cu energie solară, unde oamenii pot trăi permanent, la 34 de milioane de mile depărtare de Pământ.

„Următorul lucru cu adevărat important este să construim un oraș auto-susținut pe Marte și să aducem acolo animalele și creaturile de pe Pământ”, a spus Musk pentru Time. „Cam o arca futuristă a lui Noe. Totuși, vom aduce mai mult de două – este puțin ciudat dacă sunt doar două.”

În februarie, expertul în politici spațiale și profesorul de la Universitatea de Stat din Arizona, Greg Autry, a declarat pentru Business Insider că Musk probabil că nu va ajunge pe Marte cel puțin până în 2029, cu sau fără ajutorul NASA.

Alți experți spațiali spun că Marte probabil nu poate susține deloc așezarea umană pe termen lung. Musk însuși a spus organizației nonprofit XPrize în aprilie că unii astronauți „probabil vor muri” în drum spre Marte.

Musk – în prezent cea mai bogată persoană din lume, cu o avere netă de 247 de miliarde de dolari, potrivit Forbes – are, de asemenea, un istoric de stabilire a unor termene nerealiste pentru progresele tehnologice.

În 2016, Musk a postat pe Twitter că mașinile Tesla complet autonome vor fi disponibile în aproximativ doi ani. În 2019, el a promis 1 milion de Tesla „Robotaxis” până în 2020. Boring Company, pe care Musk a fondat-o în 2017 pentru a construi tuneluri de mare viteză pentru navetiști în marile orașe, pare să fi abandonat un proiect în Chicago și a amânat altul lângă Washington DC și Baltimore. .

„Punctualitatea nu este punctul meu forte”, a recunoscut Musk anul trecut, potrivit CNBC.

SpaceX, evaluat recent la 100 de miliarde de dolari, este un jucător important în cursa spațială de astăzi: în aprilie, compania a primit un contract exclusiv de la NASA pentru a trimite astronauții americani pe Lună pentru prima dată din 1972.

SpaceX a redefinit standardele de sustenabilitate în inginerie aerospațială de la lansare în 2002, devenind prima companie care a reutilizat o rachetă pentru o misiune NASA în 2017. În mai, a devenit prima companie privată care a transportat astronauți către și de la Stația Spațială Internațională. 

SpaceX aproape că l-a falimentat pe Musk în 2008, după o serie de lansări eșuate de rachete. Luna trecută, Musk a trimis angajaților o scrisoare în care spunea că SpaceX ar putea fi din nou expusă unui „risc real de faliment” – dar a mărturisit pentru Time că scrisoarea a fost în mare parte o tactică motivațională.

SpaceX are și alte probleme

Marți, fostul inginer SpaceX Ashley Kosak a scris un articol de opinie în Lioness, declarând că a fost hărțuită sexual în ultimii patru ani în companie. Ea a scris că „misoginia este răspândită” în cadrul SpaceX și că Musk „folosește inginerii ca o resursă de minat, mai degrabă decât ca pe o echipă care trebuie condusă”.

Mai târziu, încă cel puțin cinci foști angajați SpaceX au vorbit despre hărțuirea în cadrul companiei, potrivit The Verge.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz

pixel