Giganții produselor de lux pariază pe revenirea clienților chinezi
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Clienții din China, speranța brandurilor de lux
Clienții din China, speranța brandurilor de lux
Giganții produselor de lux își îndreaptă din nou privirile spre China, în speranța că, în perioada festivităților prilejuite de Anul Nou Lunar, această clientelă își va deschide larg buzunarele și vor cumpăra de la marile branduri din domeniu. 

Rezultatele LVMH, care vor fi publicate joi, împreună cu cele ale altor grupuri de lux, vor oferi o imagine a unor eventuale perturbări provocate, anul trecut, de pandemia de COVID-19 și de politica extrem de restrictivă impusă de autorităților de la Beijing pentru stoparea răspândirii virusului SARS-CoV-2. 

Potrivit unui raport de consens citat de UBS, vânzările LVMH în trimestrul al patrulea au crescut cu 7%, în timp ce rivalul Kering, care va prezenta raportul financiar pe 15 februarie, a scăzut cu 2%.

Hermès, care își va anunța rezultatele anuale pe 17 februarie, a înregistrat o încetinire a creșterii vânzărilor sale cu 17% în ultimele trei luni din 2022, după un plus 24% în trimestrul al treilea, potrivit estimărilor consensuale. 

În general, se așteaptă ca grupurile europene de lux să afișeze o scădere a vânzărilor în trimestrul al patrulea, deoarece cererea puternică care a urmat sfârșitului pandemiei tinde să se diminueze în SUA și Europa.

În China, contextul rămâne incert, între izolările succesive de anul trecut și ieșirea bruscă din politica "zero-Covid" la sfârșitul anului, care a provocat un nou val de epidemii. Potrivit Bain, se estimează ca investițiile în lux ale cetățenilor chinezi, care reprezentau încă 33% din piața globală în 2019, au scăzut cu 17% anul trecut.

"Credem că acești consumatori chinezi se vor întoarce în mare măsură în sectorul de lux pentru a recupera ceea ce au ratat în 2022", spune Caroline Reyl, șefa brandurilor premium la Pictet Asset Management.

Publicarea săptămâna trecută a primelor analize de afaceri de către Burberry și Richemont a oferit investitorilor o imagine de ansamblu a situației de la sfârșitul anului.

Richemont a dezamăgit așteptările prin scăderea vânzărilor în China din cauza închiderii temporare a magazinelor. Același lucru a fost valabil și pentru Burberry, ale cărei vânzări au scăzut cu 23% în China continentală în cele trei luni până la sfârșitul lunii decembrie.

Dar Burberry a declarat că este optimistă în privința cheltuielile de consum din China, care vor crește, iar Richemont a mers mai departe, estimând că este posibilă o revenire înainte de festivitățile de Anul Nou Lunar.

Se așteaptă ca până în 2025 China să devină cea mai mare piață din lume pentru industria bunurilor de lux. Iar recenta relaxare a restricțiilor sanitare din țară ar trebui să fie în primul rând benefică pentru acest sector. Aceste așteptări s-au reflectat deja pe piața bursieră în cotațiile LVMH, care a devenit cea mai mare capitalizare europeană (aproximativ 400 de miliarde de euro), și Hermès, care a atins recent un maxim istoric.

Totuși, în cadrul prezentărilor de modă de la Paris ce se vor derula până la sfârșitul acestei săptămâni, cumpărătorii chinezi, care erau numeroși înainte de pandemie, nu au revenit încă în forță. În același timp, Europa speră ca turiștii chinezi să revină pe Bătrânul Continent în lunile de vară, dacă nu chiar mai devreme. 

Citește și LVMH, cea mai valoroasă companie europeană. Record la Bursa de la Paris

Ca şi alte grupuri de lux cu o expunere semnificativă la China, LVMH a beneficiat anul acesta de redeschiderea celei de-a doua economii mondiale. Totuşi, unii analişti spun că noi creşteri ale preţului acţiunilor vor fi mai dificil de realizat. Aprecierea dolarului în raport cu moneda euro este binevenită pentru industria de lux, care produce în principal în Europa (în euro), mai ales în Franţa şi Italia, dar îşi vinde produsele peste tot în lume (în dolari). ...

Citește și 2022, un an record pentru Bentley. Nici China nu i-a afectat rezultatele

SUV-ul de lux Bentayga, care are un preţ de pornire de 150.000 de lire sterline (180.000 de dolari) a rămas cel mai bine vândut model Bentley în 2022, fiind responsabil pentru 42% din numărul total de vehicule vândute. Urmează modelele Continental GT şi Continental GT Convertible, care cu aproximativ 4.550 de unităţi au fost responsabile pentru 30% din volumele de vânzări ale Bentley. Anterior şi rivalul Rolls-Royce, deţinut de grupul BMW, a anunţat la rândul său vânzări record pentru 2022, o dovadă că criza costului vieţii nu afectează sectorul automobilelor de lux. ...

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

Mii de zboruri anulate în toată Europa din cauza unei greve

Veşti proaste pentru cei care au programate, zilele...

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Tesla promite că va fabrica maşini mai ieftine

Tesla a anunţat că va introduce noi modele la începutul...

Germania estimează o creştere economică de 0,3%

Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă la Berlin,...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel