Ministrul Energiei: Contracte de finanțare în valoare de peste 700 milioane de lei
Proiectele vor asigura o putere...
CEO-ul Renault, Luca de Meo, a declarat că, dacă vânzările de vehicule electrice se mențin la nivelurile actuale, industria auto europeană ar putea fi nevoită să plătească 15 miliarde de euro în penalități sau să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de vehicule, relatează Reuters, conform CNBC.
Grupul de lobby auto, care reprezintă companii precum BMW, Ferrari, Renault, Volkswagen și Volvo, a avertizat că normele actuale ale UE „nu țin seama de schimbarea profundă a climatului geopolitic și economic” din ultimii ani.
Amenzi uriașe
Producătorii de automobile care își desfășoară activitatea în Europa se vor confrunta cu obiective mai stricte în materie de emisii începând de anul viitor, în condițiile în care plafonul UE privind emisiile medii generate de vehiculele noi vândute va scădea la 93,6 grame de CO2 pe kilometru, reflectând o scădere de 15% față de nivelul de referință de 110,1 g/km în 2021.
Depășirea acestor limite, care au fost convenite în 2019 și fac parte din ambiția blocului comunitar de a atinge neutralitatea climatică până în 2050, poate duce la amenzi mari, de ordinul milioanelor de euro, pentru aceste companii.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), afirmă că industriei îi lipsesc „condiții cruciale” pentru a sprijini tranziția climatică, „îngrijorările cu privire la îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2025 pentru autoturisme și camionete fiind în creștere”.
„Producătorii europeni de automobile, reuniți în ACEA, solicită, prin urmare, instituțiilor UE să prezinte măsuri urgente de ajutor înainte ca noile obiective de CO2 pentru autoturisme și camionete să intre în vigoare în 2025”, a declarat ACEA pe 19 septembrie.
Tim McPhie, un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat într-un briefing de presă că industria auto mai are la dispoziție 15 luni pentru a îndeplini noile obiective, adăugând că este „prea devreme pentru a specula” cu privire la amploarea potențialelor amenzi.
„Am conceput aceste politici astfel încât industria să aibă timp să se adapteze, ecosistemul economic general să aibă timp să se adapteze, dar, desigur, suntem sensibili la provocările cu care se confruntă”, a declarat McPhie în urmă cu o săptămână.
Lupta electrificării
Principalii producători de automobile din Europa se confruntă cu foarte multe provocări în ceea ce privește electrificarea uzinelor, inclusiv o lipsă de modele auto la prețuri accesibile, o lansare mai lentă decât cea anticipată a punctelor de încărcare și impactul potențial al tarifelor europene asupra vehiculelor electrice fabricate în China.
Volkswagen și alți câțiva producători auto, inclusiv Ford și Mercedes-Benz Group, au anunțat planuri de amânare a obiectivelor anterioare de eliminare treptată a vânzărilor de vehicule cu motor cu combustie internă în Europa.
„Producătorii sunt destul de mult concentrați pe vehiculele hibride convenționale și pe vehiculele cu combustie, deoarece sunt mult mai profitabile”, a declarat Luman de la ING.
Vânzările auto, la un nivel foarte slab
ACEA spune că cota de piață a bateriilor electrice din UE a scăzut la 12,6% în acest an, de la 13,9% în 2023, în timp ce vânzările de mașini ale blocului comunitar rămân cu aproximativ 18% mai mici decât nivelurile pre-pandemice în 2019.
Analiștii grupului de mediu european Transport & Environment au declarat că industria auto europeană a avut timp la dispoziție din 2019 pentru a planifica ținta de CO2 de anul viitor, iar producătorii pot evita să plătească amenzi mari vânzând mai multe mașini hibride și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
„Producătorii de automobile beneficiază, de asemenea, de flexibilități în regulament care le reduc și mai mult (artificial) emisiile de CO2, precum și de opțiunea de a-și pune în comun emisiile cu alți producători de automobile”, au adăugat aceștia.
Transportul rutier este principalul factor care contribuie la emisiile de CO2 generate de sectorul transporturilor în UE, autoturismele și vehiculele comerciale ușoare fiind responsabile pentru aproape 15% din totalul emisiilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Proiectele vor asigura o putere...
Valoarea sprijinului acordat...
Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători.
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o...
O descoperire istorică a fost...
Număr record de donatori-investitori.
Actul normativ a fost promulgat...
Cheltuielile de apărare ale...
Întreprinderea vizată numără...
Negocieri intense pentru un plan de economii fără...
Pe ultima sută de metri!
Dumitru Nancu, directorul...
Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...
În multe magazine acest produs...
Grupaj de știri.
Vicepreședintele Administrației...
Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...
Creșterea rapidă din ultimele trimestre pune presiune...
În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...
Banca Națională a României a...
Decizia vine în urma...
Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...
Agenţia Fitch a revizuit...
Totul devine prea scump pentru această țară europeană.
CEC Bank a listat vineri pe...
Dezamăgirea investitorilor a fost foarte mare.
Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, o lege...
O criză „foarte, foarte...