Firmele IT&C în căutare de specialiști. Cum îi pot atrage
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Generația milenialilor își impune regulile
Generația milenialilor își impune regulile
Generația așa-numiților ”millennials”, cei născuți în ultimul deceniu ai secolului trecut, domină piața muncii în sectorul IT, iar în condițiile în care sectorul începe să se confrunte cu o criză a forței de muncă, și companiile trebuie să-și schimbe politicile de atragere și fidelizare a angajaților, se arată în ”Barometrul resurselor umane IT&C”, dat publicității de NNC Services. 

”Ultimii ani au marcat piața muncii din România, mai ales cea a industriei IT&C. Dacă acum câțiva ani existau mulți specialiști IT disponibili pe piață, astăzi companiile se află într-un impas în ceea ce privește atragerea de noi angajați și sunt nevoite să implementeze diferite strategii pentru a îmbunătăți rata retenției angajaților actuali”, se arată în studiul realizat de NNC Services, agenție de marketing și comunicare pentru domeniul IT&C.

Potrivit studiului ”millennials” reprezintă 78,9% dintre angajații din acest domeniu, în timp ce Generatia X, care în România coincide în linii mari cu generația ”decrețeilor”, cei cu vârste între 35 și 50 de ani, este reprezentată de numai 19,8% din angajați. Cei numiți ”baby-boomer”, cu vârste de peste 50 de ani, reprezintă doar 1,3%

Citește și:

Domeniile cu cei mai tineri angajați, dar cu salarii dintre cele mai mari

„Generaţia Millennials schimbă paradigma recrutării. Este o generație creativă, dinamică și dependentă de tehnologie, care caută plăcerea în muncă și are ambiţia de a schimba lumea. Această generație se așteaptă ca angajatorii să inoveze munca și să aibă o atitudine proactivă în strategiile de recrutare, ducând ofertele acolo unde candidații sunt prezenți și activi, pe rețele sociale, în aplicații mobile, în comunități online nișate. Din experiența noastră, lipsa tot mai acută de resurse umane se datorează mai degrabă unui deficit de aliniere a așteptările angajatorilor cu cele ale angajaților și mai puțin unei lipse de profesioniști. Este esențial ca angajații să se poată identifica cu valorile angajatorilor și ca aceştia din urmă să-și comunice foarte clar identitatea în piață, acolo unde candidații sunt prezenți zi de zi” declară Oana Lefter, Senior Partner, NNC Services.

Nu le este teamă de schimbare

Diferențele de generații din domeniul IT sunt evidente. Pentru babyboomers relația cu managerul este cea mai importantă, pe când ”millennials” consideră programele de formare profesionale ca primă prioritate. De asemenea, angajații din IT sunt mai motivați de flexibilitatea programului decât de oportunitățile de dezvoltare sau echipa în care lucrează. În plus, mai bine de jumătate dintre angajați cred că ar putea câștiga mai bine la alte companii. 

La întrebarea cu posibilități multiple de răspuns, ”de ce și-ar schimba locul de muncă”, angajații au indicat: salariul mai bun-88,1%, oportunitățile de dezvoltare-82%, cunoștințele tehnice ale echipei din care vor face parte-52,3% etc. Cu 32,2%, stabilitatea locului de muncă figurează printre ultimele în acest clasament. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...


pixel