Furnizorii de energie cer plata în avans. Elena Cristian a spus care e calea de urmat: Piața e în degringoladă! Statul trebuie să intervină
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Furnizorii de energie cer plata în avans. Elena Cristian a spus care e calea de urmat: Piața e în degringoladă! Statul trebuie să intervină
Furnizorii de energie cer plata în avans. Elena Cristian a spus care e calea de urmat: Piața e în degringoladă! Statul trebuie să intervină
Elena Cristian a vorbit despre problemele din piața de energie.

Un bărbat din Arad s-a trezit cu o factură uriașă trimisă în avans pentru un consum de 0 kWh. Furnizorul a reacționat imediat și a explicat că o astfel de practică vizează numai persoanele juridice, care şi-au asumat prin contract, să plătească facturi în avans, în cazul în care acest lucru se solicită.

Arădeanul a povestit pe rețelele sociale că a primit o factură de la E.ON, în 21 septembrie. Era precizat că este vorba despre o factură în avans, iar la perioada de facturare era trecut 1-31 decembrie 2022, în condițiile în care factura a fost emisă în noiembrie 2022. La cantitatea de kWh consumaţi, apare 0 (zero), iar la suma care trebuie achitată apare 2.069,41 de lei, conform România TV.

Elena Cristian a spus care e soluția

Având în vedere că situația de la Arad nu reprezintă un caz singular și cetățenii continuă să primească facturi în avans și facturi cu prețuri extrem de ridicate pentru un consum mic în toată țara, Elena Cristian, analist DC Business, a intervenit telefonic la România TV, unde a explicat de ce este necesar ca Statul să intervină pe piața energetică:

„Sunt de acord cu domnul Frumosu (n.r. Dragoș Frumosu, președinte SINDALIMENTA), că vina, în mare parte, este a Statului. Nu țin partea acestor companii, au existat foarte multe abuzuri în ultimul an, au existat foarte multe situații în care oamenii au primit facturi de impact, știm bine că au fost și adevărate tragedii în acest sens și sunt multe probleme.

Pe de altă parte, Statul, schimbând toate aceste formule de calcul în fiecare lună, actele normative, venirea cu alte reglementări, cu înlocuirea sistemelor informatice, a dus la situații care pot provoca tragedii. Vorbim de facturi emise în avans, vorbim de facturi uriașe care trebuie plătite în termene foarte scurte, oamenii nu au bani și pot ajunge să fie deconectați de la rețea și așa mai departe.

Dacă oamenii ar lua-o pe calea indicată de autorități, să facă reclamații la ANRE, la ANPC, în instanță, probabil ar sta ani buni fără energie și gaze, pentru că termenele sunt foarte lungi. Termenul de plată la o factură este de 15 zile, termenul de soluționare la ANRE este de minimum 30 zile. Ca să speri că o instituție a statului îți va face dreptate este foarte greu. Statul trebuie să reglementeze prin act normativ termenele de plată în această perioadă și soluționarea mai rapidă a tuturor litigiilor și reclamațiilor. Statul trebuie să vină pe o piață unde este o adevărată degringoladă la acest moment. Aici cred că ar fi rezolvarea“, a spus, la România TV, Elena Cristian, potrivit DCNews.

Dumitru Nancu, Director general FNGCIMM: Până în prezent s-au acordat 62.000 de garanții

Dumitru Nancu, Director General F.N.G.C.I.M.M. S.A. – IFN, a vorbit în cadrul interviurilor DC News și DC Business despre ultimele evenimente care au marcat evoluția instituției pe care o conduce, despre cum funcționează noile structuri înființate. 

Pe plan național a fost descentralizată activitatea Fondului Național de Garantare, ceea ce înseamnă că instituția a mai făcut un pas către cetățeni, către patroni, către consumatori. 

”Către mediul de afaceri, în ultimă instanță”, a adăugat Dumitru Nancu, Director General al FNGCIMM în cadru interviului moderat de jurnalistul Val Vâlcu. Acesta din urmă a precizat că, pe plan internațional anul viitor va avea loc un eveniment important, care, a venit în completare invitatul DCNews, ”va pune România la locul ei pe hartă în ceea ce privește mediul de afaceri, de banking și așa mai departe”. 

”Într-adevăr, Fondul de Garantare a marcat două evenimente. Unul pe plan național, în sensul că, de la preluarea mandatului, am încercat să descentralizăm activitatea de acordare de garanții, dar și de monitorizare, să fim cât mai aproape de mediul de afaceri, fapt pentru care s-au înființat șapte sucursale cu zece reprezentanțe. Toate cele șapte sucursale fiind constituite pe regiuni de dezvoltare, formând, practic, o suprastructură de business alături de cele opt agenții de dezvoltare regională. Având în vedere că în București și Ilfov avem sediul central, nu am mai considerat necesar să mai înființăm o sucursală”, a spus Dumitru Nancu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

Mii de zboruri anulate în toată Europa din cauza unei greve

Veşti proaste pentru cei care au programate, zilele...

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Tesla promite că va fabrica maşini mai ieftine

Tesla a anunţat că va introduce noi modele la începutul...

Germania estimează o creştere economică de 0,3%

Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă la Berlin,...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel