Germania devine o națiune de cumpărători online

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Comerţul online ia amploare în Germania.

În doar câțiva ani, germanii au devenit o națiune de cumpărători online, majoritatea preferând acum să achiziționeze haine, alimente și medicamente prin intermediul dispozitivelor digitale, pe fondul pandemiei de COVID-19.

Un sondaj arată că 99% dintre adulții din Germania – o țară unde peste 70% dintre companii încă folosesc faxul – fac acum cumpărături online, iar 39% dintre respondenți achiziționează produse cel puțin o dată pe săptămână.

Acest lucru contrastează cu reputația germanilor de a fi mai reticenți față de tendințele tehnologice decât media europeană. Un studiu McKinsey din 2022 a evidențiat faptul că germanii sunt deosebit de critici față de hiper-personalizare. Totuși, această atitudine pare să se schimbe, conform unui studiu realizat de institutul german GfK împreună cu Mastercard, publicat exclusiv de Reuters.

 

Confort și prețuri competitive

 

Alvaro Pinilla, un avocat de 30 de ani, și-a mobilat noul apartament din Berlin aproape exclusiv online, cumpărând lămpi, ustensile de bucătărie, covoare și mobilier.
„Este confortul de a nu fi nevoit să ieși din casă,” a declarat Pinilla pentru Reuters. „Cred, de asemenea, că prețurile online sunt la fel de competitive, sau chiar mai bune decât în magazinele fizice.”

Sezonul de reduceri, precum Black Friday și Cyber Monday, împreună cu apropierea Crăciunului, marchează vârfuri în comerțul online. Asociația principală a retailerilor din Germania (HDE) estimează vânzări de 87,1 miliarde de euro (91,66 miliarde de dolari) pentru sectorul de e-commerce în acest an.

„Dacă trece o săptămână fără să cumpăr nimic, creierul meu îmi spune: 'E timpul să te răsfeți',” spune Pinilla, care intenționează să profite de reducerile de Black Friday pentru a-și cumpăra o haină, cizme, un fular și mănuși.

 

Moda și electronicele, în topul preferințelor

 

Sondajul, realizat pe un eșantion de peste 1.000 de persoane, relevă că moda este de departe cea mai populară categorie de produse în comerțul online: două treimi dintre respondenți au comandat haine și încălțăminte online în ultimele 12 luni, comparativ cu 43% la începutul pandemiei, în 2020.

„Am început să fac cumpărături online în pandemie și mi-a intrat în obicei,” a declarat Pinilla, adăugând că a devenit mai priceput în găsirea produselor dorite.

Germania a generat 37,6 miliarde de dolari din veniturile Amazon în 2023, devenind cea mai mare piață internațională a companiei.

 

Cumpărături spontane și smartphone-uri

 

Sarah Schedler, o content manager în vârstă de 29 de ani, este un alt exemplu al popularității cumpărăturilor online. „Dacă ceva este la preț întreg, de obicei îl pun pe lista de dorințe și aștept până când este redus,” spune ea. „Sunt un fel de regină a reducerilor.”

Electronicele sunt a doua cea mai populară categorie pentru cumpărătorii online germani, aproape jumătate dintre aceștia achiziționând astfel de produse în acest an.

Comerțul online cu produse alimentare a crescut spectaculos, de la 7% în 2020 la 25% în 2024, în timp ce achizițiile online de produse de îngrijire personală aproape s-au dublat, ajungând la 35%, potrivit GfK.

Aproape patru din zece germani preferă să facă cumpărături pe telefonul mobil, 10% folosesc o tabletă, iar jumătate utilizează un computer.

„Majoritatea oamenilor au mereu smartphone-ul la îndemână... Acest lucru face mai ușoară realizarea cumpărăturilor spontane,” a explicat Peter Robejsek, director general Mastercard Germania.

HDE estimează că vânzările generate prin smartphone-uri au atins aproape 47 de miliarde de euro anul trecut, reprezentând un record de 55% din totalul comerțului online din Germania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Grafic bursier
Bani
Baterii. Mașini electrice
Tranzacție încheiată
Conducte de gaze / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Germania devine o națiune de cumpărători online

Comerţul online ia amploare în Germania.

Aur vs Bitcoin / FOTO: Freepik

Bitcoinul și aurul merg, din nou, ”umăr la umăr”

O situația similară s-a înregistrat și în luna mai, când...

Un bărbat își alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Unsplash

Cât costă benzina și motorina la început de săptămână

Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...

Buletin de vot / FOTO: Facebook AEP
Rubla rusească
CEC Bank / Ilustrație: Oana Pavelescu
BCE
Bună dimineața! Să aveți o zi de neuitat!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Este nevoie de redresare
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Toyota
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk

pixel