Germania se pregătește să ”revoluționeze” transportul fluvial

Autor: Andreea Craciun
Data actualizării:
Data publicării:
Navigație fluvială / FOTO: Freepik
Navigație fluvială / FOTO: Freepik
Germania duce lipsă de căpitani de nave și a fost forțată să găsească o soluție. 

În portul Duisburg, Steffen Bauer își pregătește flota de nave pentru următoarea revoluție din transportul fluvial:  nave fără căpitan la cârmă, pilotate de pe uscat pentru a face profesia mai atractivă. „Este singura soluție pentru supraviețuirea sectorului”, asigură Bauer, șeful HGK Shipping, care se prezintă drept principala companie de navigație interioară din Europa.

Compania cu sediul în Duisburg, un hub pentru transport fluvial din nord-vestul Germaniei, a încheiat un parteneriat cu start-up-ul belgian Seafar, lider în domeniul emergent al navigației autonome. „Dacă nu facem nimic, vom pierde 30% din forța de muncă până în 2030”, explică Steffen Bauer, care operează 350 de nave. Vârsta medie a căpitanilor săi este de 55 de ani, iar compania se străduiește să noi angajați. 

Soluția: ambarcațiuni telecomandate dintr-un centru de control, o slujbă de birou mai puțin istovitoare care ar putea atrage tineri. Creat în 2019, Seafar navighează deja cu patru astfel de nave ghidate de la distanță și fără echipaj în Belgia, țară în care legislația privind navigația autonomă este cea mai avansată.

Start-up-ul tocmai și-a deschis un birou în Germania, care tranzitează 30% din transportul fluvial european de marfă, un mod de transport foarte căutat de companiile care trebuie să reducă amprenta de carbon.

- Senzori si camere -

"Există în mod clar o piață pentru navigația controlată de la distanță. Va dura mai mult pentru a obține reglementări decât pentru a le face să funcționeze", asigură Janis Bargsten, director de vânzări la Seafar.

În Duisburg, HGK Shipping și Seafar au înființat deja un centru operațional pentru navigație la distanță, aflată, acum, în faza de testare. Companiile așteaptă luna aceasta autorizația autorităților germane pentru lansarea primelor ambarcațiuni telecomandate pe anumite tronsoane.

Într-o primă fază, se va naviga cu doi căpitani la bord și câțiva marinari, după care, în decurs de un an, echipajul va fi redus la minim. Obiectivul final, într-un viitor mai îndepărtat, este fără căpitan, dar cu doi-trei marinari. Seafar merge și mai departe și lucrează deja la navigație semi-autonomă, precum și la teste maritime în Marea Baltică.

Tehnologia amintește de cea dezvoltată de producătorii de automobile pentru mașinile autonome: senzorii, camerele, lidarele, radarele și alarmele transmit informații prin antene 4 și 5G către căpitanul din centrul de control și „recreează situația, de parcă ar fi fost la bord", explică domnul Bargsten.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Freepik.com
Petrol / FOTO: Freepik
Bani. Freepik.com
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr

FMI taie drastic prognoza de creștere a economiei României

FMI a revizuit în scădere estimările privind evoluția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Schimb valutar / Foto: Unsplash

Curs BNR. Leul stabil iar aurul urcă la un nou maximum

Leul s-a menținut stabil marți, 14 octombrie, în fața...

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Scutere / Foto: Unspash

Te gândești să începi o afacere de închiriere scutere?

Mulți antreprenori sunt interesați de afaceri în care...

Alexandru Petrescu, șeful ASF
Apple a pierdut un proces major / Foto: Unsplash

Apple, investiţie în România

Energia care alimentează Apple: România devine parte din lanțul verde al...

Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik

pixel