Fondurile pentru Casa Verde Fotovoltaice, aprobate de Guvern. Cum obții banii

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Statul îi transformă pe români din consumatori în prosumatori... dar nu pe toţi. "Chichiţa" din lege care "nu este atât de simplă ca la prima vedere" / Foto: Freepik
Statul îi transformă pe români din consumatori în prosumatori... dar nu pe toţi. "Chichiţa" din lege care "nu este atât de simplă ca la prima vedere" / Foto: Freepik
În condițiile în care gazele și energia electrică s-au scumpit foarte mult atât din cauza războiului din Ucraina cât și al planurilor UE de decarbonizare, ideea instalării unor panouri fotovoltaice este binevenită.

Procedura de înscriere a persoanelor fizice în Programul Casa Verde Fotovoltaice s-a modificat prin ordinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor 2.385/2021.

Una dintre prevederile ordinului spune că de elaborarea listelor cu solicitanții eligibili se vor ocupa instalatorii validați în program.
Modul de înscriere în program

Persoana fizică depune la instalatorul validat dosarul de finanțare, ce trebuie să conțină o serie de documente iar instalatorul face identificarea solicitantului și analiza conformității documentelor prezentate de acesta cu condițiile impuse prin ghidul programului.

Ulterior, instalatorul întocmește lista solicitanților, care cuprinde o serie de informații, precum numele, prenumele, CNP ale solicitantului, județul în care se va amplasa sistemul de panouri fotovoltaice și regiunea, și o transmite Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).

În baza unei programări, instalatorul validat introduce în aplicația informatică, doar pentru persoanele fizice înscrise în lista solicitanților, documentele necesare.

La momentul finalizării înscrierii solicitantului, aplicația informatică alocă acestuia suma maximă de 20.000 lei, scrie Avocatnet. Suma aprobată solicitantului va fi stabilită conform cererii de finanțare.

Citește și: Salarii de mii de euro în industria energiei regenerabile

Acte necesare

Pentru înscrierea în program sunt necesare următoarele documente:

  • cererea de finanțare, în original, completată integral prin tehnoredactare;

  • actul de identitate al solicitantului, valabil la data transmiterii listei solicitanților;

  • actul de identitate al coproprietarului/devălmașului, valabil la data transmiterii listei solicitanților;

  • împuternicirea notarială, în cazul în care cererea de finanțare este semnată de către altcineva decât solicitantul;

  • actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data transmiterii listei solicitanților;

    extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data transmiterii listei solicitanților, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea, în original (termenul a fost extins de la 30 de zile);

  • copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală;

  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data transmiterii listei solicitanților, în original/ în copie legalizată/ emis în SPV;

  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data transmiterii listei solicitanților, în original/ în copie legalizată/ emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță;

  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data transmiterii listei solicitanților, în original/în copie legalizată/emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în cazul în care solicitantul are domiciliul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF. Freepik.com
Bani
Restaurant. Foto: Pexels.com
Freepik.com
Germania / FOTO: Unsplash

Economia Germaniei s-a contractat în trimestrul doi din 2025

Cifre îngrijorătoare privind "motorul economic al...

Factura. Freepik.com
Femeie în aeroport / Foto: Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik

Festivalul Borșului Lipovenesc de Jurilovca 2025 se suspendă

Ediția din 2025 a Festivalului Borșului Lipovenesc de...

Youtube
Freepik.com
Chei. Freepik.com

Curs valutar: Leul pierde teren în faţa principalelor valute

Moneda naţională s-a depreciat, marţi, în raport cu...

Freepik.com
Vodafone
ROBOR scade, o veste bună
Declaratia unica. Foto: Freepik.com
Bani / FOTO: Freepik
Euro. Freepik.com
Gara de Nord / Foto: Oana Pavelescu
ANAF

pixel