Emmanuel Macron a DECLARAT! Ce se întâmplă cu sectorul auto francez

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Președintele Franței, Emmanuel Macron
Președintele Franței, Emmanuel Macron
Preşedintele Emmanuel Macron a anunţat marţi că sprijinul pentru sectorul auto francez, afectat puternic de efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19), va fi "masiv amplificat", transmit Bloomberg şi Reuters.

"Criza din sectorul sănătăţii a oprit în mod brutal şi masiv sectorul auto din Franţa. Acesta face parte din economia noastră, sunt mii de locuri de muncă", a scris Macron pe Twitter.

Marţi, autorităţile de la Paris urmează să prezinte un plan de ajutor pentru producătorii auto, după cel de 18 miliarde de euro (19,6 miliarde de dolari) adoptat recent pentru industria turismului.

În cele 30 de fabrici din Franţa unde se produc şi componente auto lucrează aproximativ 400.000 de angajaţi.

De la 1 iulie se vor schimba ASIGURĂRILE! Vezi detalii

Planul vine în contextul în care ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, care ia în considerare au împrumut de cinci miliarde de euro (5,45 miliarde de dolari), menit să ajute Renault să facă faţă pierderilor cauzate de pandemie, a avertizat că producătorul auto ar putea dispărea dacă nu va primi rapid ajutor.

Statul francez deţine 15% din Renault.

Duminică, ministrul francez al Mediului, Elisabeth Borne, a declarat că Executivul de la Paris vrea ca Renault să nu-şi mai dezvolte capacitatea de producţie peste hotare, în schimbul pachetului de salvare de cinci miliarde de euro.

Întrebat de informaţiile din presa franceză referitoare la un posibil anunţ marţi al sprijinului guvernamental pentru industria auto, oficialul a declarat că staul va majora subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice şi îi va ajuta pe cei cu venituri scăzute să cumpere maşini mai noi, mai puţin poluante. Borne nu a dat detalii privind data la care va fi anunţat pachetul de măsuri sau valoarea acestuia.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lucrător agricol / Foto: Freepik
Asigurare auto RCA / Foto: Freepik
Servere

Cele mai afectate acțiuni europene de tarifele lui Trump

Bank of America avertizează că Logitech, STMicro, Nokia...

Sebastian Burduja

Burduja: ONG-urile țin România captivă în brațele Rusiei!

Sebastian Burduja spune că România trebuie să fie...

Skid Row din Los Angeles, unde săracii trăiaesc în corturi montate pe trotuare.
BCE / FOTO: BCE
Stație de transformare / Foto: Freepik
Lingouri de aur
Romgaz / FOTO: Pagina de Facebook a Romgaz
Hacker / Foto: Freepik
Întreprindere din Rusia / Foto: Pressalert
Bursa / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Ferrari spune „arrivederci” prețurilor mici în SUA

Ferrari scumpește mașinile în SUA cu până la 10% din...

Spărgător de gheață / FOTO: Wikipedia

Rusia a ”rupt” Ruta Maritimă a Nordului

Oficialii de la Moscova se felicită și își freacă...

Centrală nucleară / FOTO: Freepik
Cafea și ciocolată / sursa foto: Freepik.com
Lira sterlină / FOTO: Unsplash
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Documente
Robor
Vin / FOTO: Freepik
Sobă pe lemne / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Muncitor pe șantier / Foto: Freepik
Furtună
Inteligență artificială/ FOTO: Freepik
Moscova / Foto: Freepik

pixel