Ghețea (ARB): Ce o să se întâmple în viitorul apropiat? Serviciile online vor fi duse spre extrem
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Cum va arăta sistemul bancar
Cum va arăta sistemul bancar
Modelul de business în banking se va schimba în viitorul apropiat, în condiţiile în care se va lucra mai mult la distanţă de bancă, fiind duse spre extrem serviciile online, ceea ce va însemna o regândire a structurilor, a unităţilor, din punct de vedere al băncilor, a declarat, joi, preşedintele de onoare al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Libra Internet Bank, Radu Gheţea.

"Ce o să se întâmple în viitorul apropiat? Cred că este important să fim de acord cu toţii că, în viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba. Este clar că experienţa pe care noi am căpătat-o în pandemie - şi am văzut că se poate lucra şi cu mai puţini oameni la bancă, se poate lucra foarte mult online, ne aduce la concluzia că, într-un viitor nu foarte îndepărtat, modelul de banking se va schimba. În special în zona retail - aş adăuga nu numai persoanele fizice, aş folosi retail pentru o acoperire mai largă, inclusiv IMM-urile sau întreprinderile mai mici - vor lucra mult mai mult la distanţă decât aproape de bancă. Vor fi duse spre extrem serviciile online şi, asta bineînţeles, din punct de vedere al băncilor va însemna o regândire a structurilor, a unităţilor, a unităţilor de suport şi aşa mai departe", a menţionat Gheţea, la evenimentul "Digitalizare & Cybersecurity. Industria financiar bancară în era post - Covid", organizat de Oxygen Events.

El a subliniat că este nevoie de foarte mulţi IT-işti şi de "oameni care să înţeleagă, nu neapărat să fie oameni cu pregătire strict IT - dar oameni care să înţeleagă ce înseamnă să faci business în era modernă, în era în care digitalizarea este pe primul loc".

"În viitor vom avea noi modele de business, în special în zona retail. În zona corporate lucrurile se vor mai simplifica, se vor mai automatiza, operaţiunile nu vor mai necesita prezenţa la bancă, dar din punct de vedere al activităţii de creditare, în care băncile se expun, părerea mea este că vom continua să avem contacte cu clientul, de multe ori experienţa mea spune că şi expresia feţei poate să spună foarte mult. Sigur, putem face şi online treaba asta, dar nu poţi şti când şi-a schimbat zâmbetul şi a închis camera. A închis camera spunând 'nu avem net', dar el a făcut o grimasă când a aflat care sunt condiţiile de la bancă şi cât de complicat va fi să le îndeplinească", a mai spus preşedintele CA al Libra Internet Bank.

În opinia sa, pandemia în sistemul bancar, dar nu numai, a reuşit să accelereze ceea ce, la un moment dat, mergea destul de lent: digitalizarea societăţii.

Citește și Banca Transilvania schimbă condițiile pentru economiile în lei

"Şi nu numai la noi, în întreaga Europă, în întreaga lume, digitalizarea a făcut paşi enormi datorită acestei situaţii neplăcute care se numeşte pandemie, de unde se vede că în tot răul mai există şi câte un bine. Acest bine nu poate compensa răul pe care l-a făcut pandemia pe de altă parte. Sistemul bancar românesc a făcut faţă cu foarte mult succes, cu brio, acestei provocări care a însemnat pandemia şi cred că este deja momentul să spunem că am învăţat foarte mult din pandemie pentru a ne putea desfăşura activitatea în condiţii aproape de normal.", a adăugat Gheţea.

El susţine că a contribuit la aceasta situaţie faptul că în sistemul bancar, pe de o parte băncile, au reuşit să se reorganizeze corespunzător, astfel încât să protejeze proprii salariaţi, dar şi să protejeze şi să asigure în continuare servicii de bună calitate pentru clienţii lor.

"Ce înseamnă servicii de bună calitate? Eu cred că serviciile s-au îmbunătăţit mult în ultimii doi ani pentru că fiecare bancă a încercat să găsească o soluţie astfel încât să îşi protejeze salariaţii, să protejeze clienţii şi, în acelaşi timp, să îi ajute pe clienţi să îşi desfăşoare activitatea economică sau să poată beneficia (dacă ne referim la persoanele fizice) de toate serviciile pe care le aveau în perioada dinaintea pandemiei", a adăugat preşedintele CA al Libra Internet Bank.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Bulgari a dezvăluit cel mai subțire ceas din lume VIDEO

Poate una dintre trăsăturile specifice sau ciudățeniile...

Ceasurile elvețiene iau cu asalt India

Producătorii de ceasuri elvețieni lansează un atac...

PANZANI dorește să intre la Bursa de Valori din Amsterdam

Fondul de investiții CVC a anunțat că vrea să se alăture...

Băncile europene cer să fie declarate sectoare strategice

Băncile europene fac un apel către Uniunea Europeană...

Cum pot fi lansate noi cazinouri în România?

În jocurile de noroc, concurența este un element...

Șeful Stellantis își apără salariul de 36,5 milioane de euro

”Ca un jucător de fotbal, există un contract”, a...

Incendiu de proporții la Bursa de la Copenhaga

Un incendiu care a devastat vechea clădire a bursei de...

China: Economia a depășit așteptările în primul trimestru

Sunt date statistice care își vor influența cu precădere...


pixel