TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august
Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...
Gigantul american a indicat Autorităţii australiene a concurenţei că informaţiile nu reprezintă decât "o foarte mică fracţiune" din conţinuturile postate de abonaţii Facebook.
"Dacă nu ar exista niciun conţinut informaţional disponibil pe Facebook în Australia, credem că impactul asupra rezultatelor şi al cifrei de afaceri în Australia nu ar fi important", a indicat grupul, ameninţând astfel implicit cu o boicotare a grupurilor de presă locale.
Cum poate fi modificat contractul de telefonie, internet sau televiziune
"Ţinând cont de valoarea socială şi de beneficii pentru mass-media, am prefera să putem continua să permitem prezenţa presei pe platforma noastră", a adăugat el.
Australia a anunţat în aprilie că intenţionează să constrângă Google, Facebook şi alţi giganţi digitali să împartă câştigurile publicitare provenite din conţinuturi de actualitate reluate pe site-urile lor. Guvernul urmează să prezinte în curând o iniţiativă în acest sens.
Această iniţiativă este susţinută puternic de cele mari grupuri de presă din Australia, Nine Enternainment şi News Corp.
Ele atribuie cea mai mare parte a responsabilităţii crizei prin care trece presa acumulării veniturilor publicitare de către Google, Facebook şi alte companii similare.
Pierderea veniturilor din publicitate a provocat falimente şi proiecte sociale în industria presei australiene. Situaţia s-a agravat şi mai mult în urma dificultăţilor economice provocate de epidemia de coronavirus.
Comisia australiană a concurenţei şi a consumului (ACCC) a apreciat recent că Google şi Facebook - împreună - realizează aproximativ 6 miliarde de dolari australieni (3,6 miliarde de euro) anual din venituri publicitare în Australia.
Grupuri de presă de prim-plan au cerut celor doi giganţi ai Internetului să aloce cel puţin 10% din această sumă media locale.
Google a răspuns deja negativ presei australiene, susţinând că cea mai mare parte a acestor venituri nu provine de la site-urile de informare.
Directoarea generală a Google în Australia, Mel Silva, a afirmat că grupul californian obţine abia 10 milioane de dolari australieni (6 milioane de euro) din venituri publicitare legate de conţinutul informaţional, adică o fracţiune din ceea ce a avansat Autoritatea australiană a concurenţei.
Google şi Facebook susţin, dimpotrivă, că ele permit presei australiene să câştige sute de milioane de dolari direcţionând spre site-urile lor internet numeroşi internauţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...
Premierul Ilie Bolojan a...
România se confruntă cu o criză...
UiPath îl numește pe David...
Ministerul Transporturilor și...
Giganții industriali europeni...
Analistul economic Petrișor...
Rovinieta se scumpește din...
Vicepremierul Tanczos Barna a...
Curs valutar BNR, 3 iulie 2025.
Preşedintele Cartel Alfa,...
Criza e reală, cifrele nu mai...
Creşterea cotei generale de...
Orban mizează pe „prima casă” în campania pentru 2026.
Medicina evoluează permanent,...
Să alegi un fierăstrău...
Avertizare pentru cei care şi-au programat călătorii în...
Într-un mediu de afaceri...