Câștiguri impresionante la BVB în ultima săptămână
Bursa de Valori București (BVB) a avut o săptămână...
Un studiu care ar putea provoca un adevărat șoc în condițiile în care țările europene investesc masiv în tranziția ecologică. Raportul publicat de Greenpeace evidențiază că, în ultimii 25 de ani Europa a preferat autostrăzile, mult mai poluante, în defavoarea transportului feroviar: s-au construit 30.000 km de autostradă, dar au fost închise peste 2.500 de de gări feroviare, pe fondul distrugerii a 15.650 km de cale ferată.
Studiul a examinat investițiile făcute în infrastructura rutieră și feroviară de cele 27 de țări UE, Norvegia, Suedia și Regatul Unit. A reieșit, astfel, că toate aceste țări au cheltuit, în perioada de referință, aproximativ 1,5 miliarde de euro pentru a-și extinde rețeaua de autostrăzi, față de doar 930 de milioane în rețeaua feroviară. Între 2018 și 2021, diferența s-a redus semnificativ, dar rămâne ridicată, cu investiții cu 34% mai mari în drumuri decât în calea ferată.
„Milioanele de oameni care locuiesc în afara orașelor, în zone cu transport public redus sau declo, nu au, prin urmare, altă soluție decât să-și cumpere o mașină pentru a ajunge la serviciu, pentru a-și duce copiii la școală sau pentru a avea acces la servicii de bază”, a declarat Lorelei Limousin, manager de campanie pentru climă la Greenpeace EU, citată într-un comunicat de presă.
Între 2015 și 2018, doar trei țări au investit mai puțin în drumuri decât în calea ferată: Belgia (cu 68% mai puțin), Austria (62%) și Regatul Unit (16%). Belgia și-a extins rețeaua feroviară cu 7,3%, în timp ce Marea Britanie a înregistrat o scădere de 3,9%, iar Austria de 12,4%.
Franța a investit aproximativ de două ori mai mult în drumuri decât în calea ferată. Dacă luăm în considerare nivelul investițiilor pe cap de locuitor, Franța este a opta țară care a investit cel mai mult în căi ferate și a cincea care a investit cel mai mult în autostrăzi. Rețeaua feroviară franceză a fost astfel redusă cu 12,9%, de două ori mai mult decât media europeană, în timp ce rețeaua de autostrăzi a câștigat 3.385 km, a doua dezvoltare ca importanță după Spania.
Citește și Trenul magnetic. Un start-up polonez revendică o mare victorie VIDEO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa de Valori București (BVB) a avut o săptămână...
Prestigioasa publicație The Economist a declarat Viena...
S-a redus inclusiv numărul de...
După ani de stagnare și după ce...
Acordul-cadru va fi încheiat pe...
Este efectul unei legi care intră în vigoare începând...
O creștere de 23,41% față de...
În ultimele luni, au fost...
După ce a obținut o nouă...
Măsura ar urma să intre în vigoare luni, potrivit unor...
Grupaj de știri.
Este vorba despre omul de...
Aproape niciodată nu iese fum...
Se întâmplă în Franța, unde...
Clienții au comandat de 896...
PSD a lansat ”Rabla pentru...
Un concept care a generat dezbateri aprinse în...
Administrația Fondului pentru...
Este o schimbare semnificativă...
O furtună devastatoare s-a abătut pe 29 octombrie asupra...
Potrivit agenției Reuters,...
Grupaj de știri.
Reuniți la Budapesta pentru un...
Această evoluție este cauzată...
O decizie care poate duce, potrivit Ursulei von der...
Valoarea de piață a Tesla a...
După rezultatele alegerilor,...
Până la ora 19,300, a fost atinsă ținta de 800 de...
Deciziile populiste luate de...