Găsește obiectul pierdut cât ai bate din palme: Inovații care-i salvează pe hotelieri
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Un pic mai bine și pentru hotelieri, dar și pentru clienți
Un pic mai bine și pentru hotelieri, dar și pentru clienți
Cum faci viața hotelierilor și a clienților mai ușoară? Cum economisești timp pentru rezolvarea problemelor ce apar? Expoziția Food Hotel Tech a venit cu câteva inovații menite să răspundă acestor provocări. 

Un cocktail în 15 secunde

"Este ca o mașină de cafea, dar pentru cocktailuri", ce permite ca băuturile dorite să fie servite în doar 15 secunde, se laudă Vincent Guilbert, creatorul Time Shaker. Deasupra aparatului tronează 10 sticle de băuturi aloolice, iar dedesubt se răcoresc în frigider 10 sticle de sucuri naturale, apă și alte lichide necesarae. "Cu acesta, poți face 250 de cocktailuri diferite. Odată ce rețeta este introdusă în software, mașina o pune în practică. Un client care nu așteaptă este un client care comandă de două ori", spune Guilbert.

Vă înveselește Moorice

Nu obosesc niciodată, promite Mootion cu Moorice, un concierge virtual, mai precis un ecran, o inteligență artificială care îi întâmpină pe oaspeții hotelului. Clientul își mișcă mâna în fața acestui ecran "inteligent" și poate selecta ceea ce îl interesează. "Moorice nu doarme, nu mănâncă și nu merge la toaletă. Dar scopul său nu este de a înlocui bărbații", asigură co-fondatoarea Sibylle Sanchez. "Ne-am născut cu pandemia pentru că nimeni nu a vrut să folosească ecrane tactile, din motive de siguranță pentru sănătate." Dincolo de aceste funcții, Moorice lucrează, de asemenea, la crearea unei noi soluții de comunicare pentru hoteluri, prin divertisment. "Oferim jocuri, dar și un photobooth (un fundal virtual) pentru a face fotografii care pot fi apoi postate pe rețelele de socializare. Folosim divertismentul pentru a (...) reuși să (...) atragem" clienții.

Găsirea obiectelor pierdute

Start-up-ul Peek'in, cu sediul la Nantes, promite să gestioneze obiectele pierdute și găsite în hoteluri. "Astăzi, când cineva își uită calculatorul sau ochelarii în camera de hotel, trebuie să sune la recepție, care nu știe întotdeauna ce a găsit personalul de curățenie în camere", explică Jérôme Pasquet, fondatorul companiei. Peek'in le permite utilizatorilor săi să facă o fotografie a obiectului găsit, să asocieze datele de contact ale ultimului oaspete din camera de hotel și să îi trimită acestuia fotografia. După ce oaspetele a fost contactat în legătură cu obiectul găsit, dacă acesta îi aparține, poate alege să îl ridice, să ceară să i se returneze sau să îl abandoneze. "Acest sistem ne permite să îmbunătățim experiența clienților și să nu lăsăm utilizatorilor o impresie proastă despre hotel", explică Jérôme Pasquet.

Citește și Airbus A380 a ajuns la capăt de drum. Un avion care a scris istorie

Automatizarea individuală a camerelor

Vikey, o companie italiană care dorește să se extindă în Europa, promite că va permite oaspeților unui hotel să regleze intensitatea luminilor din camera lor sau temperatura camerei cu ajutorul telefonul. "Totul funcționează datorită unei cutii conectate la wifi, nu este nevoie de lucrări majore", explică Federica Loioli, directorul de vânzări al companiei. "În ceea ce privește automatizarea casei, avem deja carduri care aprind și sting luminile atunci când intri sau ieși din cameră, dar aceasta este noua generație", spune ea.

Soneria conectată la Alexa 

O sonerie care "trimite un mesaj sau un e-mail persoanei care se află de serviciu la recepția unui hotel prin intermediul ceasului său conectat, de exemplu: aceasta este invenția prezentată de Lionel Debruyne, fondatorul companiei Concierge. Un alt instrument din această gamă este o sonerie conectată la Alexa, difuzorul Amazon, care răspunde direct la întrebările clienților în timp ce așteaptă sosirea recepționerului. Această inovație ar trebui să compenseze lipsa de personal. Potrivit lui Lionel Debruyne, nu mai este nevoie să fie blocat în spatele ghișeului, concierge-ul își poate vedea de treabă în timp ce așteaptă să primească mesajul prin care este informat de noile sosiri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

INS. Scădere majoră a industriei extractive

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 5,4% în...

Chirițoiu: Trebuie blocate investițiile companiilor nocive

România are un cadru legal de verificare a...

TikTok introduce noi funcții

TikTok anunţă că actualizează Regulile Comunității și introduce noi funcții...

Atacul Iranului: Reacția pieței petrolului este „surprinzătoare”

Reacția pieței petrolului la recentul atac al Iranului...

Benzina mai scumpă decât ieri. Cât costă litrul de motorină

Putem vorbi despre o ușoară reașezare a prețurilor, care...

Site-urile neautorizate în România vor fi blocate

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) are în...

Criza energetică „a rămas în urma noastră”

Este ceea ce afirmă plin de convingere Nicolas Mougeot,...


pixel