Obligații fiscale 2026: ce trebuie să facă toate firmele înainte de 1 ianuarie
Firmele intră în 2026 cu...
Un studiu care ar putea provoca un adevărat șoc în condițiile în care țările europene investesc masiv în tranziția ecologică. Raportul publicat de Greenpeace evidențiază că, în ultimii 25 de ani Europa a preferat autostrăzile, mult mai poluante, în defavoarea transportului feroviar: s-au construit 30.000 km de autostradă, dar au fost închise peste 2.500 de de gări feroviare, pe fondul distrugerii a 15.650 km de cale ferată.
Studiul a examinat investițiile făcute în infrastructura rutieră și feroviară de cele 27 de țări UE, Norvegia, Suedia și Regatul Unit. A reieșit, astfel, că toate aceste țări au cheltuit, în perioada de referință, aproximativ 1,5 miliarde de euro pentru a-și extinde rețeaua de autostrăzi, față de doar 930 de milioane în rețeaua feroviară. Între 2018 și 2021, diferența s-a redus semnificativ, dar rămâne ridicată, cu investiții cu 34% mai mari în drumuri decât în calea ferată.
„Milioanele de oameni care locuiesc în afara orașelor, în zone cu transport public redus sau declo, nu au, prin urmare, altă soluție decât să-și cumpere o mașină pentru a ajunge la serviciu, pentru a-și duce copiii la școală sau pentru a avea acces la servicii de bază”, a declarat Lorelei Limousin, manager de campanie pentru climă la Greenpeace EU, citată într-un comunicat de presă.
Între 2015 și 2018, doar trei țări au investit mai puțin în drumuri decât în calea ferată: Belgia (cu 68% mai puțin), Austria (62%) și Regatul Unit (16%). Belgia și-a extins rețeaua feroviară cu 7,3%, în timp ce Marea Britanie a înregistrat o scădere de 3,9%, iar Austria de 12,4%.
Franța a investit aproximativ de două ori mai mult în drumuri decât în calea ferată. Dacă luăm în considerare nivelul investițiilor pe cap de locuitor, Franța este a opta țară care a investit cel mai mult în căi ferate și a cincea care a investit cel mai mult în autostrăzi. Rețeaua feroviară franceză a fost astfel redusă cu 12,9%, de două ori mai mult decât media europeană, în timp ce rețeaua de autostrăzi a câștigat 3.385 km, a doua dezvoltare ca importanță după Spania.
Citește și Trenul magnetic. Un start-up polonez revendică o mare victorie VIDEO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Firmele intră în 2026 cu...
Crizele locale din România au...
Ce face diferența dintre o...
Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...
Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...
Autoritățile din județul Argeș...
Dobânzile ar urma să intre pe o...
Mai multe fotografii din setul...
Pentru o mare parte din...
Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...
Statele Unite au prelungit până...
Blocajul financiar la nivelul...
Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...
Populația poate cumpăra,...
Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...
Ministrul german de Finanțe,...
Companiile românești traversează o perioadă critică,...
Industria de procesare a cărnii...
Elon Musk, deja cel mai bogat...
România a depus oficial, vineri...
Departamentul de Justiție al...
Guvernul a pus în dezbatere un...
Al doilea hidroagregat al...
Trecerea de la vechiul sistem...
Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...
Firma cu un singur angajat și...
Profesorul universitar Mircea...
Liderii Uniunii Europene au...
Tarifele reglementate...