Exporturile UE de mașini electrice au crescut de cinci ori față de 2017
Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
În pofida scăderii semnificative a comerţului, în urma restricţiilor impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus, exporturile şi importurile UE de vehicule electrice hibride şi-au continuat creşterea graduală.
În pofida scăderii semnificative a comerţului, în urma restricţiilor impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus, exporturile şi importurile UE de vehicule electrice hibride şi-au continuat creşterea graduală.
Uniunea Europeană a exportat anul trecut aproape 5,2 milioane de maşini (vehicule pe benzină, pe motorină, electrice şi hibride) şi a importat trei milioane de maşini, arată datele publicat luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Majoritatea maşinilor exportate au fost cu motor pe benzină (64% din exporturile de maşini în afara UE), cu motor pe motorină (22%), precum şi vehicule electrice şi hibride (14%). În privinţa importurilor, mai mult de jumătate au fost cu motor pe benzină (53%), vehicule electrice şi hibride (30%), cu motor pe motorină (18%).

În cazul celor 725.000 de modele electrice şi hibride exportate, aproape jumătate au fost vehicule electrice hibride fără încărcare la priză (49%), câte un sfert vehicule exclusiv electrice (27%) sau vehicule electrice hibride cu încărcare la priză (24%). Dintre cele 892.000 modele electrice şi hibride importate, jumătate au fost vehicule electrice hibride fără încărcare la priză (45%), o treime vehicule exclusiv electrice (34%), restul fiind vehicule electrice hibride cu încărcare la priză (16%).

Citește și: Semnal de alarmă pentru autoritățile române: ALITALIA, pe butuci. Planurile Romei
În pofida scăderii semnificative a comerţului, în urma restricţiilor impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus, exporturile şi importurile UE de vehicule electrice hibride şi-au continuat creşterea graduală.

Comparativ cu 2017, exporturile în afara UE de vehicule electrice hibride au crescut de aproape cinci ori, de la 150.000 de modele exportate în 2017 la 725.000 în 2020, în timp ce importurile aproape s-au triplat, de la 301.000 maşini importate în 2017 la 892.000 în 2020.

În 2020, principalele destinaţii ale exporturilor UE de vehicule electrice hibride au fost Marea Britanie (39% din maşinile exportate), Statele Unite (16%), Norvegia (10%) şi China (9%).

Aproape jumătate din vehiculele electrice hibride importate de UE au venit din Japonia şi Statele Unite (fiecare cu 23% din maşinile importate), urmate de Coreea de Sud (15%), Marea Britanie (14%), Turcia (10%) şi China (9%).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Rușii bogați au o nouă problemă logistică legată de avere

Invazia declanșată de Putin în Ucraina a provocat recent...

Bursa a închis ziua așa cum a și început-o, în scădere

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere...

ELCEN vrea să construiască un cartier în Grozăvești

ELCEN îşi propune să construiască un cartier la CET...

Prețul unui metal folosit pentru computere a explodat

Este vorba despre indiu, cel mai moale metal, care nu...

Apple dezvăluie o nouă gamă de iPad, mai eficientă

După un an și jumătate fără niciun anunț pe iPad-uri,...

Drone militare: Marocul decolează cu o compania israeliană

Compania israeliană BlueBird Aero Systems, care...

OpenAI va detecta imaginile create cu AI generativă

Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...


pixel