Ce aduce „pachetul doi”: taxe, POS, conturi obligatorii – proiectul nu e încă final
„Pachetul doi”, doar în draft:...
În ianuarie, Comisia Europeană a aprobat un plan care include acordarea de ajutoare de stat către Tesla, BMW şi alţi producători auto pentru a sprijini producţia de baterii destinate vehiculelor electrice şi a ajuta blocul comunitar să îşi reducă importurile din China, care în prezent este lider mondial în domeniul bateriilor. Aprobarea de către Bruxelles a proiectului European Battery Innovation, în valoare de 2,9 miliarde de euro, vine după lansarea în anul 2017 a European Battery Alliance, un alt proiect destinat să ajute industria auto să facă tranziţia de la combustibili fosili.
Conform estimărilor Ministerului Economiei din Germania, Tesla intenţionează să investească cinci miliarde de euro în fabrica de baterii pentru vehiculele electrice din Gruenheide, lângă Berlin, pentru a completa uzina aproape finalizată de asamblare a automobilelor electrice din aceeaşi localitate.
Datorită acestui volum de investiţii neobişnuit de ridicat, producătorul american de vehicule electrice ar putea beneficia de subvenţii de 1,14 miliarde de euro de la statul german, a anunţat duminică publicaţia Tagesspiegel. Şi publicaţia Business Insider informa recent că Tesla ar urma să primească o finanţare publică în valoare de cel puţin un miliard de euro din partea Germaniei, pentru că va construi o uzină de baterii pentru vehiculele electrice în apropiere de Berlin.
Purtătorul de cuvânt al Ministerului Economiei a precizat că suma finală nu a fost încă stabilită deoarece discuţiile cu Tesla şi Comisia Europeană sunt în derulare, dar o decizie finală va fi probabil adoptată până la finalul anului.
Joi, ministrul Economiei, Peter Altmaer, a anunţat că producătorul auto Opel va primi o subvenţie guvernamentală de 437 milioane de euro pentru uzina de baterii pentru vehiculele electrice din Kaiserslautern.
Până la finalul anului ar urma să fie finalizată prima uzină europeană de asamblare a automobilelor electrice a Tesla. Conform calendarului iniţial, unitatea Tesla de lângă Berlin urma să fie inaugurată în vara acestui an. Însă grupul american a fost nevoit să amâne inaugurarea "Gigafactory" pentru sfârşitul lui 2021, dând vina pe birocraţia germană. În plus, construcţia acestei uzine s-a lovit şi de rezistenţa opiniei publice pe fondul îngrijorărilor cu privire la impactul asupra mediului înconjurător.
Miliardarul american Elon Musk, care în decurs de 16 ani a transformat Tesla dintr-un start-up în cel mai valoros producător auto din lume, intenţiona să construiască rapid o uzină în Germania, la Gruenheide, în apropiere de Berlin. Comparativ, uzina Tesla din Shanghai a fost terminată în doar 11 luni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
„Pachetul doi”, doar în draft:...
Guvernul României are pe agenda...
Ministerul Justiției propune...
Nicușor Dan, trei luni la...
Euro trece de 5,06 lei, dolarul...
Între decembrie 2024 și mai 2025, România a traversat...
77% dintre români cred că se...
Fraudele informatice raportate...
Moneda națională a Iranului se...
Vienna Insurance Group, profit...
DN AGRAR, afacerea cu lapte...
Contribuabilii care greșesc în...
Românii aflați în situație de sărăcie energetică pot...
Jean Vişan, noul director general interimar al Romsilva....
Prețurile oxidului de neodim și...
AAAS a aprobat procedura pentru...
Adrian Negrescu: Extinderea...
Românii se implică tot mai mult...
Mediul de business din România...
Casa Națională de Pensii a...