Facebook și Google nu vor să împartă nimic

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Giganții internetului nu vor să impartă nimic cu presa
Giganții internetului nu vor să impartă nimic cu presa
Facebook a respins luni apelurile guvernului şi media australiene de a împărţi veniturile rezultate din publicitate cu organele de presă, lăsând să se înţeleagă că ar prefera să se lipsească de conţinuturi de informaţie, potrivit AFP.

Gigantul american a indicat Autorităţii australiene a concurenţei că informaţiile nu reprezintă decât "o foarte mică fracţiune" din conţinuturile postate de abonaţii Facebook.

"Dacă nu ar exista niciun conţinut informaţional disponibil pe Facebook în Australia, credem că impactul asupra rezultatelor şi al cifrei de afaceri în Australia nu ar fi important", a indicat grupul, ameninţând astfel implicit cu o boicotare a grupurilor de presă locale.

Cum poate fi modificat contractul de telefonie, internet sau televiziune

"Ţinând cont de valoarea socială şi de beneficii pentru mass-media, am prefera să putem continua să permitem prezenţa presei pe platforma noastră", a adăugat el.

Australia a anunţat în aprilie că intenţionează să constrângă Google, Facebook şi alţi giganţi digitali să împartă câştigurile publicitare provenite din conţinuturi de actualitate reluate pe site-urile lor. Guvernul urmează să prezinte în curând o iniţiativă în acest sens.



Această iniţiativă este susţinută puternic de cele mari grupuri de presă din Australia, Nine Enternainment şi News Corp.

Ele atribuie cea mai mare parte a responsabilităţii crizei prin care trece presa acumulării veniturilor publicitare de către Google, Facebook şi alte companii similare.

Pierderea veniturilor din publicitate a provocat falimente şi proiecte sociale în industria presei australiene. Situaţia s-a agravat şi mai mult în urma dificultăţilor economice provocate de epidemia de coronavirus.

Comisia australiană a concurenţei şi a consumului (ACCC) a apreciat recent că Google şi Facebook - împreună - realizează aproximativ 6 miliarde de dolari australieni (3,6 miliarde de euro) anual din venituri publicitare în Australia.

Grupuri de presă de prim-plan au cerut celor doi giganţi ai Internetului să aloce cel puţin 10% din această sumă media locale.

Google a răspuns deja negativ presei australiene, susţinând că cea mai mare parte a acestor venituri nu provine de la site-urile de informare.

Directoarea generală a Google în Australia, Mel Silva, a afirmat că grupul californian obţine abia 10 milioane de dolari australieni (6 milioane de euro) din venituri publicitare legate de conţinutul informaţional, adică o fracţiune din ceea ce a avansat Autoritatea australiană a concurenţei.

Google şi Facebook susţin, dimpotrivă, că ele permit presei australiene să câştige sute de milioane de dolari direcţionând spre site-urile lor internet numeroşi internauţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel