Germania se pregătește să ”revoluționeze” transportul fluvial

Autor: Andreea Craciun
Data actualizării:
Data publicării:
Navigație fluvială / FOTO: Freepik
Navigație fluvială / FOTO: Freepik
Germania duce lipsă de căpitani de nave și a fost forțată să găsească o soluție. 

În portul Duisburg, Steffen Bauer își pregătește flota de nave pentru următoarea revoluție din transportul fluvial:  nave fără căpitan la cârmă, pilotate de pe uscat pentru a face profesia mai atractivă. „Este singura soluție pentru supraviețuirea sectorului”, asigură Bauer, șeful HGK Shipping, care se prezintă drept principala companie de navigație interioară din Europa.

Compania cu sediul în Duisburg, un hub pentru transport fluvial din nord-vestul Germaniei, a încheiat un parteneriat cu start-up-ul belgian Seafar, lider în domeniul emergent al navigației autonome. „Dacă nu facem nimic, vom pierde 30% din forța de muncă până în 2030”, explică Steffen Bauer, care operează 350 de nave. Vârsta medie a căpitanilor săi este de 55 de ani, iar compania se străduiește să noi angajați. 

Soluția: ambarcațiuni telecomandate dintr-un centru de control, o slujbă de birou mai puțin istovitoare care ar putea atrage tineri. Creat în 2019, Seafar navighează deja cu patru astfel de nave ghidate de la distanță și fără echipaj în Belgia, țară în care legislația privind navigația autonomă este cea mai avansată.

Start-up-ul tocmai și-a deschis un birou în Germania, care tranzitează 30% din transportul fluvial european de marfă, un mod de transport foarte căutat de companiile care trebuie să reducă amprenta de carbon.

- Senzori si camere -

"Există în mod clar o piață pentru navigația controlată de la distanță. Va dura mai mult pentru a obține reglementări decât pentru a le face să funcționeze", asigură Janis Bargsten, director de vânzări la Seafar.

În Duisburg, HGK Shipping și Seafar au înființat deja un centru operațional pentru navigație la distanță, aflată, acum, în faza de testare. Companiile așteaptă luna aceasta autorizația autorităților germane pentru lansarea primelor ambarcațiuni telecomandate pe anumite tronsoane.

Într-o primă fază, se va naviga cu doi căpitani la bord și câțiva marinari, după care, în decurs de un an, echipajul va fi redus la minim. Obiectivul final, într-un viitor mai îndepărtat, este fără căpitan, dar cu doi-trei marinari. Seafar merge și mai departe și lucrează deja la navigație semi-autonomă, precum și la teste maritime în Marea Baltică.

Tehnologia amintește de cea dezvoltată de producătorii de automobile pentru mașinile autonome: senzorii, camerele, lidarele, radarele și alarmele transmit informații prin antene 4 și 5G către căpitanul din centrul de control și „recreează situația, de parcă ar fi fost la bord", explică domnul Bargsten.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Donald Trump vorbește la telefon
nicusor dan - FOTO: Agerpres
migratie - FOTO: Freepik@ruslan23-02
Șofer de TIR / Foto: Freepik
Administrator de bloc / Foto: Arhivă
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu

pixel