Planul, menit să extindă şi să modernizeze reţeaua feroviară, include lansarea unor trenuri expres de navetişti în marile oraşe, similare cu sistemul Paris RER, a explicat Borne.
Anunţul este menit să atenueze inegalităţile între Paris şi alte părţi ale ţării în privinţa infrastructurii publice, problemele fiind exacerbate de creşterea costurilor cu energia, care au făcut transportul mai scump pentru milioane de navetişti.
"Lipsa accesului la mijloace de transport determină uneori renunţarea la un loc de muncă, la o formă de educaţie sau să nu poţ vedea o persoană dragă", a declarat premierul francez.
Oficialul a adăugat că planificatele investiţiile vor fi făcute de Franţa împreună cu operatorul feroviar naţional SNCF, Uniunea Europeană şi autorităţile locale.
În noiembrie, preşedintele Emmanuel Macron declara că vrea să vadă o reţea de trenuri regionale în funcţie în aproximativ 10 mari oraşe.
Accesul la mijloace accesibile de transport este o problemă sensibilă în Franţa, în contextul grevelor cauzate de preţurile ridicate şi de frustrările din zonele rurale.
SNCF a raportat venituri record de 41,35 miliarde de euro în 2022, o creştere de 19% faţă de 2021, şi un profit net de 2,4 miliarde de euro.
Jean-Pierre Farandou, şeful SNCF, declara vara trecută că investiţiile în transportul feroviar sunt insuficiente, comparativ cu ţările vecine. El a estimat atunci că ar fi nevoie de 100 miliarde de euro pentru a dubla utilizarea trenurilor în Franţa şi a ajunge la neutralitate din punct de vedere al emisiilor până în 2050.
Citește și În 2023, prețurile la energie electrică vor fi stabilite la nivelul contractelor indexate din 2022
"În 2022 creşterile facturilor la utilităţi au fost limitate, datorită intervenţiilor guvernamentale şi a transmiterii îndelungate a preţurilor en-gross la energie către contractele cu amănuntul care, în cea mai mare parte, nu sunt complet indexate. Spre deosebire de un şoc petrolier, un şoc al gazelor şi al electricităţii nu se transmite rapid în economia reală, deoarece facturile de utilităţi ale gospodăriilor şi ale întreprinderilor se bazează, în cea mai mare parte, pe contracte cu preţ fix şi/sau controlate de guvern. Mai mult, preţurile la gaze au avut o tendinţă de scădere în ultimele săptămâni datorită unei ierni neobişnuit de blânde. Cu toate acestea, analiştii Allianz Trade se aşteaptă ca preţurile să crească înainte de iarna viitoare, deoarece Europa se confruntă cu o concurenţă tot mai mare pentru aprovizionarea cu energie din partea Chinei. Companiile europene se confruntă acum cu o creştere a facturilor la utilităţi, în funcţie de gradul de intervenţie fiscală, pentru a limita accelerarea preţurilor la energie", arată analiza ....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Adrian...
Piața monetară din România a...
ANAF actualizează formularul 100, apare o nouă obligație...
România face un pas decisiv...
Dolarul încetinește ușor după...
Curtea de Conturi a finalizat...
Bursa de Valori București...
Într-un vast depozit de la...
Pariuri limitate prin lege:...
Grupaj de știri.
Analistul economic Adrian...
Atenuarea tensiunilor...
Adrian Negrescu a afirmat în...
BET și BET-NG în scădere, BET-FI și BET-BK în ușoară...
O înțelegere temporară cu...
În contextul instabilității...
A fost suficient un weekend de...
Sectorul furnizorilor de echipamente auto traversează o...
Renegocierea PNRR, prioritate...
Împrumuturi mai reduse în luna mai față de aprilie.
Producătorul auto american Ford...
Administrația Fondului pentru...