Germania se pregătește să ”revoluționeze” transportul fluvial
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Navigație fluvială / FOTO: Freepik
Navigație fluvială / FOTO: Freepik
Germania duce lipsă de căpitani de nave și a fost forțată să găsească o soluție. 

În portul Duisburg, Steffen Bauer își pregătește flota de nave pentru următoarea revoluție din transportul fluvial:  nave fără căpitan la cârmă, pilotate de pe uscat pentru a face profesia mai atractivă. „Este singura soluție pentru supraviețuirea sectorului”, asigură Bauer, șeful HGK Shipping, care se prezintă drept principala companie de navigație interioară din Europa.

Compania cu sediul în Duisburg, un hub pentru transport fluvial din nord-vestul Germaniei, a încheiat un parteneriat cu start-up-ul belgian Seafar, lider în domeniul emergent al navigației autonome. „Dacă nu facem nimic, vom pierde 30% din forța de muncă până în 2030”, explică Steffen Bauer, care operează 350 de nave. Vârsta medie a căpitanilor săi este de 55 de ani, iar compania se străduiește să noi angajați. 

Soluția: ambarcațiuni telecomandate dintr-un centru de control, o slujbă de birou mai puțin istovitoare care ar putea atrage tineri. Creat în 2019, Seafar navighează deja cu patru astfel de nave ghidate de la distanță și fără echipaj în Belgia, țară în care legislația privind navigația autonomă este cea mai avansată.

Start-up-ul tocmai și-a deschis un birou în Germania, care tranzitează 30% din transportul fluvial european de marfă, un mod de transport foarte căutat de companiile care trebuie să reducă amprenta de carbon.

- Senzori si camere -

"Există în mod clar o piață pentru navigația controlată de la distanță. Va dura mai mult pentru a obține reglementări decât pentru a le face să funcționeze", asigură Janis Bargsten, director de vânzări la Seafar.

În Duisburg, HGK Shipping și Seafar au înființat deja un centru operațional pentru navigație la distanță, aflată, acum, în faza de testare. Companiile așteaptă luna aceasta autorizația autorităților germane pentru lansarea primelor ambarcațiuni telecomandate pe anumite tronsoane.

Într-o primă fază, se va naviga cu doi căpitani la bord și câțiva marinari, după care, în decurs de un an, echipajul va fi redus la minim. Obiectivul final, într-un viitor mai îndepărtat, este fără căpitan, dar cu doi-trei marinari. Seafar merge și mai departe și lucrează deja la navigație semi-autonomă, precum și la teste maritime în Marea Baltică.

Tehnologia amintește de cea dezvoltată de producătorii de automobile pentru mașinile autonome: senzorii, camerele, lidarele, radarele și alarmele transmit informații prin antene 4 și 5G către căpitanul din centrul de control și „recreează situația, de parcă ar fi fost la bord", explică domnul Bargsten.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 

Ucraina caută cumpărători pentru zahărul său

Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...

Un miliard de euro pentru un coniac!

Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...

Finanțele se vor împrumuta mai puțin în luna mai

Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...

WhatsApp se transformă! O noutate extraordinară

Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta

Mai puțini cozonaci pe piață, dar mai ieftini, anunță ROMPAN

Preşedintele Patronatului Român din Industria de...

Lockheed Martin, contract istoric în Australia

Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...

SUA interzic importul de uraniu din Rusia

Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...


pixel