Fondatorii Instagram lansează un fel de ”TikTok” doar cu text
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Kevin Systrom și Mike Krieger / Foto: Scott Beale / Laughing Squid
Kevin Systrom și Mike Krieger / Foto: Scott Beale / Laughing Squid
La mai bine de patru ani după ce fondatorii Instagram au părăsit compania, s-au întors cu o nouă aplicație.

Kevin Systrom și Mike Krieger au anunțat marți lansarea Artifact, o aplicație care promite "un flux de știri personalizat" alimentat de inteligența artificială.

Într-o postare pe Instagram, Krieger a declarat că el și Systrom "au lucrat cu o echipă talentată" timp de mai bine de un an pentru a lansa serviciul. "Lăsăm treptat oamenii să intre pe măsură ce ne extindem", a scris Krieger. O listă de așteptare pentru a se alătura s-a deschis marți pentru public.

Spre deosebire de Instagram, aplicația se concentrează mai degrabă pe articole decât pe fotografii. Artifact va recomanda conținut pe baza intereselor și va permite discuții cu prietenii, potrivit Platformer, care a fost primul care a raportat lansarea. Un feed principal va afișa articole populare de la organizații media mari până la bloggeri mai mici, iar feed-ul unui utilizator va deveni mai personalizat în funcție de ceea ce acesta apasă.

Lansarea vine într-un moment de activitate reînnoită în lumea social media. În urma tulburărilor și a incertitudinii de la Twitter sub conducerea noului proprietar Elon Musk, o serie de servicii mai noi au devenit atractive pentru utilizatorii care doresc să primească știri și actualizări personale într-un feed. Între timp, ascensiunea rapidă a TikTok continuă să împingă numeroase aplicații, inclusiv Instagram, să îi copieze caracteristicile.

Platformer a descris Artifact ca fiind "TikTok pentru text" și, posibil, "chiar un atac surpriză asupra Twitter".

După ce au lansat Instagram împreună în 2010, Systrom și Krieger au vândut aplicația către Meta pentru 1 miliard de dolari în 2012. Cei doi au părăsit Instagram în 2018, rapoartele de la acea vreme sugerând că plecarea s-a datorat tensiunilor cu CEO-ul Mark Zuckerberg cu privire la direcția aplicației și la dorința de a o încorpora mai mult în Facebook.

Una dintre caracteristicile cheie ale Instagram a fost independența și unicitatea sa față de Facebook un lucru pe care fondatorii l-au păzit îndeaproape.

De atunci, Systrom și Krieger au creat o firmă axată pe aplicațiile sociale ale viitorului, potrivit Platformer. Artifact este primul produs al acestei întreprinderi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...

Valoarea Bitcoin revine la pragul de peste 70.000 dolari

Această veste vine după ce, la începutul acestei luni,...

Modificări privind plata suplimentelor pentru energie

Un nou proiect de lege înregistrat recent la Senat aduce...

S-a aprobat prelungirea plafonării tarifelor RCA

Guvernul a aprobat actul normativ prin care se...

Creştere a ratei şomajului la nivel naţional

Rata şomajului înregistrată în evidenţele ANOFM în luna...

Bugetele C.E. Oltenia, Romarm şi IOR, aprobate de Guvern

Decizii importante ale Guvernului României, în şedinţa...

Zara, sursă de inspiraţie pentru cei de la H&M

Noua conducere a H&M se inspiră din strategia...

OUG pentru scăderea prețului gazelor naturale

Guvernul României a adoptat o nouă Ordonanță de Urgență...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel