Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024
Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...
În portul Duisburg, Steffen Bauer își pregătește flota de nave pentru următoarea revoluție din transportul fluvial: nave fără căpitan la cârmă, pilotate de pe uscat pentru a face profesia mai atractivă. „Este singura soluție pentru supraviețuirea sectorului”, asigură Bauer, șeful HGK Shipping, care se prezintă drept principala companie de navigație interioară din Europa.
Compania cu sediul în Duisburg, un hub pentru transport fluvial din nord-vestul Germaniei, a încheiat un parteneriat cu start-up-ul belgian Seafar, lider în domeniul emergent al navigației autonome. „Dacă nu facem nimic, vom pierde 30% din forța de muncă până în 2030”, explică Steffen Bauer, care operează 350 de nave. Vârsta medie a căpitanilor săi este de 55 de ani, iar compania se străduiește să noi angajați.
Soluția: ambarcațiuni telecomandate dintr-un centru de control, o slujbă de birou mai puțin istovitoare care ar putea atrage tineri. Creat în 2019, Seafar navighează deja cu patru astfel de nave ghidate de la distanță și fără echipaj în Belgia, țară în care legislația privind navigația autonomă este cea mai avansată.
Start-up-ul tocmai și-a deschis un birou în Germania, care tranzitează 30% din transportul fluvial european de marfă, un mod de transport foarte căutat de companiile care trebuie să reducă amprenta de carbon.
- Senzori si camere -
"Există în mod clar o piață pentru navigația controlată de la distanță. Va dura mai mult pentru a obține reglementări decât pentru a le face să funcționeze", asigură Janis Bargsten, director de vânzări la Seafar.
În Duisburg, HGK Shipping și Seafar au înființat deja un centru operațional pentru navigație la distanță, aflată, acum, în faza de testare. Companiile așteaptă luna aceasta autorizația autorităților germane pentru lansarea primelor ambarcațiuni telecomandate pe anumite tronsoane.
Într-o primă fază, se va naviga cu doi căpitani la bord și câțiva marinari, după care, în decurs de un an, echipajul va fi redus la minim. Obiectivul final, într-un viitor mai îndepărtat, este fără căpitan, dar cu doi-trei marinari. Seafar merge și mai departe și lucrează deja la navigație semi-autonomă, precum și la teste maritime în Marea Baltică.
Tehnologia amintește de cea dezvoltată de producătorii de automobile pentru mașinile autonome: senzorii, camerele, lidarele, radarele și alarmele transmit informații prin antene 4 și 5G către căpitanul din centrul de control și „recreează situația, de parcă ar fi fost la bord", explică domnul Bargsten.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...
AFM va lansa un nou program...
O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...
Gigantul energetic rus Gazprom...
Până la un milion de ruși au...
Banca Națională a României a...
Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...
Aproximativ 200 de angajaţi ai...
Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre.
La Berlin începe un nou...
Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...
Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...
Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...
Sunt patru astfel de avioane,...
Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta
Preşedintele Patronatului Român din Industria de...
Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...
Elon Musk a închis divizia care...
Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...
În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...
Vitezele 6G au atins 100 Gbps...
Din motive politice sau...
Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...
Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...
Principalii giganți mondiali ai...
Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...
Opt ziare americane au depus o...