Fondatorii Instagram lansează un fel de ”TikTok” doar cu text

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Kevin Systrom și Mike Krieger / Foto: Scott Beale / Laughing Squid
Kevin Systrom și Mike Krieger / Foto: Scott Beale / Laughing Squid
La mai bine de patru ani după ce fondatorii Instagram au părăsit compania, s-au întors cu o nouă aplicație.

Kevin Systrom și Mike Krieger au anunțat marți lansarea Artifact, o aplicație care promite "un flux de știri personalizat" alimentat de inteligența artificială.

Într-o postare pe Instagram, Krieger a declarat că el și Systrom "au lucrat cu o echipă talentată" timp de mai bine de un an pentru a lansa serviciul. "Lăsăm treptat oamenii să intre pe măsură ce ne extindem", a scris Krieger. O listă de așteptare pentru a se alătura s-a deschis marți pentru public.

Spre deosebire de Instagram, aplicația se concentrează mai degrabă pe articole decât pe fotografii. Artifact va recomanda conținut pe baza intereselor și va permite discuții cu prietenii, potrivit Platformer, care a fost primul care a raportat lansarea. Un feed principal va afișa articole populare de la organizații media mari până la bloggeri mai mici, iar feed-ul unui utilizator va deveni mai personalizat în funcție de ceea ce acesta apasă.

Lansarea vine într-un moment de activitate reînnoită în lumea social media. În urma tulburărilor și a incertitudinii de la Twitter sub conducerea noului proprietar Elon Musk, o serie de servicii mai noi au devenit atractive pentru utilizatorii care doresc să primească știri și actualizări personale într-un feed. Între timp, ascensiunea rapidă a TikTok continuă să împingă numeroase aplicații, inclusiv Instagram, să îi copieze caracteristicile.

Platformer a descris Artifact ca fiind "TikTok pentru text" și, posibil, "chiar un atac surpriză asupra Twitter".

După ce au lansat Instagram împreună în 2010, Systrom și Krieger au vândut aplicația către Meta pentru 1 miliard de dolari în 2012. Cei doi au părăsit Instagram în 2018, rapoartele de la acea vreme sugerând că plecarea s-a datorat tensiunilor cu CEO-ul Mark Zuckerberg cu privire la direcția aplicației și la dorința de a o încorpora mai mult în Facebook.

Una dintre caracteristicile cheie ale Instagram a fost independența și unicitatea sa față de Facebook un lucru pe care fondatorii l-au păzit îndeaproape.

De atunci, Systrom și Krieger au creat o firmă axată pe aplicațiile sociale ale viitorului, potrivit Platformer. Artifact este primul produs al acestei întreprinderi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BVB

Bursa de Valori București începe săptămâna cu evoluții mixte

BET și BET-NG în scădere, BET-FI și BET-BK în ușoară...

Strângere de mână / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
Investitorii români sunt îngrijorați
Indici bursieri
Autoturisme noi, transportate pe un trailer / Foto: Freepik

Furnizorii auto își joacă viitorul la bursă

Sectorul furnizorilor de echipamente auto traversează o...

Marcel Boloș
Bani

Băncile au împrumutat statul cu peste 540 milioane lei

Împrumuturi mai reduse în luna mai față de aprilie.

Foto: Freepik.com
Tractor
Farmacie

Trump a pus gând rău producătorilor de medicamente

Nu este pentru dată când președintele american atacă...

Diamante
Christine Lagarde / Foto: BCE / Flickr
Platformă
Banca Naționala a României
ANAF / Foto: DCBUsiness
Inquam Photos / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cu ochii pe grafice / FOTO: Freepik
Statul vrea să investească în fabricile de alimente / Foto: Freepik
foto: pexels.com
Pensionară / Foto: Freepik
Freepik.com
Firmele scapă de încă o serie de hârtii / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Contor electric / Foto: Arhivă

pixel