Decizie importantă privind prețurile la energie. Documentul a fost publicat
Guvernul s-a decis în privința...
Stellantis cere guvernul italian încă din vara anului trecut un plan de creștere a producției sale anuale în Italia la un milion de vehicule, de la aproximativ 750.000 anul trecut. De aceea, constructorul auto dorește măsuri de sprijin, inclusiv stimulente pentru vânzările de vehicule electrice.
"Dacă vrei să vinzi o mașină.... făcând reclamă la ea ca fiind o bijuterie italiană, acea mașină trebuie să fie fabricată în Italia", a declarat Meloni, adăugând că Stellantis s-a concentrat mai mult pe Franța decât pe Italia în alegerile sale industriale.
Un purtător de cuvânt al Stellantis a declarat că grupul s-a angajat puternic față de Italia, relatează Reuters.
"Compania a investit mai multe miliarde de euro în operațiunile din Italia pentru noi produse și unități de producție", a spus el, adăugând că peste 63% din vehiculele produse în țară anul trecut au fost exportate.
Formată prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și francezii de la PSA la începutul anului 2021, Stellantis, cu sediul în Olanda, găzduiește 14 mărci, printre care Alfa Romeo, Peugeot și Jeep. Printre principalii săi investitori se numără și guvernul francez, cu o participație de 6%.
Guvernul italian dorește o relație bună cu producătorul auto, a declarat Meloni. "Vrem să apărăm interesul național, să stabilim o relație echilibrată cu Stellantis".
Cu toate acestea, relațiile cu familia Agnelli, cel mai mare acționar al Stellantis prin intermediul holdingului Exor, au fost tensionate de la preluarea mandatului de către administrația Meloni la sfârșitul anului 2022.
Guvernul este așteptat să lanseze noul său sistem de stimulente la 1 februarie, în valoare de peste 900 de milioane de euro (981 de milioane de dolari) pentru acest an.
Marți, directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că abordarea zgârcită a Italiei în ceea ce privește stimulentele de achiziție a costat țara câteva luni de producție auto redusă.
Tavares, care a făcut din Stellantis unul dintre cei mai profitabili producători din industrie, a declarat că grupul trebuie să producă vehicule cu valoare adăugată în țări precum Italia și Franța, lăsând asamblarea mașinilor mai ieftine în țările cu costuri reduse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul s-a decis în privința...
Rating susţinut de apartenenţa...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...