Pierderi uriașe pentru CFR Călători în 2024. Care este câștigul salarial
Anul 2024 se anunță a fi unul...
Ministrul Economiei, Peter Altmaier, a declarat marţi că Germania vrea să colaboreze cu alte state europene în domeniul producţiei de baterii şi au fost deja contacte cu autorităţile din Franţa, Polonia şi Austria pe acest subiect.
Autorităţile de la Berlin vor astfel să reducă dependenţa producătorilor auto germani de furnizorii asiatici de baterii şi să protejeze locurile de muncă din industria auto internă, în pericol din cauza tranziţiei de la motoarele cu combustie internă la automobilele electrice. Garanţia că firmele locale vor fi implicate în lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice este importantă pentru Germania, ţară a cărei economie a devenit dependentă de succesul industriei auto.
Marţi, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Volkswagen s-ar putea alătura unui consorţiu german care are în vedere producţia de baterii destinate automobilelor electrice şi va discuta problema la reuniunea Consiliului de Supervizare de vineri.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a dorit să comenteze informaţia.
VW a încheiat deja contracte de furnizare de baterii cu LG Chem (Coreea de Sud) şi Contemporary Amperex Technology (China), dar directorul general Herbert Diess a afirmat că Germania ar trebui să-şi reducă dependenţa de furnizorii din Asia.
Însă planurile Berlinului în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice ar putea să vină prea târziu, avertizează analiştii. Companiile asiatice, care sunt deja lideri în acest sector, au început să îşi majoreze producţia şi unii experţi avertizează că există riscul unei oferte excedentare de baterii care să afecteze apariţia unor noi jucători europeni capabili să producă un număr semnificativ de baterii.
Sursele citate de Reuters susţin că printre companiile care poartă discuţii cu ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, cu privire la construirea unei uzine se numără producătorul german de baterii VARTA Microbattery, gigantul din domeniul chimiei BASF şi subsidiara Ford din Germania, Ford-Werke GmbH.
Unii analişti susţin că Europa este mult în urma rivalilor asiatici când vine vorba de baterii destinate automobilelor electrice, cel puţin când vine vorba de actuala tehnologie. De exemplu, firma de consultanţă Boston Consulting Group (BCG) a estimat că în 2021 capacităţile globale pentru producţia de celule de baterii vor depăşi cererea cu aproximativ 40%.
Grupul sud-coreean LG Chem furnizează deja unor constructori auto germani baterii destinate automobilelor electrice, baterii care sunt produse la o uzină din Polonia în timp ce rivalii Samsung SDI Co şi SK Innovation intenţionează să îşi construiască uzine de baterii în Ungaria.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Anul 2024 se anunță a fi unul...
Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...
Dialogul dintre Xi Jiping,...
Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...
Sunt din ce în ce mai mulți...
Compania Wrightbus, cantonată,...
Franța, gazda Jocurilor...
Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...
În timp ce Android 15 este planificat pentru această...
Industria petrolieră și a...
Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...
Numărul firmelor dizolvate a...
Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...
Compania de transport Maersk...
Tarifele vamale ridicate impuse...
Grupaj de știri.
37.686 persoane fizice şi...
Fostul guvern al Poloniei avea...
Comisia Europeană a avertizat...
Madonna a susținut sâmătă...
Uber lansează a opta ediție...