UE, nou obiectiv climatic pentru anul 2040, cu concesii pentru industrie
Comisia Europeană vrea...
Ministrul Economiei, Peter Altmaier, a declarat marţi că Germania vrea să colaboreze cu alte state europene în domeniul producţiei de baterii şi au fost deja contacte cu autorităţile din Franţa, Polonia şi Austria pe acest subiect.
Autorităţile de la Berlin vor astfel să reducă dependenţa producătorilor auto germani de furnizorii asiatici de baterii şi să protejeze locurile de muncă din industria auto internă, în pericol din cauza tranziţiei de la motoarele cu combustie internă la automobilele electrice. Garanţia că firmele locale vor fi implicate în lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice este importantă pentru Germania, ţară a cărei economie a devenit dependentă de succesul industriei auto.
Marţi, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Volkswagen s-ar putea alătura unui consorţiu german care are în vedere producţia de baterii destinate automobilelor electrice şi va discuta problema la reuniunea Consiliului de Supervizare de vineri.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a dorit să comenteze informaţia.
VW a încheiat deja contracte de furnizare de baterii cu LG Chem (Coreea de Sud) şi Contemporary Amperex Technology (China), dar directorul general Herbert Diess a afirmat că Germania ar trebui să-şi reducă dependenţa de furnizorii din Asia.
Însă planurile Berlinului în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice ar putea să vină prea târziu, avertizează analiştii. Companiile asiatice, care sunt deja lideri în acest sector, au început să îşi majoreze producţia şi unii experţi avertizează că există riscul unei oferte excedentare de baterii care să afecteze apariţia unor noi jucători europeni capabili să producă un număr semnificativ de baterii.
Sursele citate de Reuters susţin că printre companiile care poartă discuţii cu ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, cu privire la construirea unei uzine se numără producătorul german de baterii VARTA Microbattery, gigantul din domeniul chimiei BASF şi subsidiara Ford din Germania, Ford-Werke GmbH.
Unii analişti susţin că Europa este mult în urma rivalilor asiatici când vine vorba de baterii destinate automobilelor electrice, cel puţin când vine vorba de actuala tehnologie. De exemplu, firma de consultanţă Boston Consulting Group (BCG) a estimat că în 2021 capacităţile globale pentru producţia de celule de baterii vor depăşi cererea cu aproximativ 40%.
Grupul sud-coreean LG Chem furnizează deja unor constructori auto germani baterii destinate automobilelor electrice, baterii care sunt produse la o uzină din Polonia în timp ce rivalii Samsung SDI Co şi SK Innovation intenţionează să îşi construiască uzine de baterii în Ungaria.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Comisia Europeană vrea...
Guvernul se află în criză de...
RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...
Autoritatea de Supraveghere...
Compania britanică Nothing...
RAR avertizează că peste 85.000...
Ciprian Tătăruşanu, fostul...
Curs valutar BNR, 1 iulie 2025.
Germania vrea să salveze...
Activele nete ale celor 248 de...
UE cere eliminarea imediată a...
Administrația Fondului pentru...
La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...
DGAF a identificat o fraudă...
Emmanuel Macron trage un semnal...
Renault ar urma să raporteze în...
Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...
ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...
Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...